کدام‌‌یک را انتخاب کنیم: گلکسی نوت ۸ مسحورکننده یا گلکسی اس ۸ پلاس اقتصادی؟

3

این روزها همه طرفداران سامسونگ توجه‌شان به گلکسی نوت ۸ است. آخرین اسمارت‌فون پرچم‌دار سامسونگ که مجموعه‌ای از بهترین و جدیدترین مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در خود دارد. از قلم S Pen سود می‌برد، ۵۰ درصد حافظه رم بیشتر برای اجرای سریع‌تر برنامه‌ها دارد، از دوربین دوگانه با زوم دو برابر استفاده می‌کند و زیبا است.

اما این گوشی گران‌قیمت است و ۹۳۰ دلار قیمت دارد. سوال اساسی اینجا است: «آیا نوت ۸ به اندازه کافی خوب است؟ نسبت به گلکسی اس ۸ پلاس ارتقا یافته و امکانات بهتری دارد که حدود ۲۵۵ دلار بیشتر قیمت داشته باشد؟»

برای رسیدن به جواب این سوال؛ چاره‌ای جز مقایسه گلکسی نوت ۸ با گلکسی اس ۸ پلاس در همه بخش‌ها و شناختن تفاوت‌ها نداریم. در جدول زیر، مشخصات کلیدی هر دو اسمارت‌فون آورده شده است و می‌توان یک مقایسه سریع و گذرا میان آن‌ها داشت.

همان‌طور که می‌بینید؛ این دو گوشی در بسیاری از مشخصات کلیدی مانند پردازنده، فضای ذخیره‌سازی، کیفیت ساخت، رابط کاربری نرم‌افزار، جک هدفون، دوربین جلو، شارژ سریع و شارژ بی‌سیم سریع، بلندگو و استاندارد IP برای ضدآب و گردوغبار مشابه هم هستند. در حالی که فناوری صفحه‌نمایش و دقت تصویر دو گوشی هم مشابه یکدیگر است، نوت ۸ حدود یک دهم اینچ بزرگ‌تر است.

حتی طراحی این دو اسمارت‌فون رده‌بالای سامسونگ مشابه هم است با این تفاوت که نوت ۸ کمی تمیزتر و زیباتر است و کار با آن راحت‌تر خواهد بود. مشخص است که سامسونگ در نوت ۸ از پختگی طراحی بیشتری نسبت به گلکسی اس ۸ پلاس سود برده است. اما این موضوع نمی‌تواند یک برتری بزرگ برای نوت ۸ در مقابل گلکسی اس ۸ پلاس باشد. نوت ۸ تفاوت طراحی بسیار جزیی دارد و برای افرادی که با گلکسی اس ۸ پلاس راحت هستند؛ شاید اصلا به چشم نیاید.

پس، واقعا تفاوت این دو گوشی در چیست؟ شاید بیشترین تفاوت میان نوت ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در قلم S Pen باشد. S Pen واقعا عالی است؛ قابلیت‌ها و کاربردهای نوآورانه و جالبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و بهره‌وری آن‌ها را افزایش می‌دهد. با استفاده از S Pen می‌توان در زمان صرفه‌جویی کرد و نوت ۸ را به یک فبلت واقعی تبدیل ساخت.

سامسونگ برای گنجاندن فیزیکی این قلم در نوت ۸، ناچار شده مقداری باتری دستگاه را کوچک‌تر کند. به همین دلیل، در گلکسی اس ۸ پلاس باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی کار شده ولی در نوت ۸ باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی داریم. یعنی ۵ درصد باتری نوت ۸ کوچک‌تر شده است در حالی که شارژ باتری گلکسی اس ۸ پلاس خوب است ولی عالی نیست و حالا در نوت ۸ باز هم مدت زمان شارژ کاهش پیدا می‌کند اما همان صفحه‌نمایش بزرگ استفاده شده است. بنابراین، باید کمی بابت شارژ نوت ۸ نگران بود.

حالا به سراغ مقایسه دوربین دوگانه این دو دستگاه می‌رویم. سامسونگ روی گلکسی اس ۸ پلاس از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی دیگر در کنارش قرار داده است. لنز دوم زوم دو برابری می‌دهد و هر دو سنسور از قابلیت تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال برخوردار هستند. سامسونگ همین دوربین دوگانه را برای نوت ۸ تکرار می‌کند با این تفاوت که اولین گوشی تلفن همراه در جهان است که هر دو دوربین پشتی آن از OIS بهره می‌برند. پس، دوربین نوت ۸ باید فوق‌العاده باشد و در تست‌ها بهتر از دوربین گلکسی اس ۸ پلاس ظاهر شود. اما فراموش نکنید که دوربین اس ۸ پلاس هم جزو بهترین دروبین‌های اسمارت‌فون دنیا است و شاید کمتر گوشی در بازار به پای آن برسد.

آخرین تفاوت قابل توجه و ارتقای بزرگ در نوت ۸ به حافظه رم برمی‌گردد. نوت ۸ حدود ۲ گیگابایت حافظه رم بیشتری نسبت به اس ۸ پلاس دارد و مجهز به ۶ گیگابایت رم است. هیچ کاربری نمی‌تواند بگوید از حافظه رم بیشتر استقبال نمی‌کند یا علاقمند نیست اسمارت‌فونی با رم بیشتر خریداری کند تا سرعت اجرای اپلیکیشن‌هایش افزایش یابد و در بازی‌ها احساس نشود که رم کافی نیست. اما باید بررسی کرد تجربه واقعی استفاده از رم ۶ گیگابایت در مقابل رم ۴ گیگابایت چگونه است و این‌قدر محسوس است که بشود از آن به عنوان یک برتری بزرگ نوت ۸ یاد کرد؟ تست‌های سایت‌های مختلف این‌طور نشان نمی‌دهند و حافظه گلکسی اس ۸ پلاس برای اجرای برنامه‌های روی اندروید در سال ۲۰۱۷ کافی است.

پس، بخواهیم جمع‌بندی کنیم باید گفت نوت ۸ از S Pen، طراحی کمی بهتر، حافظه رم بیشتر و دوربین دوگانه قوی‌تری نسبت به گلکسی اس ۸ پلاس سود می‌برد. آیا این‌ها ارزش هزینه کردن ۲۵۵ دلار بیشتر نسبت به گلکسی اس ۸ پلاس را دارند؟

در سال‌های دور؛ اولین سری‌های گوشی‌های نوت با سری گوشی‌های گلکسی اس فاصله و تفاوت بسیار زیادی داشتند و حتا قابل مقایسه با آیفون‌ها هم نبودند. نوت‌های اولیه از صفحه‌نمایش بزرگ ۵.۳ اینچی سود می‌برند و مجهز به قلم بودند که حسادت هر کاربری را برمی‌انگیخت. این نوت‌ها از طراحی مجزا و خیره‌کننده نسبت به گلکسی اس‌ها بهره می‌گرفتند و ویژگی‌هایی داشتند که روی هیچ اسمارت‌فون رده بالای دیگر وجود نداشت. یک شاهکار واقعی بودند و موجب شدند بسیاری از کاربران از آیفون‌های با صفحه‌نمایش کوچک یا گلکسی اس‌های رده متوسط به سوی نوت‌ها بیایند.

اما اکنون به نظر می‌رسد بیش از هر زمان دیگر؛ سری گوشی‌های نوت‌ و گوشی‌های گلکس اس به‌خصوص در گلکسی اس ۸ پلاس به یکدیگر نزدیک شده‌اند و مشابه هم هستند ولی قیمت آن‌ها از یکدیگر فاصله گرفته است. این‌طور تصور می‌شود که نوت ۸ یک ارتفای میان‌رده‌ای از گلکسی اس ۸ پلاس است ولی قیمت ۹۳۰ دلاری آن توجیه‌پذیر نیست.

در نهایت این شما کاربران هستید که باید تصمیم نهایی را بگیرید. گاهی اوقات دوربین بهتر حرف آخر را می‌زند یا شاید نیاز مبرم به استفاده از S Pen روی اسمارت‌فن روزانه خود دارید. حتا ممکن است طراحی نوت ۸ در نظر شما بسیار زیباتر و بهتر از اس ۸ پلاس باشد ولی به هر حال گلکسی اس ۸ پلاس یک گوشی رده بالای ۲۰۱۷ با قیمت اقتصادی است که برای بسیاری از کاربران ویژگی‌هایی تمام‌نشدنی دارد.

اگر شما بخواهید یکی از این دو گوشی را بخرید؛ کدام‌یک را انتخاب می‌کنید و دلایل‌تان چیست؟ با ما هم‌عقیده هستید که گلکسی اس ۸ پلاس به‌صرفه‌تر است یا همان نوت ۸ را ترجیح می‌دهید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید!

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. هادی می گوید

    اس ایت ششصد و نود پونده؛ نوت ایت هشتصد و هفتاد پوند….صد و هشتاد پوند گرونتر… یه ذره سایز نوت بزرگتره و قلم داره ولی بهترین مزیتش بنظرم همون رم بیشترشه… کسی که تا مرز هفتصد پوند سرکیسه رو شل میکنه و میتونه هفتصد پوند یه جا بده برای یه گوشی، مطمئنا بهتره (و میتونه) که یه صدوهشتاد، دویست تای دیگه هم جیبش رو بچلونه و همون نوت ایت رو بگیره… بقول انگلیسی ها این یه ذره استرچ بیشتر ارزشش رو داره… گرچه ما اینجا تمام پول رو یجا نمیدیم و میتونم بگم تقریبا نود و نه درصد از خریدهای گوشی اینجا کنتراکتی و ماهانه اس… همین نوت ایت شصت و چهار گیگ رو میشه با یه قرارداد دوساله ماهی پنجاه پوند هم خرید…با بیست گیگ اینترنت پرسرعت ماهانه… پنجاه پوند حقوق شش ساعت، از هشت ساعت کار روزانه یه کارگر ساده مثلا یه شاگرد ساندویچی هست… یعنی پنجاه پوند درماه هزینه و پول بسیار کمی برای یه همچین غول و تلفن پرچمداریه و هرکسی راحت میتونه بخردش

  2. emir می گوید

    سلام
    اگه پول باشه، هیچ چیزی قابل رقابت با نوت 8 نیست…
    امان از بی پولی

  3. سامان زاهدی می گوید

    قطعا انتخاب اول من S8 هست.
    چون S8 چیزی کم نداره و جز برای قلم آدم زورش میاد اونقدر پول اضافه‌تر بده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5