گلکسی نوت ۲۰ یا گلکسی اس ۲۰ پلاس را بخریم؟ (به فرض تامین بودجه!)

0

سامسونگ به تازگی سری گلکسی نوت ۲۰ را معرفی کرده که شامل دو گوشی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا است.

نوت ۲۰ اولترا بی‌نظیر و یک گوشی تمامر عیار است اما قیمت بالای ۱۲۹۹ دلار برای مدل پایه باعث می‌شود از رادار خرید بسیاری از مردم خارج شود.

خوش‌بختانه، گلکسی نوت ۲۰ هنوز یک گوشی پرچم‌دار است و ویژگی‌های مهم نوت ۲۰ اولترا را دارد؛ به اضافه اینکه می‌تواند با بهترین گوشی سری گلکسی اس ۲۰ سامسونگ رقابت کند.

اگر شما هم طرفدار سرسخت و یک متعصب واقعی گوشی‌های سامسونگ هستید و به فکر خرید یک پرچم‌دار جدید این شرکت افتادید؛ ذهن‌تان درگیر مقایسه دو قطبی گلکسی نوت ۲۰ یا گلکسی اس ۲۰ پلاس باشد.

ما اینجا هستیم تا مقایسه‌ای کوتاه و سریع میان مشخصات و اختلافات معمول این دو گوشی داشته باشیم. گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس با قیمت ۱۲۰۰ دلار از نظر اندازه فیزیکی و بسیاری ویژگی‌های دیگر مشابه هم هستند اما هنوز تفاوت‌هایی دارند که باعث انتخاب و خرید یکی از آن دو شود.

سخت‌افزار: چند تفاوت بزرگ

هر دو گوشی +Galaxy S20 و Note20 از نظر اندازه نزدیک و مشابه هم هستند. هر دو دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی آمولد هستند ولی یک تفاوت بزرگ دارند.

گوشی نوت ۲۰ از نمایشگری 1080p سود می‌برد ولی اس ۲۰ پلاس دارای نمایشگری 1440p است. شاید برای شما این دو پنل تفاوت زیادی نداشته باشند ولی وقتی داریم درباره یک گوشی بالای ۱۰۰۰ دلار صحبت می‌کنیم؛ انتظار می‌رفت سامسونگ برای نوت ۲۰ یک پنل نمایشگر 1440p یا بالاتر انتخاب می‌کرد.

تفاوت دیگر نمایشگرهای این دو گوشی در نرخ تازه‌سازی تصویر است. پنل نمایشگر گلکسی اس ۲۰ پلاس می‌تواند از نرخ ۱۲۰ هرتز با یک رزولوشن کمتر بهره ببرد ولی پنل گلکسی نوت ۲۰ روی نرخ ۶۰ هرتز قفل شده است.

تفاوت مهم دیگر این دو اسمارت‌فون در قلم نوری S Pen است که یک ابزار انحصاری سری نوت سامسونگ محسوب می‌شود. قلم نوری در بخش زیرین گوشی قرار دارد و از آن می‌توان برای طراحی، یادداشت‌برداری، نقاشی، باز کردن برنامه‌ها با ژست‌های حرکتی، گرفتن عکس و اسکرین‌شات استفاده کرد.

همین‌طور، می‌تواند یک ابزار اشاره‌گر ساده برای نمایشگر گوشی باشد تا کمتر از انگشتان خود استفاده کنید. نکته‌ای که باید بدانید؛ کیفیت نسبتا پایین S Pen از نظر سرعت و تاخیر روی گلکسی نوت ۲۰ نسبت به مدل بالاتر، یعنی گلکسی نوت ۲۰ اولترا است.

دیگر تفاوت‌های اس ۲۰ پلاس و نوت ۲۰ در بخش سخت‌افزار، جزئی و قابل اغماض هستند. در نوت ۲۰ از پلاستیک براق روی پنل پشتی استفاده شده است ولی اس ۲۰ پلاس کاملا از جنس شیشه است.

گلکسی اس ۲۰ پلاس از رم بیشتری (۱۲ گیگابایت) بهره برده و باتری کمی بزرگ‌تری دارد. نوت ۲۰ دارای شکاف کارت حافظه میکرواس‌دی نیست ولی اس ۲۰ پلاس از این ویژگی برخوردار است.

نگران دوربین این دو گوشی نباشید؛ چون ماژول دوربین هر دو گوشی کاملا مشابه هم است.

نرم‌افزار: نسبتا مشابه هم

هر دو گوشی گلکسی اس ۲۰ و نوت ۲۰ با اندروید ۱۰، رابط کاربری اختصاصی One UI سامسونگ عرضه می‌شوند.

به این معنی که تجربه کاربری نرم‌افزاری هر دو گوشی کم و بیش مشابه هم هست و هر دو گوشی تا کنون سه به‌روزرسانی نرم‌افزاری اصلی اندروید را دریافت کردند.

سری نوت ۲۰ با رابط کاربری One UI 2.5 عرضه شده که نسبت به نسخه قبلی چند بهبود از سوی سامسونگ دارد. مثلا، با لانچرهای شخص ثالث سازگاری بهتری دارد؛ از ویژگی DeX بی‌سیم برای تلویزیون‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند و چند تفاوت بسیار جزئی دیگر.

به هر حال، به‌زودی گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ هم به‌روزرسانی‌های رابط کابری One UI را دریافت می‌کنند و نوت ۲۰ برای مدت طولانی متفاوت از بقیه نخواهد بود.

نوت ۲۰ چند ویژگی اضافی نرم‌افزاری هم برای قلم اس پن دارد. با کشیدن یک باکس روی کل صفحه می‌توانید اسکرین‌شات بگیرید، از ژست‌های حرکتی هوایی برای انجام برخی کارها بهره ببرید و از راه دور با اس پن عکس بگیرید.

قیمت: تفاوت زیاد

همانند گذشته، گوشی‌های سری گلکسی نوت و گلکسی اس سامسونگ تفاوت قیمتی فاحشی دارند.

هر دو گوشی گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا نسبت به ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند؛ قیمت بسیار بالایی دارند. نوت ۲۰ فقط در یک مدل ۱۲۸ گیگابایتی و ۸ گیگابایت رم به قیمت ۹۹۹ دلار عرضه می‌شود. گلکسی اس ۲۰ پلاس با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگابایت رم برچسب قیمتی ۱۱۹۹ دلار خورده است.

هر دو گوشی گران هستند ولی باز گلکسی اس ۲۰ پلاس توجیه قیمتی دارد. مثلا، جنس بدنه آن تمام شیشه است؛ رم بیشتری دارد؛ پنل نمایشگر آن رزولوشن بالاتری داشته و از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

چندین ماه از عرضه گلکسی اس ۲۰ پلاس می‌گذرد و چندین بار قیمت آن در این مدت شکسته شده است. شاید در برخی بازارها بتوانید اس ۲۰ پلاس را با ۲۰۰ دلار تخفیف پیدا کنید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5