وان‌پلاس ۷ پرو در برابر سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس در برابر هواوی پی ۳۰ پرو: با این راهنما منطقی و بر اساس نیاز و علایق خودتان گوشی پرچم‌دار انتخاب کنید

0

شرکت وان‌پلاس از اسمارت‌فون‌های جدید خود رونمایی کرد. این شرکت برای اولین بار یک گوشی «پرو» (Pro) معرفی کرده که به نظر می‌رسد ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد.

برخی از این ویژگی‌ها را در هیچ برند گوشی تلفن همراهی مشاهده نمی‌کنیم و برای اولین بار عرضه می‌شوند. این ویژگی‌ها باعث شدند وان‌پلاس ۷ پرو به یک گوشی رقابتی در بازار تبدیل شود.

یکی از اهداف شرکت وان‌پلاس برای عرضه گوشی ۷ پرو، رقابت با گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ است. چون وان پلاس ۷ پرو هم نسبتا بزرگ با صفحه‌نمایش خمیده و ویژگی‌های داخلی تحسین‌برانگیز است.

به این مقایسه باید اسمارت‌فون رده بالا و صفحه منحنی هواوی پی ۳۰ پرو را هم اضافه کنیم. پی ۳۰ پرو هم یک پرچم‌دار واقعی در سال ۲۰۱۹ است که امکانات و قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد.

هر سه این گوشی‌ها با سروصدای زیادی معرفی شدند و مشخصات خاص خودشان را دارند. در این مقابسه می‌خواهیم نکات کلیدی هریک از این گوشی‌ها را بررسی و با رقبایش مقایسه کنیم.

طراحی و صفحه‌نمایش

یکی از ویژگی‌های مشترک هر سه گوشی، صفحه‌نمایش شیشه‌ای و منحنی است. این صفحه‌نمایش در کناره‌ها خمیده می‌شود و جلوه زیبایی می‌سازد که در نظر اول برای هر کاربری جذاب است. اما صفحه‌نمایش این گوشی‌ها تفاوت‌هایی با هم دارند.

هواوی P30 Pro از یک صفحه‌نمایش Full HD+ OLED سود می‌برد ولی هر دو گوشی OnePlus 7 Pro و سامسونگ Galaxy S10 Plus به صفحه‌نمایش‌های Quad HD+ AMOLED مجهز شدند که کیفیت و ترکیب رنگ واضح‌تری دارند.

گوشی OnePlus 7 Pro بدون هیچ‌گونه بریدگی و ناچ

این حرف به معنای ضعیف بودن صفحه‌نمایش هواوی پی ۳۰ پرو نیست. این گوشی هم یک صفحه‌نمایش با روشنایی بالا و ترکیب رنگ عالی و واضح دارد ولی صفحه‌نمایش دو گوشی دیگر کیفیت بهتری ارایه می‌دهد.

گوشی Samsung Galaxy S10 Plus با جک هدفون

از نظر اندازه، صفحه‌نمایش گوشی سامسونگ که پسوند Plus را هم یدک می‌کشد؛ از دو گوشی دیگر کوچک‌تر است. اندازه صفحه‌نمایش گلکسی اس ۱۰ پلاس فقط ۶.۴ اینچی است در حالی‌که گوشی پی ۳۰ پرو ۶.۴۷ اینچی و وان‌پلاس ۷ پرو ۶.۶۷ اینچی است.

افزون بر این، وان‌پلاس ۷ پرو از نرخ رفرش ۹۰ هرتزی سود می‌برد که باعث می‌شود سرعت پاسخ‌گویی بیشتری در بازی‌ها داشته باشد.

گوشی Huawei P30 Pro با ناچ قطره‌ای

یکی از بخش‌های بسیار مهم برای کاربران و البته وجه تمایز این گوشی‌ها، دوربین سلفی یا تشخیص چهره جلویی است.

هواوی پی ۳۰ پلاس از یک بریدگی ناچ سنتی سود می‌برد که به صورت قطره‌ای در وسط صفحه‌نمایش است. اما ناچ گوشی سامسونگ به صورت punch-hole و درون صفحه‌نمایش گوشه راست بالا است. تا کنون گوشی با طراحی ناچ گلکسی اس ۱۰ پلاس شاهد نبودیم.

ناچ و دوربین جلویی گلکسی اس ۱۰ پلاس

داستان ناچ و دوربین جلویی وان‌پلاس ۷ پرو کاملا متفاوت از دو گوشی دیگر است. دوربین سلفی این گوشی به صورت یک پاپ‌آپ طراحی شده است و در درون بدنه گوشی قرار می‌گیرد. هنگامی که به این دوربین نیاز باشد؛ همانند یک برآمدگی از بدنه گوشی بیرون می‌جهد.

شاید طراحی این دوربین جلویی جذاب باشد چون دیگر هیچ مزاحمتی برای صفحه‌نمایش ایجاد نمی‌شود ولی شاید به تدریج عوارض مکانیکی آن مشخص شوند.

دوربین سلفی پاپ‌آپ وان‌پلاس ۷ پرو

دیگر تفاوت طراحی گوشی‌های مورد نظر ما در این مطلب، برخورداری گلکسی اس ۱۰ پلاس از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. دو گوشی هواوی پی ۳۰ پرو و وان‌پلاس ۷ پرو ترجیح دادند جک هدفون را حذف کنند و طراحی مدرن‌تری به خود بگیرند. بنابراین، اگر طرفدار هدفون‌های کابلی هستید؛ یک انتخاب مشخص وجود دارد.

دوربین

این روزها دوربین یکی از رقابتی‌ترین بخش‌های اسمارت‌فون‌ها است. گوشی‌های رده بالا و پرچم‌دار به دوربین‌های پرقدرت و زرق و برق‌داری نیاز دارند تا قیمت بالای آن‌ها را توجیه کند.

در وان‌پلاس ۷ یک دوربین سه لنزه استفاده شده است. دوربین اصلی لنزی ۴۸ مگاپیکسلی دارد و در کنارش لنز تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی و لنز واید قرار می‌گیرد. نکته برجسته این دوربین، زوم اپتیکال ۳ برابر و قدرت پردازش آن در مود سوپر رزولوشن است که کوچک‌ترین جزییات تصویر را نشان می‌دهد.

دوربین پشتی وان‌پلاس ۷ پرو

سامسونگ Galaxy S10 Plus از دوربین با رزولوشن پایین‌تر سود می‌برد که لزوما کیفیت تصاویر را کاهش نمی‌دهد. دوربین پشتی این اسمارت‌فون شامل لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و لنز ۱۶ مگاپیکسلی التراواید است. این سنسورها کیفیتی در خد لنزهای وان‌پلاس ۷ پرو به دست می‌دهند.

اگر شما به دنیال اسمارت‌فونی با مشخصات دوربین بسیار بالا هستید؛ باید هواوی پی ۳۰ پرو را انتخاب کنید. دوربین پشتی این گوشی چهار لنزه است. لنز اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، لنز التراواید ۲۰ مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی و سنسور زمان پرواز.

دوربین قدرتمند و بی‌نظیر هواوی پی ۳۰ پرو

انعطاف‌پذیرترین گوشی برای عکاسی است و در بسیاری از موقعیت‌ها و زمینه‌ها می‌تواند کیفیت عالی از خود نشان دهد. اگرچه وان‌پلاس ۷ پرو دارای لنز اصلی با رزولوشن بالاتری است ولی برای یک مشتاق عکاسی دوربین پی ۳۰ پرو عالی است.

دوربین سلفی هم در اسمارت‌فون‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. P30 Pro از لنز ۳۲ مگاپیکسلی سود می‌برد و OnePlus 7 Pro دارای لنز ۱۶ مگاپیکسلی است.

دوربین اصلی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس

اما Galaxy S10 Plus دو دوربین جلو دارد. یک دوربین اصلی ۱۰ مگاپیکسلی و یک دوربین عمق‌سنج ۸ مگاپیکسلی. پس، با این گوشی می‌توانید تصاویر عمقی و بوکه بسیار بهتری بگیرید. اگر طرفدار سلفی هستید: بهتر است اسمارت‌فون گلکسی اس ۱۰ پلاس را بخرید.

مشخصات و باتری

هر دو گوشی گلکسی اس ۱۰ پلاس و وان‌پلاس ۷ پرو از پردازنده پرقدرت اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کنند. البته در برخی کشورها گوشی سامسونگ با پردازنده اگزینوس ۹۸۲۰ نیز عرضه می‌شود.

اسنپدراگون ۸۵۵ آخرین پردازنده موبایل پرقدرت دنیا است و هنوز روی دست آن پردازنده‌ای عرضه نشده است. اگرچه پردازنده کرین ۹۸۰ هواوی هم مزایا و کارایی فوق‌العاده‌ای دارد و به اندازه کافی پیشرفته است.

تقریبا قدرت محاسباتی این گوشی‌ها به هم نزدیک و مشابه هم است. برای اجرای هرگونه بازی و رندر ویدیو مناسب هستند و کمبودی احساس نمی‌شود.

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس

وان‌پلاس ۷ پرو و نسخه ۱ ترابایتی گلکسی اس ۱۰ پلاس با رم ۱۲ گیگابایتی عرضه شدند ولی دیگر مدل‌های گلکسی اس ۱۰ پلاس و هواوی پی ۳۰ پرو دارای رم ۸ گیگابایتی هستند. این تفاوت فقط برای افرادی اهمیت دارد که می‌خواهند کارهای سنگین با گوشی‌ها انجام دهند.

وان‌پلاس ۷ پرو کوچک‌ترین باتری را با ظرفیت ۴ هزار میلی‌آمپرساعت دارد. گلکسی اس ۱۰ پلاس باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپری و پی ۳۰ پرو دارای باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی است.

بنابراین، ظرفیت باتری این سه گوشی هم تقریبا مشابه هم است و یک مدت زمان عمر باتری به دست می‌دهند. مدت زمان شارژ باتری این گوشی‌ها هم مشابه است جز اینکه وان‌پلاس ۷ پرو از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

قیمت

وان‌پلاس ۷ پرو مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی است. مدل ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با ۶ گیگابایت رم حدود ۶۷۰ دلار فروخته می‌شود. مدل ۲۵۶ گیگابایتی با ۸ گیگابایت رم هم قیمتی ۷۰۰ دلاری خورده است.

مدل ۲۵۶ گیگابایتی وان‌پلاس ۷ پرو با ۱۲ گیگابایت رم در بازارهای جهانی قیمتی ۷۴۹ دلاری دارد.

سامسونگ Galaxy S10 Plus با طراحی عالی و امکانات زیاد ولی گران

اگر قیمت گوشی برایتان اهمیتی ندارد و به فکر فضای ذخیره‌سازی بیشتری هستید؛ گلکسی اس ۱۰ پلاس با ظرفیت ۱ ترابایت و رم ۱۲ گیگابایتی قیمتی ۱۵۹۹ دلار دارد.

مدل ۵۱۲ گیگابایتی Galaxy S10 Plus با ۸ گیگابایت رم قیمتی ۱۲۴۹ دلاری داشته و مدل پایین‌ترین آن با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

اما هواوی پی ۳۰ پرو با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت رم برچسب قیمت ۱۰۹۹ دلار را خورده و مدل ۵۱۲ گیگابایت آن با ۱۴۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

تصمیم نهایی

همان‌طور که مشاهده کردید؛ هریک از این گوشی‌های پرچم‌دار نقاط قوت و ضعف خود را دارند و در بخش‌هایی بر دیگری پیشی می‌گیرند و در بخش‌هایی عقب‌تر هستند.

وان‌پلاس ۷ پرو صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر با قیمت ارزان‌تر دارد

دوربین پشتی هواوی پی ۳۰ پرو برای عکاسی بهترین گزینه است. تمام نیازهای عکاسی شما را رفع می‌کند.

وان‌پلاس ۷ پرو از صفحه‌نمایش بزرگ +Quad HD با قیمت پایین‌تر سود می‌برد. اگر اهل بازی و مشاهده فیلم هستید؛ یک انتخاب ایده‌آل است.

گلکسی اس ۱۰ پلاس از پردازنده قوی‌تر، ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتر، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، شارژ بی‌سیم و امکانات جانبی دیگر سود می‌برد. دوربین پشتی این گوشی هم یکی از بهترین‌ها است. در جلو هم از دو دوربین سود می‌برد.

معیار اصلی خرید گوشی خود را انتخاب کنید و براساس آن سراغ خرید یکی از سه پرچم‌دار وان‌پلاس ۷ پرو، هواوی پی ۳۰ پرو و سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس بروید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.