سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا در برابر هواوی پی ۴۰ پرو پلاس: چه تفاوت‌هایی دارند و کدام‌یک مشخصات بهتری دارد؟

0

هواوی از پرچم‌دارهای سری پی خود رونمایی کرد. پی ۴۰، پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ پرو پلاس رده‌بالاهای دوربین‌محور جدید هواوی برای نیمه اول سال ۲۰۲۰ هستند.

پی ۴۰ یک گوشی اقتصادی برای بازار است ولی دو گوشی پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ پرو پلاس دقیقا برای رقابت با گوشی‌های آیفون ۱۱ و گلکسی اس ۲۰ عرضه شدند.

بسیاری از سایت‌ها و کارشناسان، گلکسی اس ۲۰ اولترا که پرچم‌دارترین گوشی سامسونگ را در برابر پی ۴۰ پرو پلاس قرار دادند. هر دو گوشی از آخرین فناوری‌های دوربین، صفحه‌نمایش و مشخصات سخت‌افزاری بهره می‌برند و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند.

اما کدام‌یک از این دو پرچم‌دار بهتر هستند و ارزش خرید بیشتری دارند؟ تفاوت‌های این دو گوشی گران‌قیمت چیست و هریک برای کدام گروه‌های کاربری مناسب‌تر هستند؟

صفحه‌نمایش

هواوی +P40 Pro یک نمایشگر ۶.۵۸ اینچی OLED با ناچ کپسولی در گوشه بالا سمت چپ دارد. دقت تصویر صفحه‌نمایش این پرچم‌دار ۲۶۴۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است و از ترکم ۴۴۲ پیکسلی بهره می‌برد.

هواوی در زبان طراحی جدید خود از چهار گوشه خمیده (quad-curve Overflow Display) استفاده کرده است تا نسبت تصویر به ۱۹.۸:۹ برسد. افزون بر این، نرخ بازسازی تصویر این نمایشگر ۹۰ هرتزی است.

در آن سو، سامسونگ Galaxy S20 Ultra یک صفحه‌نمایش ۶.۹ اینچی Dynamic AMOLED 2X با نسبت تصویر به بدنه ۸۹.۹ درصدی دارد. دقت تصویر این نمایشگر ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل با تراکم ۵۵۱ پیکسلی است. از فرکانس و نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و مجهز به فرمت نمایش تصاویر +HDR10 است. البته، نمایش ۱۲۰ هرتزی فقط در وضوح تصویر 1080p پیکسل میسر است.

با نگاهی به مشخصات صفحه‌نمایش‌های این گوشی می‌توان فهمید سامسونگ صفحه‌نمایش بهتری تدارک دیده است. هر دو گوشی در نمایش تصاویر و رنگ‌ها عملکرد بی‌نظیری دارند ولی شاید گلکسی اس ۲۰ اولترا گزینه‌های بیشتری برای تحریک کاربران داشته باشد.

سخت‌افزار و کارایی

روی پی ۴۰ پرو پلاس پردازنده کرین ۹۹۰ با پشتیبانی از 5G نشسته است. این پردازنده پرقدرت از تراشه گرافیکی Mali-G76 به همراه واحدهای پردازشی هوش مصنوعی Dual Big Core + Tiny Core سود می‌برند.

پرچم‌دار هواوی با ۸ گیگابایت رم و ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت UFS 3.0 ارائه می‌شود. اندروید ۱۰ اوپن‌سورس با پوسته EMUI 10.1 روی آن اجرا شده ولی از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل خبری نیست. هواوی یک فروشگاه دریافت نرم‌افزارهای موبایل AppGallery راه‌اندازی کرده است تا کاربران تمام اپ‌های مورد نیاز خود را از روی آن دریافت کنند.

هواوی +P40 Pro دارای یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپری با شارژر ۴۰ واتی و قابلیت شارژ بی‌سیم است. نکته دیگر اینکه حسگرهای اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش نسبت به مدل پیشین ۳۰ درصد بزرگ‌تر شدند.

در گلکسی اس ۲۰ اولترا شاهد پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ هستیم که با مودم X55 5G ادغام شده است و از پردازنده گرافیکی Adreno 650 بهره می‌برد. روی این گوشی ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات UFS 3.0 نیز داریم.

البته، سامسونگ یک مدل ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت ظرفیت داخلی هم از گوشی Galaxy S20 Ultra عرضه کرده است. این گوشی‌ها از اسلات توسعه حافظه میکرواس‌دی پشتیبانی کرده و اندروید ۱۰ را اجرا می‌کنند.

باتری گلکسی اس ۲۰ اولترا ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با شارژٰ ۴۵ واتی شارژ سریع، پاور دلیوری USB نوع ۳ و شارژ بی‌سیم Qi/PMA با قدرت ۱۵ واتی است. این گوشی می‌تواند به عنوان پاوربانک ۹ واتی برای شارژ دستگاه‌های همراه دیگر هم عمل کند.

در این بخش هم مشخصات گوشی پرچم‌دار سامسونگ بیشتر به چشم می‌آید ولی باید منتظر انتشار تست‌های کارایی هر دو پردازنده بود تا به طور قاطعی نظر داد عملکرد کدام‌یک بهتر است.

دوربین

هواوی روی دوربین پی ۴۰ مانور زیادی داده است و این سری از پرچم‌دارهایش را گوشی‌هایی دوربین‌محور می‌نامد.

هواوی پی ۴۰ پرو پلاس دارای یک دوربین پنج‌گانه پیشرفته است که هنوز روی مدل‌های دیگر شاهدش نبودیم. لنز ۴۰ مگاپیکسلی اولتراواید Cine با دهانه f/1.8، لنز ۵۰ مگاپیکسل RYYB اولترا ویژن واید با دهانه f/1.9، لنز ۸ مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۱۰ برابری، لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری و دهانه f/2.4 در کنار سنسور تشخیص عمق تصویر ToF دوربین اصلی و پشتی این گوشی را شکل می‌دهند.

این سیستم دوربین از زوم اپتیکال ۱۰ برابری و زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری پشتیبانی می‌کنند. دوربین سلفی آن هم ۳۲ مگاپیکسلی با ثبت سلفی IR depth دوگانه است. هواوی برای این سیستم دوربین از فناوری‌های AI Remove Passersby و AI Remove Reflection استفاده کرده است.

سامسونگ روی گوشی Galaxy S20 Ultra از یک سیستم دوربین چهارگانه با طراحی اسپرت استفاده کرده است: دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با دهانه f/1.8، لنز ۲۶ میلی‌متری واید، لنز پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی با دهانه f/3.6، لنز تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با دهانه f/2.2 و ۱۳ میلی‌متری اولتراواید به همراه دوربین ToF.

این سیستم دوربین از فناوری Space Zoom سود می‌برد که ترکیب زوم اپتیکال ۱۰ برابری و سوپر زوم ۱۰۰ برابری دیجیتال به همراه یک دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی است.

طراحی

هواوی +P40 Pro در اندازه ۷۲.۶ در ۱۵۸.۲ در ۹ میلی‌متر با وزن ۲۲۶ عرضه شده است. این گوشی با پنل پشتی سرامیکی نانویی در رنگ‌های سرامیکی سفید و سیاه وارد بازار می‌شود. دارای استاندارد IP68 برای ضد آب و گردو غبار است.

گلکسی اس ۲۰ اولترا در اندازه ۱۶۶.۹ در ۷۶ در ۸.۸ میلی‌متر با وزن ۲۲۲ گرم ساخته شده است. از استاندارد IP68 سود برده و تا عمق ۱.۵ متر آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام می‌آورد.

قیمت

قیمت گوشی پرچم‌دار هواوی پی ۴۰ پرو پلاس برای مدل ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات ۱۳۹۹ یورو است. این گوشی از ماه ژوئن وارد بازار می‌شود.

اما گلسی اس ۲۹ اولترا با قیمت ۱۳۹۹ دلار برای مدل ۱۲ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از هم‌اکنون قابل خرید است.

کدام‌یک؟

گوشی Galaxy S20 Ultra در مشخصات برتری‌هایی جزئی نسبت به +P40 Pro دارد ولی شاید این‌ها دلیل بزرگی برای خرید این گوشی نباشند. عمده‌ترین برتری پرچم‌دار سامسونگ، عدم پشتیبانی گوشی‌های هواوی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل است.

هواوی فروشگاه اپ استور AppGallery خود را راه‌اندازی کرده است ولی همه می‌دانیم که این فروشگاه کجا و گوگل پلی کجا!

از نظر سخت‌افزاری به نظر می‌رسد دوربین اصلی هواوی قابلیت‌های بیشتری دارد و جالب‌تر است. نمایشگر گلکسی اس ۲۰ اولترا جذاب‌تر و به طور چشمگیری بزرگ‌تر است. یک ناچ کوچک‌تر دارد و زیبایی بیشتری ارائه می‌دهد.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.