وان‌پلاس ۹ پرو در برابر گلکسی اس ۲۱ اولترا: کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

طرز استفاده شما از گوشی بسیار تعیین‌کننده است

0

شعار اصلی و ابتدایی وان‌پلاس «قاتل پرچم‌دارها» بود و در مدل‌های ابتدایی واقعا این‌طور ظاهر می‌شد. اما کم‌کم گوشی‌های این شرکت گران‌تر شدند تا اینکه وان پلاس ۹ پرو عملا وارد باشگاه گوشی‌های ۴ رقمی از نظر قیمت شده است.

این گوشی با داشتن مشخصات مشابه پرچم‌دارها و قیمتی در حدود آن‌ها یا کمی پایین‌تر، عملا نه یک قاتل پرچم‌دارها بلکه یک رقیب در برابر آن‌ها است. وان‌پلاس ۹ پرو را می‌توان با گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی مانند سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا مقایسه کرد که قیمت آن از ۱۲۰۰ دلار شروع می‌شود در حالی‌که گوشی وان‌پلاس قیمتی بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار دارد.

با این قیمت‌ها، یک سوال بسیار مهم پیش‌روی کاربران قرار می‌گیرد: کدام‌یک از این گوشی‌ها ارزش خرید بیشتری دارد؟ این انتخاب بیشتر به اولویت‌های شما در زمینه نرم‌افزار، سخت‌افزار، شارژ و دوربین برمی‌گردد.

پرچم‌داران کاملا پرچم‌دار

هر دو برند وان‌پلاس و سامسونگ گوشی‌های با کیفیتی می‌سازند. وان‌پلاس ۹ پرو و گلکسی اس ۲۱ اولترا گوشی‌هایی فوق‌العاده خوش دست و خوش ساخت هستند. هر دو گوشی در جلو و عقب از شیشه‌های خمیده ساخته شدند و یک فریم آلومینیومی آن‌ها را در بر گرفته است. رنگ آبی مه آلود Morning Mist در وان‌پلاس ۹ پرو بی‌نظیر و منحصربه‌فرد است ولی در دیگر رنگ‌ها مشابه گلکسی اس ۲۱ اولترا است.

سخت‌افزار هر دو گوشی هم پرچم‌دار و روی کاغذ کاملا مشابه و رقیب هم هستند. هر دو به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شوند. در برابر آب و گرد و عبار مقاوم بوده و به استاندارد IP68 مجهز هستند.

گوشی اس ۲۱ اولترا با پیکربندی رم ۱۲ گیگابایت شروع می‌شود و البته یک مدل با رم ۱۶ گیگابایت دارد ولی وان‌پلاس ۹ پرو دارای پیکربندی‌هایی با رم ۸ و ۱۲ گیگابایت است. در فضای ذخیره‌سازی هم گلکسی اس ۲۱ دارای یک مدل ۵۱۲ گیگابایت است ولی وان‌پلاس ۹ پرو در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است.

باتری اس ۲۱ اولترا بزرگ‌تر و ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی است ولی باتری وان‌پلاس ۹ پرو ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. در عوض، شارژر وان‌پلاس سریع‌تر و ۶۵ واتی است اما باتری گوشی سامسونگ دارای شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی است که یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

اندازه باتری و نوع شارژر و سرعت شارژر می‌تواند برای هر کاربر یک طرز تفکر متفاوت بسازد. برخی‌ها باتری بزرگ‌تر دوست دارند و برخی شارژر سریع‌تر. این به نحوه استفاده شما از گوشی برمی‌گردد. گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا اصلا کند نیست ولی شارژر ۶۵ واتی وان‌پلاس ۹ پرو می‌تواند در ۲۹ دقیقه یک باتری کاملا خالی را شارژ کند که یک مزیت بزرگ و بسیار ارزشمند برای گروهی از کاربران است. هر دو گوشی باتری نسبتا بزرگی دارند و برای یک شبانه‌روز کار با اسمارت‌فون مناسب هستند.

نرم‌افزارها تفاوت ایجاد می‌کنند

اگر در سخت‌افزار تفاوت‌های بزرگی وجود ندارد اما اگر سراغ رابط کاربری و نرم‌افزارها برویم؛ تفاوت‌ها ظاهر می‌شوند. هر دو گوشی وان‌پلاس ۹ پرو و گلکسی اس ۲۱ اولترا از یک رابط کاربری سفارشی‌سازی شده اندروید ۱۱ سود می‌برند که موافقان و مخالفان خود را دارند.

رابط کاربری OxygenOS وان‌پلاس اگرچه به عالی گذشته نیست ولی هنوز بسیار روان و تمیز و فوق‌العاده انعطاف‌پذیر است تا بتوانید همه‌چیز را در اندروید از قلم‌ها و آیکون‌ها گرفته تا رنگ‌ها و انیمیشن‌ها و حتی سنسور اثر انگشت را دست‌کاری و سفارشی‌سازی کنید.

در آن سو، رابط کاربری One UI 3.1 سامسونگ یک پلتفرم قوی و یکپارچه با ویژگی‌های رده بالا و غنی است. افزونه‌های زیادی برای آن در فروشگاه Galaxy Apps یافت می‌شود و شما می‌توانید از ابزارهای چند پنجره‌ای و بهینه‌سازی مفیدی استفاده کنید.

درباره اینکه کدام‌یک بهتر است؛ کاملا شخصی و سلیقه‌ای است. وان‌پلاس و سامسونگ هر دو تجربه کاربری دلنشین و تمیز و پخته‌ای برای کاربر به همراه دارند و غالب افراد از هر دو راضی هستند. روی هیچ‌کدام شاهد کندی، ضعف یا نشانه بدی نخواهید بود؛ اگرچه شاید به اندروید سفارشی سامسونگ تمایل بیشتری داشته باشد؛ چون به اندروید اصلی گوگل نزدیک‌تر و مشابه‌تر است.

نمایشگرهای عالی با یک مزیت بزرگ

نمایشگرهای هر دو گوشی هم رده بالا و درجه یک هستند. شما یک نمایشگر بزرگ و شفاف +Quad HD دارید که بیش از اندازه روشن است. هر دو نمایشگر می‌توانند در نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز اجرا شوند و به لطف فناوری LTPO هر یک در صورت لزوم و برای کاهش مصرف باتری یا سازگاری بیشتر با نرم‌افزارها و بازی‌ها، در نرخ تازه‌سازی تصویر پایین‌ترین کار کنند. گلکسی اس ۲۱ اولترا می‌تواند تا ۱۰ هرتز کاهش پیدا کند ولی وان‌پلاس ۹ پرو در کمال ناباوری تا ۱ هرتز پایین می‌آید که دیگر یک تصویر کاملا ثابت است.

اما مزیت بزرگ نمایشگر سامسونگ، پشتیبانی از قلم نوری S Pen است. در واقع، اولین گوشی سامسونگ در رده‌ای غیر از گلکسی نوت است که از S Pen پشتیبانی می‌کند. این قلم نوری به کاربران اجازه می‌دهد سطح حساسیت فشار ۴۰۹۶ روی گوشی چیزی بنویسند یا نقاشی کنند. همین‌طور، با استفاده از S Pen می‌توانید انواع میانبرها و برنامه‌های مورد علاقه خود را سریع اجرا کرده و تجربه کاربری بهتر و جالب‌تری داشته باشید.

تله‌فوتو در برابر هسل بلاد

یکی از بهترین بخش‌های یک گوشی پرچم‌دار، ماژول دوربین پشتی است. این روزها دوربین‌های خارق‌العاده‌ای روی گوشی نصب می‌شود که می‌تواند منشا تفاوت‌های بزرگی در عکاسی و فیلم‌برداری باشد.

هر دو گوشی وان‌پلاس ۹ پرو و گلکسی اس ۲۱ اولترا از یک سیستم دوربین چهارگانه برخوردار هستند که در بسیاری از نقاط مشابه هم بوده ولی شاهد چند تفاوت بزرگ هم هستیم. از جمله در گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا یک دوربین تله‌فوتو دوگانه داریم که اجازه می‌دهد زوم طبیعی از ۳ تا ۱۰ برابر افزایش پیدا کند و زوم دیجیتالی هم ۱۰۰ برابر باشد. در گوشی وان‌پلاس یک دوربین تله‌فوتو با زوم ۳ برابری هستیم. دوربین‌های تله‌فوتو سامسونگ یکی از مزایای رقابتی آن در سال ۲۰۲۱ هستند.

سنسور تک رنگ ۲ مگاپیکسلی وان‌پلاس ۹ پرو عملا بی‌فایده است اگرچه در سایر دوربین‌ها شاهد یک کیفیت تصویربرداری فوق‌العاده هستیم که نتیجه همکاری وان‌پلاس با شرکت قدیمی عکاسی هسل‌بلاد است. به همین دلیل، در این گوشی شاهد تفکیک رنگ، دامنه دینامیکی و عملکرد خوب در نور کم هستیم و به طور قابل توجهی بهتر از سال‌های گذشته است.

اما سامسونگ سال‌ها است در حوزه عکاسی دوربین گوشی یک پیشرو است و نباید اصلا قدرت این شرکت را با وان‌پلاس مقایسه کرد. قطعا کیفیت دوربین‌های سامسونگ بهتر از وان‌پلاس است و شما تکنیک‌های نرم‌افزاری و پردازش تصویر گسترده‌تری در اختیار دارید.

کدام‌یک را بخریم؟

هر دو گوشی از بهترین پرچم‌دارهای اندرویدی امسال هستند. سخت‌افزار خیره‌کننده، دوربین‌های عالی، تجربه کاربری نرم‌افزاری تمیز و روان، نمایشگر خیره‌کننده و کیفیت ساخت مثال‌زدنی.

گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا چند مزیت بزرگ دارد و البته قیمتی گران‌تر اما وان‌پلاس ۹ پرو ارزان‌تر و متعادل‌تر است. اگر کمی از انتظارات خود پایین بیایید؛ قطعا خرید وان‌پلاس ۹ پرو منطقی‌تر است و اگر می‌خواهید بهترین گوشی دنیا از هر نظر را به دست بگیرید؛ باید پول بیشتری برای خرید S21 Ultra بدهید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.