وان‌پلاس ۹ پرو در برابر شیائومی می ۱۱: کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

0

سرانجام وان‌پلاس خود را به فضای رقابتی اسمارت‌فون‌های برتر رسانده است. گوشی وان‌پلاس ۹ پرو به جای ایستادن در مقام یک قاتل پرچم‌دار، یک پرچم‌دار قاتل است.

به این معنا که نه تنها می‌تواند با بهترین پرچم‌دارهای بازار رقابت رودررو و سرسختی داشته باشد؛ بلکه با پرچم‌دارهای مقرون به صرفه بازار و گوشی‌های رده بالایی که می‌خواهند موقعیت گذشته خود را حفظ کنند؛ نبردی نفس‌گیر دارد.

یکی از مدعیان و رقیبان این گوشی، شیائومی می ۱۱ است. حتما شما هم می‌خواهید بدانید از بین وان‌پلاس ۹ پرو و شیائومی می ۱۱، کدام‌یک گوشی بهتری است و ارزش خرید دارد؟ پس، با ما در این مقایسه جذاب همراه باشید:

مشخصات

در جدول مقایسه‌ای زیر می‌توانید مشخصات هر دو گوشی وان‌پلاس ۹ پرو و شیائومی می ۱۱ را با هم مقایسه کنید:

طراحی

هر دو گوشی مشابه همان طرح‌های اولیه و مفهومی هستند که ازشان در فضای مجازی منتشر شد. گوشی‌هایی که سخت‌افزار بسیار قوی در یک قالب زیبا و دلفریب دارند و می‌خواهند یک زبان طراحی متفاوت از گوشی‌های پرچم‌دار معروف را به نمایش بگذارند.

طراحی پر زرق و برقی را دنبال نمی‌کنند بلکه یک ظاهر تمیز و ساده و تصفیه شده‌ای دارند و از المان‌ها یا بخش‌های عجیب و غریب در آن‌ها خبری نیست.

وان‌پلاس ۹ پرو از شیشه گوریلا گلاس ۵ و فریم آلومینیومی استفاده می‌کند. گوشی شیائومی هم  از جنس شیشه و فلز است ولی به Gorilla Glass Victus مجهز شده که یک جنس شیشه بهتر و جدیدتر است. این شیشه در جلو و عقب گوشی استفاده شده و گزینه گران‌قیمت‌تری نسبت به شیشه وان‌پلاس است. هر دو گوشی طراحی براق و آیینه‌ای جذابی دارند که احساسات را برانگیخته می‌کند. در وان‌پلاس ۹ پرو شاهد مخلوط شدن سیاه به سفید و در شیائومی می ۱۱ شاهد حرکت از رنگ نقره‌ای به آبی هستیم.

هر دو اسمارت‌فون از نظر اندازه، شکل و وزن تقریبا مشابه هم هستند. به این معنی که قابلیت‌های استفاده یکسانی دارند. نوار هشدار لغزنده اختصاصی وان‌پلاس در گوشی ۹ پرو یک برتری بر می ۱۱ است. هر دو گوشی در بخش پایینی لبه‌هایی دارند و شاهد امکاناتی مانند شیار سیم‌کارت، درگاه USB-C و بلندگو هستیم. شیائومی می ۱۱ کمی متفاوت است چون از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و وان‌پلاس ۹ پرو فقط یک شیار سیم‌کارت دارد.

هر دو گوشی دارای یک ماژول دوربین جدید و متمایز در بدنه پشتی هستند. ماژول دوربین وان‌پلاس تمیزتر و نرم‌تر است و به دوربین‌های آنالوگ نزدیک‌تر شده است. در عوض، ماژول دوربین شیائومی می ۱۱ چند طبقه و ترکیبی از سیاه و نقره‌ای است که متفاوت‌تر به نظر می‌رسد. هر فردی یک سلیقه دارد و شاید از یک ماژول دوربین خوشش بیاید ولی به نظر ما ماژول دوربین وان‌پلاس زیباتر است.

مزیتی که گوشی وان‌پلاس به طور کاملا روشنی نسبت به شیائومی دارد؛ استاندارد IP68 است که مانع از نفوذ آب و گرد و غبار می‌شود و می ۱۱ ندارد.

درباره نمایشگرها چه تفاوت‌هایی داریم؟ هر دو صفحه‌نمایش از فناوری AMOLED با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز، تراکم بالای پیکسلی، نسبت تصویر ۲۰:۹ و استاندارد +HDR10 هستند. وان‌پلاس ۹ پرو به لطف فناوری LTPO نمایشگر ۶.۷ اینچی منحصربه‌فردتری دارد و احتمالا عملکرد بالاتری خواهد داشت. شیائومی می ۱۱ دارای صفحه‌نمایش ۶.۸۱ اینچی با تراکم پیکسلی بیشتر است؛ به‌طوری‌که می‌توان نکته را چشمی هم تشخیص داد. هر دو نمایشگر بسیار باکیفیت هستند و از نظر کارایی بسیار نزدیک به هم خواهند بود.

ویژگی‌ها

برخی از ویژگی‌های بزرگ این دو گوشی شامل پردازنده‌های قدرتمند، حافظه رم زیاد و فضای ذخیره‌سازی کافی است. باتری‌های بزرگ با قابلیت شارژ سریع، دوربین چند لنزه و سنسورهای با پیکسل بالا به همراه پوسته‌های رابط کاربری از دیگر ویژگی‌های شاخص دو پرچم‌دار ما هستند.

ابتدا سراغ قلب تپنده این دستگاه‌ها می‌رویم. هر دو با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ و پردازنده گرافیکی Adreno 660 عرضه شدند. وان‌پلاس ۹ پرو با دو پیکربندی اساسی عرضه می‌شود: ۸ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی یا ۱۲ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی. شیائومی می ۱۱ کمی محدودتر است و فقط در پیکربندی رم ۸ گیگابایت عرضه می‌شود اما ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت در دسترس است. هیچ‌یک از این دو گوشی تلفن همراه از اسلات حافظه microSD پشتیبانی نمی‌کند.

دوم، سراغ باتری هر دو گوشی برویم. وان‌پلاس ۹ پرو با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت عرضه شده که یک اندازه معمول برای اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۲۱ است. این ظرفیت باتری برای یک روز کامل استفاده از گوشی با وضوح FHD و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز جواب می‌دهد. البته، در برخی روزها و بسته به نوع کار شما ممکن است پیش از پایان روز، ظرفیت باتری خالی شود که خبر زیاد خوبی نیست.

اما فناوری شارژ سریع این گوشی یک تفاوت بزرگ ایجاد می‌کند و از سریع‌ترین شارژهای که در بازار دیدیم، پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، با شارژر ۶۵ وات عرضه می‌شود و در کمتر از نیم ساعت می‌تواند از صفر درصد به ۱۰۰ درصد برسد. شارژر بی‌سیم با سرعت ۵۰ وات و Warp Stand اختیاری همین سرعت را به دست می‌دهد. اگر گوشی تلفن را از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز روی ۶۰ هرتز تنظیم کنید؛ عمر باتری بیشتر می‌شود.

باتری شیائومی وضعیت متفاوت با وان‌پلاس ۹ پرو دارد. باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی به اندازه کافی بزرگ است که بتواند بیش از یک روز کامل دوام بیاورد. در طول آزمایش‌های انجام شده، به ندرت اتفاق افتاد باتری شیائومی می ۱۱ پس از یک روز کامل به زیر ۵۰ درصد برسد. در این استفاده‌ها علی‌رغم معیارهای استاندارد، از دوربین‌ها و بازی‌ها استفاده کردیم. البته، این نتایج با نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتز و صفحه‌نمایش +Full HD به دست آمدند. اگر نرخ تازه‌سازی تصویر را به طور اختیاری روی ۱۲۰ هرتز قرار دهید؛ عمر باتری به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند ولی باز می‌توانید یک روز کامل با گوشی بدون شارژ باشید.

شیائومی می ۱۱ هم از یک شارژ سریع سود می‌برد. شارژر سیمی ۵۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات برای این گوشی در نظر گرفته شده است. در جعبه گوشی یک شارژر 55W GaN قرار دارد که در مدت ۴۷ دقیقه از صفر درصد به ۱۰۰ درصد برسد. این مدت شارژ طولانی‌تر از وان‌پلاس ۹ پرو است اما هنوز چشم‌گیر است.

سوم، باید درباره دوربین‌های هر دو گوشی صحبت کنیم. وان‌پلاس پیشرفته‌ترین سیستم دوربین را با همکاری سازنده دوربین آلمانی هاسل بلاد طراحی کرده است. این دوربین از یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، یک لنز اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی، یک لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین عمق سنج تک رنگ ۲ مگاپیکسلی به همراه یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی سود می‌برد. این سیستم از فیلم‌برداری 8K پشتیبانی می‌کند و از هر ویژگی مدرنی که این روزها روی اسمارت‌فون‌ها سراغ داریم؛ برخوردار است.

لنزهای اصلی و اولتراواید ساخت هاسل بلاد توجه‌ها را به سوی خود جلب کردند و بهترین عملکرد را دارند. اگر بخواهیم مقایسه کنیم؛ کیفیت تصاویر این دوربین‌ها در حد گلکسی اس ۲۱ یا گوگل پیکسل ۵ نیست ولی خیلی هم از آن‌ها فاصله ندارد. لنز اولتراواید به وضوح می‌تواند اعوجاج‌ها را از بین ببرد و دوربین تله‌فوتو زوم اپتیکال ۳.۳ برابری و زوم دیجیتالی ۳۰ برابری دارد. به طور خلاصه، اگر دوربین وان‌پلاس ۹ پرو بهترین در دنیا نباشد؛ در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

شیائومی در دوربین‌ها به اندازه وان‌پلاس خوب کار نکرده است و بیشتر برای مبتدیان مناسب است. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین تله‌ماکرو ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی روی این گوشی می‌بینیم. دوربین اصلی کیفیت خوبی ارائه می‌دهد ولی دوربین‌های ثانویه چنگی به دل نمی‌زنند. دوربین تله‌ماکرو ناامیدکننده است و نه عکاسی ماکرو و نه عکاسی تله را به خوبی انجام می‌دهد. فقط در ویدئو عملکرد خوبی دارد. به وضوح، دوربین گوشی وان‌پلاس بهتر است.

آخرین ویژگی، پوسته‌های رابط کاربری مبتنی بر اندروید ۱۱ است. وان‌پلاس از OxygenOS 11.2 سود برده که از رابط کاربری MIUI 12 شیائومی بهتر است. در حالی‌که رابط کاربری شیائومی هیچ مشکلی ندارد ولی پوسته وان‌پلاس هر روز بهتر از گذشته شده و تمیزتر، روان‌تر، ساده‌تر و مفیدتر است.

قیمت

وان‌پلاس گران‌ترین گوشی‌های خود را عرضه کرده است. وان‌پلاس ۹ پرو با پیکربندی ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به قیمت ۹۶۹ دلار و مدل ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به قیمت ۱۰۶۹ دلار عرضه شدند. این قیمت‌ها به گوشی گلکسی اس ۲۱ نزدیک شدند و البته باید اشاره کرد وان‌پلاس در این مدل‌ها سخت‌افزار خود را ارتقا داده تا این برچسب‌های قیمتی زیر سوال نروند.

قیمت گوشی شیائومی مقداری ارزان‌تر است و ۸۸۹ دلار به فروش می‌رسد. با توجه به دوربین ضعیف‌تر گوشی می ۱۱، طبیعی است که انتظار قیمت پایین‌تری را داشته باشیم. در کل قیمت هر دو گوشی مناسب و منطقی است.

وان‌پلاس ۹ پرو یا شیائومی می ۱۱

گوشی‌های وان‌پلاس ۹ پرو و شیائومی می ۱۱ دارای مزایای بزرگی هستند. قوی‌ترین پردازنده دنیای اندرویدی‌ها در سال ۲۰۲۱، باتری‌های بسیار بزرگ به همراه شارژ سریع، طراحی و کیفیت ساخت سطح بالا، نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی بسیار تمیز و شفاف و با کیفیت، دوربین‌های پیشرفته، رم و فضای ذخیره‌سازی بالا و پوسته رابط کاربری کاربرپسند!

گوشی وان‌پلاس ۹ پرو با داشتن دوربین‌های پیشرفته و آرایش بهتر لنزها در ماژول پشتی، استاندارد IP68، نمایشگر پرنورتر و روشن‌تر به همراه نرم‌افزار روان‌تر، برنده این مقایسه است. البته، گوشی شیائومی می ۱۱ دارای چند ویژگی منحصربه‌فرد است. پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شیشه نسل جدید Gorilla Glass Victus که گران‌تر از شیشه وان‌پلاس است.

قیمت وان‌پلاس ۹ پرو کمی گران‌تر از شیائومی می ۱۱ است. البته باید اشاره کنیم که شیائومی می ۱۱ فقط برای کشور چین است و در بازارهای جهانی شاهد گوشی شیائومی می ۱۱ لایت خواهیم بود که گران‌تر است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…
منبع androidauthority
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.