هواوی از خانواده پرچم‌دارهای P40 رونمایی کرد: دوربین‌ فوق‌العاده، پردازنده قدرتمند، زبان طراحی جدید و 5G

0

امسال خانواده پرچم‌دارهای سری P هواوی دارای سه گوشی با مشخصات متفاوت هستند. برای اولین بار است که این غول چینی سه گوشی سری P معرفی می‌کند.

گوشی‌های P40 و P40 Pro و P40 Pro Plus جدیدترین پرچم‌دارهای دوربین‌محور هواوی هستند که با سخت‌افزار قدرتمند، دوربین متفاوت نسبت به گذشته و زبان طراحی جدید وارد بازار خواهند شد.

هواوی چندین ویژگی منحصربه‌فرد و نو روی این گوشی‌ها معرفی کرده است تا کاربران کمتر به یاد خلاء بزرگ‌ها آن‌ها، کمبود سرویس‌های گوگل بیفتد.

گوشی‌های پی ۴۰ و پی ۴۰ پرو پلاس کاملا اسمارت‌فون‌هایی با مشخصات جدید هستند ولی پی ۴۰ پرو را باید تلفیقی از دو گوشی رده بالای دیگر این شرکت، پی ۳۰ و میت ۳۰ دانست. به همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده پی ۴۰ و پی ۴۰ پرو پلاس در بازار موبایل سروصدای زیادی به پا کنند.

این گوشی‌ها با شعار تبلیغاتی Visionary Camera معرفی شدند و به خاطر چهار لبه خمیده نمایشگر Overflow Display‌ نامیده می‌شوند. با هم مشخصات و قابلیت‌های این سه گوشی را بررسی می‌کنیم:

صفحه‌نمایش

پی ۴۰ کوچک‌ترین نمایشگر را با ۶.۱ اینچ اولد +FHD در میان این خانواده دارد. دقت تصویر این نمایشگر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۴۲۲ پیکسل در هر اینچ است. نسبت نمایشگر به بدنه هم ۸۶.۳ درصد گزارش شده است و نرخ نوسازی تصویر آن ۶۰ هرتزی است.

پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ پرو پلاس از نمایشگر اولد ۶.۵۸ اینچی با وضوح تصویر ۲۶۴۰ در ۱۲۰۰ پیکسل سود برده و نرخ نوسازی تصویر آن ۹۰ هرتز است.

در هر سه نمایشگر شاهد یک ناچ کپسولی در گوشه بالا سمت چپ هستیم. جایی که یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با لنز F/2.2 در آن جای داده شده است.

در زیر این نمایشگرها حسگر اثر انگشت قرار گرفته و اندازه آن نسبت به گذشته ۱.۳ برابر شده است تا کاربر راحت‌تر بتواند محل اسکن اثر انگشت را تشخیص دهد.

سخت‌افزار

هر سه گوشی خانواده P40 هواوی از یک پردازنده پرقدرت و بی‌نظیر سود می‌برند. پردازنده کرین ۹۹۰ فایوجی (Kirin 990 5G) که به تازگی توسط هواوی معرفی شده است و بالاترین عملکرد پردازشی و گرافیکی را دارد.

گوشی‌های پی ۴۰ و پی ۴۰ پرو از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برند ولی پی ۴۰ پرو پلاس دارای ۱۲ گیگابایت رم با ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است. پی ۴۰ و پی ۴۰ پرو با هم ظرفیت‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی برای ذخیره‌سازی اطلاعات دارند.

باتری گوشی پی ۴۰ کوچک‌تر از دو گوشی دیگر و ۳۸۰۰ میلی‌آمپری با شارژر ۲۲.۵ واتی است. پی ۴۰ پرو دارای باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپری با شارژ ۴۰ وات و قابلیت شارژ بی‌سیم است ولی پی ۴۰ پرو پلاس باتری بسیار بزرگ ۵۵۰۰ میلی‌آمپری با شارژر ۵۵ واتی و شارژ بی‌سیم دارد.

دوربین

گوشی P40 بسیار مقرون‌به‌صرفه و سبک است. دوربین اصلی آن سه‌گانه است که شامل لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دهانه f/1.9 و تشخیص فاز و فوکوس خودکار است. لنز اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی ۱۷ میلی‌متری و لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/2.4 و ۸۰ میلی‌متری که دارای لرزشگیر اپتیکال و زوم اپتیکال ۳ برابر و فوکوس خودکار است؛ دوربین‌های دیگر این گوشی هستند.

اما بزرگ‌ترین مزیت دو گوشی پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ پرو پلاس، دوربین‌های آن‌ها است. دوربین اصلی وضوحی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر بزرگ 1/1.28 اینچی و دیافراگم f/1.9 دارد. این دوربین هم از فوکوس خودکار، تشخیص فاز، لرزشگر تصویر اپتیکال و فیلتری با چینش RYYB بهره می‌برد.

دوربین تله‌فوتو گوشی پی ۴۰ پرو ۱۲ مگاپیکسلی با دهانه f/3.4‌ و ۱۲۵ میلی‌متری است. این دوربین دارای لرزشگیر اپتیکال و زوم ۵ برابری است اما گوشی پی ۴۰ پرو پلاس دارای دو دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی است. یکی دارای لنزی ۸۰ میلی‌متری با دهانه f/2.4 و زوم ۳ برابری و دیگری ۲۴۰ میلی‌متری با دهانه f/4.4 و زوم اپتیکال ۱۰ برابری است. هر دو دوربین تله‌فوتو هم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال دارند.

دوربین اولتراواید این گوشی‌ها هم ۴۰ مگاپیکسلی با لنز متوسط ۱۸ میلی‌متری و دهانه عبور نور f/1.8‌ است. هر سه گوشی پی ۴۰ از ماژول دوربین سه‌بعدی ToF برای تشخیص عمق و حسگر تشخیص دمای رنگ بهره می‌برند.

گوشی‌های ۴۰ پرو قابلیت فیلم‌برداری 4k با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه دارند. هواوی از یک فناوری به نام Super Steady Telephoto برای بهبود کیفیت فیلم‌ها و عملکرد لرزش‌گیر تصویر استفاده کرده است. کیفیت فیلم‌برداری گوشی پی ۴۰ معمولی همان 1080p با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه است.

تصاویر منتشر شده از کیفیت دوربین‌های گوشی‌های پی ۴۰ پرو هواوی نشان می‌دهد رقیب بسیار سرسختی برای آیفون و پیکسل‌های گوگل خواهند بود و در برخی ویژگی‌ها حتی بهتر از سری گلکسی اس ۲۰ سامسونگ هستند.

امکانات جانبی و قیمت

علاوه بر اینکه هر سه گوشی با قابلیت ارتباطات 5G عرضه شدند و از اندروید ۱۰ اوپن‌سورس با پوسته EMUI 10.1 بهره می‌برند؛ دارای ارتباطات وای‌فای ۵، بلوتوث ۵.۱، استاندارد ضد آب IP53 (نه چندان خوب) و نرم‌افزارهای تماس تصویری و صوتی MeeTime هستند.

پی ۴۰ با قیمت پایه ۷۹۹ یورو برای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود ولی پی ۴۰ پرو برای ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قیمتی ۹۹۹ یورویی دارد. پی ۴۰ پرو پلاس هم قیمتی بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ یورو خواهد داشت.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.