آشنایی با میچ آلبوم ، نویسنده رمان سه‌شنبه‌ها باموری

0

میچ آلبوم روزنامه‌نگار «Detroit Free Press‌» است. انجمن ناشران ورزشی امریکا(۱۴) تا سال ۱۹۹۷، دوبار میچ را بهترین مقاله‌نویس ورزشی تشخیص داده و رتبهٔ اوّل را به‌او اختصاص داده‌اند. وی علاوه بر روزنامه‌نگاری، برنامه‌های رادیویی (ABC و WJR دیترویت) و برنامه‌های تلویزیونی (در شبکهٔ ESPN و MSNBC ــ گزارش‌ورزشی) را نیز نویسندگی و اجرا می‌کند. آلبوم سابق بر این نوازنده‌ای حرفه‌ای بوده است.

از آثار دیگر او می‌توان به Bo‌ و Fab Five‌ ــ جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های سال امریکا ــ و هم‌چنین چهار مجموعه مقالهٔ ورزشی(۱۵) اشاره کرد.

میچ با همسر خویش، ژانین(۱۶)، در فرانکلینِ(۱۷) میشیگان(۱۸) اقامت دارد. میچِ چهل و پنج ساله نویسندهٔ پرفروش‌ترین کتاب سال ۱۹۹۷ در کشور امریکا بوده است. (Mitchalbom.Com)

فعالیت‌های نوشتاری

نویسندهٔ چند کتاب، شامل:

الف ــ «سه‌شنبه‌ها باموری»: از تأثیرگذارترین و پرفروش‌ترین انتشارات نیویورک تایمز که از اکتبر ۱۹۹۷ تاکنون همواره در پنج ردیف صدر جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار داشته است. اُپراهْ وینْفْری(۱۹) بر اساس این کتاب فیلمی تلویزیونی تهیه کرد، که دسامبر ۱۹۹۹ از شبکهٔ ABC پخش شد ــ با بازی جک‌لِمون(۲۰) و هَنک آزاریا(۲۱). روح اثر طوری است که نه تنها فیلم جزو پربیننده‌ترین برنامه‌ها شد، بلکه در سال ۲۰۰۰ نیز چهار جایزهٔ «اِمی» نیز به‌خود اختصاص داد (برای بهترین بازیگر نقش اوّل ــ Lemmonــ و نقش دومِ ــ Azaria ــ مَرد). تاکنون بیش از پنج میلیون نسخه از این اثر به چاپ رسیده است. «سه شنبه‌ها با موری» در سی و چهار کشور و به سی زبان ترجمه شده و به چاپ رسیده است. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب سال در کشورهای ژاپن، استرالیا، برزیل و انگلیس نیز بوده است.

«سه‌شنبه‌ها باموری» در رسانه‌های گروهی امریکا شامل مطبوعات ــ از جمله‌مجلاّت Life Magazine, People Magazine Red Book, TV Guide, ــ و تلویزیون ــ در برنامه‌های NBCS Today Show, Oprah Winfrey Show Tom Snyder Show, Larry King Live, CBS Early Showو ODonnell Show Rosieــ نیز بسیار پرطرفدار بوده است.

ب ــ کتاب.Bo

ج ــ سلسله کتاب‌های پنج قسمتیFab.

فعالیت‌های مطبوعاتی

به تشخیص (۲۲)APSE به مدت سیزده سال نویسندهٔ شمارهٔ یک گزارش‌های ورزشی بوده است ــ این جزو بزرگ‌ترین افتخارات شغلی او محسوب می‌شود ــ و تاکنون هفت بار این جایگاه را برای خود حفظ کرده است. هیچ نویسندهٔ دیگری نتوانسته بیش از یک‌بار جایزهٔ APSE را به‌خود اختصاص دهد. علاوه بر این بیش از صدها لوح تقدیر نیز دریافت کرده، از جمله از طرف:

Headliners Club, National Sportswriters, UPI, AP, Broadcasters Associations,و…

نوشته‌های او در مطبوعات داخل و خارج کشور نیز به چاپ می‌رسند، از جمله در: TV Guide, The New York Times, Sport, GQ,، USA Today, Sport Illustrated، مجلهٔ پرطرفدار آلمانی GEO و MSNBC.int.

فعالیت‌های رادیویی

مجری چندین برنامهٔ رادیویی:

الف ــ The Mitch Albom Show(از دوشنبه‌ها تا پنج شنبه‌ها)

ب ــ The Mitch Albom Show on The Weekend(شنبه‌ها)

ج ــ The Monday Sports Albomــ که مصاحبه‌ای است با پیش‌کسوتان؛ از زمان پخش اوّلین قسمت آن چهارده سال می‌گذرد. مهمانانی هم‌چون جرالد فورد(۲۳)، وِین گرِتزکی(۲۴) و دنیس رادْمَن(۲۵) در این برنامه حضور داشته‌اند.

فعالیت‌های تلویزیونی

میچ یکی از اعضای هیئت تحریریهٔ گزارش‌های ورزشی است. با ESPNs Up Close, CBS Early Show, NBCs Today Show, ABC News, همکاری دارد. دو بار نیز به‌عنوان مفسّر ورزشی المپیک انتخاب شده، بار اوّل در ABCs Good Morning از سری بازی‌های آتلانتای امریکا و اخیرا در CBS Early Show از سری بازی‌های سیدنی استرالیا.

فعالیت‌های موسیقی

میچ آهنگساز و نویسندهٔ اشعار ترانه‌هاست. از کارهای او می‌توان به موسیقی متن فیلم تلویزیونی Cookin For Two‌ به کارگردانی آرنولد شوایتزینگر(۲۶)، محصول ۱۹۹۰ اشاره کرد.

اخیرا نیز اشعار ترانه‌ای را سروده که توسط وارن زیوون(۲۷)، دیوید کراسبی(۲۸) و دیوید لِتِرمن(۲۹) اجرا شده است.

آشنایی با شخصیت میچ آلبوم

میچ متولد فیلادِلفیا، فارغ‌التحصیل دانشگاه براندیز در رشتهٔ جامعه‌شناسی و فوق‌لیسانس روزنامه‌نگاری و مدیریت بازرگانی از دانشگاه کلمبیای نیویورک سیتی است. سال‌ها پیش نقش کوتاه در نمایشی برای کمدین معروف «گِیب کاپلان(۳۰)» ایفا کرد.

میچ دو مؤسّسهٔ خیریه در دیترویت بزرگ بنیان کرده است:

۱. The Dream Fund ــ سال تأسیس ۱۹۸۹، مختص کودکان بی‌بضاعت جهت فراگیری انواع هنرها.

۲. A Time To Help ــ سال تأسیس ۱۹۹۸، در این مؤسّسه افراد داوطلبانه هر ماه یک‌بار دور هم جمع می‌شوند تا فعالیت‌های گوناگونی را در دیترویت متعهد شوند.

فعالیت‌هایی از قبیل: ساخت جان‌پناه، همکاری با Habitat For Humanityو برنامه‌های خوراک‌رسانی به سالمندان.

آلبوم خود نیز به مؤسّسات خیریه کمک مالی می‌کند، مؤسّساتی هم‌چون:

(۳۱)CATCH Forgotten Harvest,وMichigan Hospice Organization

میچ آلبوم در سال ۱۹۹۹ مرد ملّی سال تشکیلات (۳۲)Hospice شد.

«باب کاستاس»(۳۳) ــ یکی از دست‌اندرکاران شبکهٔ NBC ــ در مورد میچ آلبوم این چنین گفته است:

«میچ آلبوم با شفقت و آگاهی می‌نویسد. او یکی از بهترین نویسندگان ورزشی جوان کشور امریکاست.»

و نیز «جو دامِرس»(۳۴) ــ رییس:Detroit Pistons

«میچ آلبوم یکی از بهترین نویسندگانی است که تا به‌حال دیده‌ام.»


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.