معرفی کتاب « بازاریابی شبکه‌ای »، نوشته حمیدرضا وفانژاد

0

مقدمه

سری کتاب های «کپسول دانش» یک هدف ساده را دنبال می کند: انتقال بیشترین اطلاعات به زبانی ساده و شیوا و در عین حال مختصر و کارآمد.

آنچه در این مجموعه می خوانید، عمدتا دغدغه روز مردم دنیا، جوامع پیشرفته و البته خط مقدم دانش، تکنولوژی و اقتصادی است که کشورهای مدرن دنیا درگیر آن هستند. مسائلی نظیر پول های مجازی این روزها در همه جای دنیا سر و صدا به پا کرده و احتمالا برایتان سوال پیش آمده که چطور می توانید روی آن ها سرمایه گذاری کنید. یا قطعا با دوست و آشنایی برخورد داشته اید که سعی در متقاعد کردن شما برای پیوستن به بازاریابی شبکه ای یا نتوورک مارکتینگ را داشته است. اما حقیقتا دانسته های ما از این موضوعات چقدر است و تا چه حد از روی آگاهی تصمیم می گیریم؟ شناخت کافی از مسائل روز پیرامون، می تواند به پیشبرد هدفمند و البته کم خطر بسیار کمک کند.

اگر به موضوعات علمی علاقه داشته باشید و بخواهید در زمینه های مختلف و بحث برانگیز حرفی برای گفتن داشته باشید، کتابچه های علمی در زمینه های علم تکامل، جهان های موازی، شکل گیری دنیا و بیگ بنگ، مسائل اصلاح ژن و… برای شما نوشته شده است. شاید هم در مورد سفر انسان به ماه و مریخ شنیده باشید. مقصد بعدی انسان ها برای زندگی، یکی از این دو کره بزرگ است و به راستی ما از خانه بعدی خودمان چه می دانیم؟ آیا در زمان حیات ما چنین اتفاقی رخ خواهد داد و یا تخمین دانشمندان و نوابغ دنیای امروز ممکن است اشتباه از آب در آید؟

در سمتی دیگر، علاقه مندان به تکنولوژی می توانند موضوعات جذابی نظیر تاریخچه شکل گیری شرکت های بزرگ نظیر اپل، گوگل، نوکیا، سونی و… را بخوانند و درس هایی از تاریخ برای آینده خود بگیرند. فناوری های متعددی این روزها در حال ظهور هستند که دانستن در مورد آن ها می تواند به آگاهی ما از زندگی فردا و یا حتی تمرکز روی فراگیری تکنیک های جدید موثر باشد. شنیده اید که می گویند آینده از آن واقعیت افزوده است و همه چیز به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود؟ پیش از آنکه بخواهیم تصویری از آینده بشر در ذهن خود بسازیم، لازم است با آنچه که امروز در دل شرکت ها و سازمان های بزرگ دنیا می گذرد آشنا شویم و دانشی منطبق با استانداردهای روز داشته باشیم.

در مجموعه کتابچه «کپسول دانش» ابتدا مقدمه ای خلاصه از موضوع مورد بحث بیان می شود و سپس با زبانی ساده، به سراغ اصل مطلب می رویم تا هر آنچه لازم و کافی است را در کمتر از یک ساعت مطالعه به شما منتقل کنیم.

بازاریابی شبکه‌ای؛ از شنیده ها تا حقیقت

چند سالی است که تب‌وتاب بازاریابی شبکه‌ای و کسب درآمد از طریق این راه میان مردم به‌خصوص جوانان زیاد شده است. درعین‌حال ابهامات و تفکرات نادرستی از این مدل کسب‌وکار در ذهن مردم وجود دارد.

ابتدا با چند تعریف و اصطلاح آشنا می‌شویم.

بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) یا چند سطحی (Multi-level marketing) نوعی شیوه فروش است که شرکت‌ها برای فروش محصولات خود بدون استفاده از تبلیغات و واسطه‌های رایج، استفاده می‌کنند. بازاریابی شبکه‌ای یکی از انواع مدل فروش مستقیم (Direct Selling) محسوب می‌گردد.

در این مدل از بازاریابی شرکت با حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم با مصرف‌کننده بسیاری از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. مشتری در صورت تمایل و رضایت از محصولات می‌تواند با فروش آن‌ها، پورسانت دریافت کند. همچنین می‌تواند با معرفی دوستان و آشنایان به‌عنوان مشتری جدید، از طرح‌های درآمدزایی شرکت موردنظر استفاده نماید. این پورسانت درواقع همان درصدی از مبلغ فروش است که سهم عمده‌فروش، توزیع‌کننده و مغازه‌دار بوده است و شرکت با فروش مستقیم از کارخانه‌ها به مصرف‌کنندگان و با حذف این واسطه‌ها این مبلغ را بر اساس پلن درآمدزایی به خود مصرف‌کنندگان پرداخت می‌کند.

درواقع بازاریابی شبکه‌ای نوعی از تجارت است که مصرف‌کنندگان محصولات یک شرکت با عقد قرارداد با شرکت مربوطه، اقدام به معرفی و فروش محصولات به اطرافیان خود می‌کنند. همچنین علاوه بر پورسانت فروش، میتوانند با معرفی مصرف‌کنندگان (بازاریابان) جدید به مجموعه، از درآمد آن‌ها به میزان معینی بهره‌مند شوند.

در این کتاب میخوانید:

نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای چیست؟

این نوع بازاریابی از کجا شکل گرفت؟

آیا این نوع از کسب درآمد قانونی است؟

تفاوت آن با شرکت‌های هرمی در چیست؟


اصول کلی

هر شخص صرف نظر از جنسیت، تجربه کاری، تحصیلات، وضع مالی و… می توانند به بازاریابی شبکه ای به عنوان یک شغل نگاه کند و با رعایت موازین اخلاقی و قانونی، به کسب درآمد بپردازند؛ یعنی تعهد به اخلاق و قانون و سخت کوشی مهمترین مسئله برای موفقیت در این حرفه است. پس لازم است قبل از باور کردن ادعاهایی که صرفاً در جهت اغوای شما مطرح می شود با تعاریف علمی مفاهیم این حرفه آشنا شوید و به دنبال واقعیت های موجود در این کسب و کار باشید تا انتخابی عقلانی داشته باشید نه انتخابی برمبنای احساس.

* این حرفه یک حرفه غیر قانونی مبتنی بر دوز و کلک و کارهای غیراخلاقی نیست.

* فرصتی برای یک شبه پولدار شدن از طریق پول سایر افراد نیست. فرصت های این چنینی قطعاً جزء شبکه‌های هرمی محسوب میشود.

* طرح یک شبه پولدار شدن بدون صرف وقت و تلاش نیست.

* این حرفه فقط متعلق به فروشندگان نیست. افراد با توانایی ها و مهارت های متفاوت می توانند وارد این حرفه شوند و مهارت های فروش را نیز فرا بگیرند.

* بازاریابی شبکه ای تجارتی نیست که در آن یک نفر کار سخت انجام دهد و در عوض شما پولدار شوید.

* این حرفه تجارت پرهزینه ای نیست. با هزینه پایین هم می شود کار را شروع کرد.

* بازاریابی شبکه ای روشی نیست که در آن شرکت ها مقادیر عظیمی از اقلام را به بازاریابان برخلاف میل آن ها بفروشند.

* این حرفه روشی نیست که با آن شرکت ها بازاریابان را مجبور به خرید اجناس بی مصرف و بدرد نخور برای کسب پورسانت نمایند.

* این حرفه چراغ سبزی برای فروش کالاها و خدمات به قیمت کاذب و گزاف نیست.

* این حرفه به درد کسانی که تمایلی برای سخت کوشی ندارند، نمی خورد.


کتاب بازاریابی شبکه‌ای نوشته حمیدرضا وفانژاد

کتاب بازاریابی شبکه‌ای
از شنیده‌ها تا حقیقت
نویسنده : حمیدرضا وفانژاد
انتشارات: بوم خرد


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5