سه فناوری که انتظار داریم نمایشگاه CES 2018 را تسخیر کنند

0

هر ساله، چند فناوری به طور گسترده در بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری جهان در ابتدای سال میلادی؛ خودنمایی می‌کنند.

در سال‌های اخیر فناوری‌هایی مانند پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشین، سیستم‌های هوشمند خودروها یا یخچال و فریزرهای با بالاترین فناوری و سیستم‌های خودکار برای بازدیدکننده‌ها غافل‌گیرکننده بودند.

نمایشگاه CES 2018 از ۹ ژانویه به طور رسمی باز می‌شود ولی بسیاری از شرکت‌های فناوری مانند سامسونگ، ال‌جی، انویدیا و غیره، کنفرانس خبری خود را در روزهای ۷ و ۸ ژانویه برگزار می‌کنند.

همیشه نمایشگاه CES نشان‌دهنده فناوری و محصولات آینده نیست و گاهی اوقات یک فناوری برجسته تنها برای هیجان‌سازی و سروصداهای تبلیغاتی شرکت‌ها عرضه می‌شود. شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل به طور کامل CES را تحریم کردند و ترجیح می‌دهند، محصولات جدیدشان را در مراسم‌هایی جداگانه معرفی کنند.

انتظار می‌رود در نمایشگاه CES 2018 سه فناوری زیر به طور گسترده‌ای بازدیدکننده‌ها را به سوی خود جلب کنند:

خودروهای هوشمند و اینترنت اشیا

در سال‌های اخیر خودروها به طور وحشتناکی به نمایشگاه CES هجوم آورده‌اند و در جای جای آن دیده می‌شوند. شرکت‌های سازنده خودروها از این گردهمایی بزرگ فناورانه نهایت استفاده را کرده و فناوری‌های جدید خود را رونمایی می‌کنند.

همچنین، در روزهای مختلف این نمایشگاه؛ مدیرعامل‌های برندهای معروفی مانند فورد، بی‌ام‌و و غیره سخنرانی دارند که نشان از اهمیت این نمایشگاه برای صنعت خودروسازی است.

انتظار می‌رود امسال خودروسازها فناوری‌ها و سیستم‌های پیشرفته‌ای در موضوع‌های خودران‌ها، سیستم‌های ایمنی و ماشین‌های الکتریکی معرفی کنند. از سوی دیگر؛ باید به اینترنت اشیا و گروه بزرگی از محصولات هوشمند اشاره کنیم که به اعتقاد کارشناسان وارد صنعت خودروسازی می‌شوند.

مثلا چراغ‌های هوشمند متصل به اینترنت، قفل‌های هوشمند و تجهیزات دیگری که از راه دور قابل کنترل هستند. دستیار صوتی دیجیتالی الکسای آمازون روی محصولات تولیدی چندین برند معتبر خودروسازی قرار گرفته است و احتمالا امسال شاهد محصولات بیشتری هستیم که با فرامین صوتی کنترل می‌شوند.

احتمالا یکی از رویکردهای جدید این صنعت هم می‌تواند ترکیب هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی با بخش‌هایی از خودروها باشد. مثلا دوربین‌های امنیتی که از هوش مصنوعی سود می‌برند و می‌توانند سارقین را به دام بیندازند.

تلویزیون

نمی‌توان نمایشگاه CES را بدون تلویزیون‌های بزرگ و خیره‌کننده شرکت‌هایی مانند سامسونگ، ال‌جی و سونی تصور کرد.

امسال انتظار داریم تلویزیون‌هایی با رزولوشن فراتر از 4K یا محدوده دینامیکی بالا (HDR) معرفی شود. HDR باعث افزایش کنتراست و رنگ تلویزیون می‌شود و تصاویر به طور برجسته و عمیق‌تر به نظر می‌رسند.

به موازات سخت‌افزار، نرم‌افزار و سیستم‌عامل تلویزیون‌های هوشمند نیز بهبود پیدا خواهد کرد. تا دو سال گذشته؛ شرکت‌ها به سیستم‌عامل تلویزیون‌ها اهمیت نمی‌دادند اما اکنون یک جنگ تمام عیار بر سر سیستم‌عامل به راه افتاده است و تلویزیون‌ها واقعا دارند هوشمند می‌شوند.

احتمالا در نمایشگاه CES امسال چندین تلویزیون جدید شگفت‌انگیز از برندهای مختلف می‌بینیم؛ به‌طوری‌که انتخاب یکی‌شان برای خرید سخت می‌شود.

واقعیت افزوده

در نمایشگاه‌های CES گذشته، واقعیت مجازی یک پدیده بزرگ بود و تمام شرکت‌ها سعی کردند هدست‌های VR خود را با آب و تاب بیشتر معرفی کنند.

امسال؛ نوبت به واقعیت افزوده رسیده است. اپل با عرضه گوشی آیفون X و پلتفرم توسعه واقعیت مجازی ARKit، راه جدیدی برای ساخت نرم‌افزارهای AR باز کرده است. احتمالا در نمایشگاه امسال شاهد رونمایی از نرم‌افزارهای واقعیت افزوده زیادی برای سیستم‌عامل iOS هستیم.

همین‌طور انتظار داریم شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری مانند اینتل، سامسونگ، فیسبوک، مایکروسافت، آمازون و گوگل در کنفرانس‌های خبری و سخنرانی‌های خود به محصولات و یافته‌های جدیدی روی واقعیت افزوده اشاره کنند.

واقعیت افزوده در حال تغییر دنیای بازی و سرگرمی است و به یک محصول بزرگ برای آینده تبدیل شده است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.