از نمایشگاه آنلاین CES امسال چه انتظاری داریم؟

امسال بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه محصولات دیجیتالی دنیا به طور مجازی برگزار می‌شود ولی هنوز خبرهای داغی دارد

0

برای چندین دهه، شروع سال جدید برای خبرنگاران حوزه فناوری با سفر به شهر لاس‌وگاس ایالات متحده و پوشش صدها خبر و محصول نمایشگاه CES همراه بود.

اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، تصمیم گرفته شده نمایشگاه CES 2021 کاملا مجازی برگزار شود. بنابراین، دیگری خبری از رویدادها و کنفرانس خبری‌های حضوری نیست ولی خوش‌بختانه، شرکت‌های بزرگ فناوری به اجرای رویدادهای آنلاین عادت کردند و برای CES امسال هم می‌خواهند از این روند استفاده کنند.

نمایشگاه CES امسال از ۱۱ الی ۱۴ ژانویه برگزار می‌شود. در ادامه می‌خواهیم انتظارات خود را از فناوری‌ها و محصولات این نمایشگاه بیان کنیم:

لپ‌تاپ‌ها

در نمایشگاه CES امسال هم کلی لپ‌تاپ نوآورانه خواهیم داشت و مجازی بودن این نمایشگاه، مانعی بر سر راه نمایش این لپ‌تاپ‌ها یا فروکش کردن نوآوری‌های آن‌ها نیست.

نخست، انتظار داریم چندین مدل لپ‌تاپ ارزان‌قیمت ویندوزی و کروم‌بوک معرفی شود. چون در چند ماه گذشته، مردم به سختی توانستند دستگاه‌هایی برای یادگیری آنلاین و کار از راه دور پیدا کنند و اکنون بازار تشنه لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت است. پیش از شروع رسمی این نمایشگاه، سامسونگ از یک لپ‌تاپ کروم بوک میان‌رده جدید خبر داد و انتظار داریم دیگر تولیدکننده‌های لپ‌تاپ نیز این روند را دنبال کنند.

از سوی دیگر، انتظار داریم ویژگی‌های پیشرفته زیادی به لپ‌تاپ‌های جدید افزوده شده باشد. مدل‌های بیشتری با صفحه‌نمایش اولد عرضه می‌شود و حتما چندین مدل 5G خواهیم داشت. لپ‌تاپ‌های سازمانی نیز طرفداران بیشتری پیدا کرده و مدل‌های جدید متعدی معرفی می‌شود. چون همه کسب‌وکارها نیاز دارند دستگاه‌هایی سازگار و متناسب با محیط‌های کار جدید داشته باشند. مدل‌های جدید Dell Latitude و Lenovo ThinkPad از داغ‌ترین لپ‌تاپ‌های تجاری امسال هستند.

امسال، باز هم لپ‌تاپ‌هایی با طراحی‌های عجیب و غریب داریم و چند نمونه آن‌ها را پیش از شروع نمایشگاه دیدیم. لپ‌تاپ جذاب Nintendo Switch از شرکت لنوو کاملا با کنترلرهای بازی عرضه می‌شود. ویژگی‌های بیشتری به لپ‌تاپ‌ها برای استریم بازی افزوده می‌شود و شاید اینتل درباره نسل جدید پردازنده‌های خود صحبت کند.

تراشه‌های جدید دو شرکت AMD و Nvidia برای لپ‌تاپ‌ها معرفی می‌شوند و در طول این رویداد مرتبا شاهد خبرهایی از این دو شرکت رقیب خواهیم بود.

قطعات کامپیوتر

اگرچه در اواخر سال ۲۰۲۰ با معرفی محصولات جدید GeForce و Ryzen و Radeon، بازار کامپیوترهای شخصی دیوانه‌کننده شد ولی در سال ۲۰۲۱ هم شاهد شکل‌گیری موج دومی از شایعات درباره محصولات اینتل، انویدیا و ای‌ام‌دی هستیم.

اینتل در چند سال گذشته دائما از سوی AMD تهدید و اذیت شده است. امسال امیدوار است بتواند تراشه‌های قدیمی ۱۴ نانومتری با معماری Rocket Lake را این بار با فناوری ۷ نانومتری تولید و روانه بازار کند. اینتل هنوز هیچ برنامه رسمی برای معرفی پردازنده‌های دسکتاپ Rocket Lake ارائه نداده است ولی شایعاتی هست که در اوایل سال ۲۰۲۱ این پردازنده‌ها عرضه می‌شوند. در هفته گذشته، شایعاتی مطرح شد که مادربوردهای مبتنی بر تراشه‌های سری Z590 و B560 به‌زودی عرضه می‌شوند و گیگابایت هم تایید کرد باید تراشه‌های Rocket Lake در ماه مارس وارد بازار شوند.

دو شرکت ای‌ام‌دی و انویدیا پیش از سال شروع به مبارزه جدیدی کرده و با معرفی محصولات GeForce RTX 3080 و Radeon RX 6800 XT، بازار GPU را آتش زدند. اکنون، شایعات جدیدی به گوش می‌رسد که هر دو شرکت در تدارک معرفی محصولات جدید کارت‌های گرافیک مبتنی بر سری ۳۰ و ۶۰۰۰ هستند. آن‌ها می‌خواهند بازار میان‌رده را هدف قرار داده و کارت گرافیک‌های متنوع‌تری برای این بازار عرضه کنند. شاید شاهد رونمایی از کارت GeForce RTX 3060 با نام GeForce RTX 3060 Ultra و همین‌طور Radeon RX 6700 و Radeon RX 6700 XT باشیم.

امسال، برای تولید و عرضه قطعات کامپیوتری سخت خواهد گذشت ولی به همان اندازه جذاب است و شاهد محصولات جدید قوی‌تری خواهیم بود.

گوشی تلفن

احتمالا بزرگ‌ترین اتفاق برای اسمارت‌فون‌ها، معرفی سری گلکسی اس ۲۱ روز ۱۴ ژانویه باشد. این رونمایی هم تصادفی است و امسال سامسونگ می‌خواهد زودتر از موعد پرچم‌دارهای سری S خود را معرفی کند.

موتورولا به تازگی نسخه‌های به‌روز شده‌ای از گوشی‌های Moto G Play و Moto G Power و Moto G Stylus را به همراه گوشی گران‌قیمت فایوجی Motorola One 5G Ace معرفی کرده است.

شرکت TCL می‌خواهد یک کنفرانس مطبوعاتی در نمایشگاه CES برگزار کند و انتظار داریم چند مدل گوشی ارزان‌قیمت 5G معرفی کند.

غالب شرکت‌های برتر و مطرح تولیدکننده گوشی، برنامه‌هایی برای رونمایی از محصولات خود در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا تدارک دیدند و برنامه‌ای در نمایشگاه CES ندارند.

5G

امسال همه می‌خواهند درباره 5G صحبت کنند ولی محصولات و نوآوری‌های واقعی و عملی کمتری را شاهد هستیم. طبیعی است که امسال شاهد محصولات و فناوری‌هایی مانند خودروهای خودران، پهپاد، تجهیزات پزشکی و عمل جراحی از راه دور، کنترل ترافیک شهری، شهر هوشمند، ارتباطات هولوگرافی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مبتنی بر فایوجی باشیم.

اپراتورها هم باید به مردم توضیح دهند که چرا باید از 4G دل کند و سراغ 5G آمد. انتظار داریم برخی تست‌ها و مقایسه‌های واقعی میان این دو نسل تلفن همراه را شاهد باشیم تا مردم لمس کنند فایوجی چه مزایا و ارزش افزوده‌ای دارد.

باز هم مانند سال‌های پیش، سخنرانی‌های زیادی درباره 5G می‌شود ولی گفتیم که در عمل هنوز زود است شامل محصولات نوآورانه یا سرویس‌های هیجان‌انگیزی در فایوجی باشیم.

E-Readers

سال‌ها است در نمایشگاه CES درباره محصولات و فناوری‌های E Ink رنگی چیزهایی می‌بینیم و می‌شنویم ولی هیچ‌گاه وارد مرحله تولید تجاری نمی‌شوند. از جمله Color E Ink معروف که بارها قرار بوده وارد بازار شود ولی چنین اتفاقی نیفتاده است. امسال TCL می‌خواهد محصول NXTPAPER را بدهد که اولین محصول e-readers یا تبلتی واقعی تجاری خواهد بود.

NXTPAPER برای تبلت‌ها و ایی ریدرها عرضه می‌شود و فناوری مشابه E Ink دارد تا مشکلات خواندن و مطالعه از روی تبلت‌ها یا تازه‌سازی نرخ تصویر را از بین ببرد.

تلویزیون

8K بزرگ‌ترین سوژه در نمایشگاه CES 2021 در حوزه تلویزیون‌ها است. در حالی‌که تلویزیون‌های 8K بیشتری امسال وارد بازار می‌شوند؛ ولی هنوز تولیدکنندگان محتوا قادر نیستند محتواهای بیشتری با این رزولوشن عرضه کنند.

از دیگر روندهای تازه تلویزیون در نمایشگاه می‌تواند به محصولات مبتنی بر فناوری MicroLED اشاره کرد. ال‌جی و سامسونگ هر دو پیش از نمایشگاه از چندین مدل تلویزیون MicroLED رونمایی کردند که وضوح، کنتراست و کیفیت رنگ بالاتری ارائه داده و سیاهی‌های پخش شده در پنل را از بین می‌برند. تلویزیون‌های OLED هنوز جایگاه مهم و رو به رشدی در این صنعت دارند و پنل‌های LCD با نور پس‌زمینه و کیفیت بهتر مطرح می‌شوند.

صدا

در چند سال اخیر، به کیفیت صدا در محصولات اهمیت زیادی داده شده است و هر ساله شاهد بهبود فناوری‌ها و تجهیزات صوتی در CES بودیم.

امسال هم انتظار داریم دستگاه‌های بیشتری با فناوری‌های Dolby Atmos و DTS:X عرضه شود و صداها از هر سال سرگرم‌کننده‌تر و گیراتر باشند. سامسونگ در رویداد ۱۴ ژانویه خود نیز محصولی مانند Galaxy Buds Pro را معرفی می‌کند.

واقعیت مجازی

بسیاری از مشکلات و کاستی‌های سیستم‌های VR در سال‌های گذشته برطرف شده است. هنوز دو بازیگر بزرگ این صنعت شرکت‌های Oculus با محصول جدید Quest 2 و Valve با محصول Index هستند.

این دو شرکت هنوز هیچ برنامه‌ای برای نمایشگاه امسال اعلام نکردند و بعید هم هست شاهد محصول تازه‌ای از آن‌ها باشیم ولی شاهد سرمایه‌گذاری بیشتر روی فناوری‌های VR و همین‌طور AR خواهیم بود.

بلندگوها و صفحه‌نمایش‌های هوشمند

در سال‌های پیش، برای این محصولات یک دسته مجزا قائل نبودیم ولی حالا به اندازه کافی زیاد شده و رشد کردند که باید برایشان یک دسته مجزا قرار دهیم.

هنوز در بازار، دستیارهای گوگل اسیستنت و آمازون الکسا حکم‌رانی می‌کنند و امسال هم در رویدادهای این دو شرکت شاهد معرفی چندین محصول جدید خواهیم بود. محصولات دیگری هم معرفی می‌شوند ولی بعید است یک محصول انقلابی و بسیار هیجان‌انگیز آینده‌نگرانه را شاهد باشیم.

سلامتی و تندرستی

چون نمایشگاه امسال حضوری و فیزیکی نیست؛ نباید انتظار داشته باشیم محصولات سلامتی و تناسب اندام زیادی معرفی شود.

انتظار می‌رود همه بازیگران و سازندگان عمده محصولات ردیاب تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند از جمله اپل، سامسونگ، فیت‌بیت، پولار، گرمین و غیره، از دستبندها، ساعت‌ها و ردیاب‌های سلامتی خود در طول سال ۲۰۲۱ رونمایی کنند و در نمایشگاه CES چیز خاصی نبینیم.

گفته می‌شود شرکت Fitbit و سامسونگ در تابستان از پوشیدنی‌های جدید خود رونمایی می‌کنند. اپل از یک ساعت هوشمند جدید در فصل پاییز رونمایی می‌کند و دیگر شرکت‌ها هم در طول سال و با توجه به وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا، محصولات خود را عرضه خواهند کرد.

این داستان درباره تجهیزات سالن‌های بدن‌سازی نیز صادق است. برخی از شرکت‌ها می‌خواهند در فصل اول امسال از دوچرخه‌ها و تردمیل‌های تناسب اندام خود رونمایی کنند. مثلا شرکت Peloton از +Bike و محصول ارزان‌تر Tread در ۳۰ مارس رونمایی می‌کند. NordicTrack می‌خواهد از محصول ورزشی و تعاملی خانگی Vault خود رونمایی کند که محصولی بین Mirror و Tempo Studio با صفحه‌نمایش ۳۲ اینچی لمسی HD و یک کابین شامل برخی وسایل ورزشی است.

خانه هوشمند و لوازم خانگی

اگر در سال ۲۰۲۰ مدت زمان زیادی در خانه بودید و حالا به فکر ارتقای فناوری‌ها و لوازم خانگی خود افتادید تا بتوانید از طریق اینترنت یا دستورات صوتی آن‌ها را کنترل و مدیریت کنید؛ نمایشگاه CES محلی برای معرفی طیف گسترده‌ای از این محصولات مصرفی الکترونیکی است.

پخچال و فریزرهای جدید، ربات‌های جاروبرقی، دوربین‌های امنیتی، قفل‌های درب هوشمند، ترموستات‌ها و انواع سنسورهای اندازه‌گیری دما، راه‌کارهای روشنایی و لامپ هوشمند و متصل و ده‌ها گجت دیگر از اسباب‌بازی تا لوازم آشپزی و باغبانی و سرگرمی در نمایشگاه امسال معرفی خواهد شد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

نمونه‌های جالبی از اختراعاتی که فراموش شدند، یا تکامل یافتند یا به کلی به صورت دیگری تغییر پیدا…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…
منبع PCMAG
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.