کارمند سابق گوگل: غول اینترنت دیگر نوآوری ندارد و فقط روی محصولات رقیب تمرکز دارد

0

یکی از کارمندان با سابقه گوگل می‌گوید دیگر این شرکت نوآوری ندارد و به جای تمرکز بر مشتری؛ روی رفتار و محصولات رقیب تمرکز کرده است.

Steve Yegge نزدیک به ۱۳ سال کارمند گوگل بوده و به طور ویژه در پروژه  Grok این شرکت فعالیت کرده است. استیو در گفت‌وگو با سایت مدیوم؛ درباره دلایل خروج‌اش از غول اینترنتی جهان صحبت کرده است و به طور مشخص می‌گوید گوگل دیگر هیچ نوآوری و خلاقیتی ندارد یا به دنبال‌اش نیست.

استیو قبلا هم در سال ۲۰۱۱ سابقه انتقاد از گوگل را داشته که با ممنوعیت وبلاگ‌نویسی روبرو شد. وی در آن سال به انتقاد از انتشار سرویس گوگل‌ پلاس پرداخته بود. اکنون؛ استیو می‌گوید از شرکت گوگل خارج شده و دیگر راحت می‌تواند درباره سیاست‌های این شرکت صحبت کند.

استیو می‌گوید:

«گوگل به طور ۱۰۰ درصد بر رقیب تمرکز دارد و محصولات جدید چند شرکت نزدیک به خود در بازار را تحلیل و پیگیری می‌کند.»

استیو می‌گوید:

«شما می‌توانید محصولات و سرویس‌های گوگل در یک دهه گذشته را بررسی کنید تا متوجه شوید هر کدام، یک کپی از محصولات و سرویس‌های رقیب هستند.»

استیو فهرستی از این کپی‌برداری‌ها را این‌گونه می‌گوید:

گوگل پلاس => فیسبوک

گوگل کلاود => AWS

گوگل هوم => آمازون اکو

گوگل الو => واتس‌اپ

اندروید Instant => فیسبوک و وی‌چت

گوگل اسیستنت => اپل و سیری

می‌توان این فهرست را همین‌طور ادامه داد و گفت که هر محصول گوگل یک نمونه از محصولات شرکت‌های دیگر است. گوگل به جای اینکه روی مشتریان و نیازمندی‌های آینده آن‌ها تمرکز داشته باشد؛ سعی می‌کند نوآوری شرکت‌های دیگر را دوباره پیاده‌سازی کند.

البته، استیو اعتقاد دارد هنوز در DNA گوگل نوآوری دیده می‌شود و چندین پروژه شرکت آلفابت مانند Cloud Spanner ،BigQuery ،TensorFlow ،Waymo و غیره هنوز هم رگه‌هایی از خلاقیت و نوآوری سابق این شرکت را دارند.

صف‌آرایی مخالفان

نظرات متفاوتی درباره سخنان انتقادی استیو به گوگل، منتشر شده است. برخی می‌گویند او یکی از مدیران ارشد و رده بالای گوگل نبوده است و در نتیجه، از بسیاری اتفاقات این شرکت بی‌اطلاع است.

برخی دیگر؛ اعتقاد دارند استیو کلی صحبت کرده و مثال‌هایی در بخش‌های مختلف زده است که چندان قابل استناد نیستند. به علاوه؛ این گفت‌وگو و نظرات استیو بیشتر برای بازارگرمی و یافتن یک کار خوب در آینده است.

در اینکه گوگل طی یک دهه اخیر؛ تغییر رویه و سیاست‌ داده و مدل کسب‌وکار و درآمدش را تغییر داده است؛ شکی نیست! گوگل شاید در بسیاری از محصولات و سرویس‌های خود نوآوری نداشته ولی پیاده‌سازی بهتر، ساده‌تر و زیباتری انجام داده که برایش درآمدزایی داشته و با استقبال مشتریان و کاربران روبرو شده است.

گوگل محصولاتی هم دارد که برعکس صحبت‌های استیو، رقبا ازش کپی‌برداری کردند. مثلا، اپل از بسیاری ویژگی‌های پیشرو اندروید در iOS خود استفاده می‌کند. چندین شرکت استارتاپی از پروژه عینک هوشمند گوگل کپی‌برداری کردند و با رفع مشکلات و نقایص‌اش؛ محصولاتی بهتر از عینک اولیه گوگل وارد بازار کردند.

در نهایت؛ تصمیم‌گیری درباره غیرنوآورانه بودن محصولات گوگل در یک دهه اخیر برعهده کاربران است. نظر شما چیست و درباره سخنان استیو چطور فکر می‌کنید؟

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5