کارمند سابق گوگل، تجارت هدیه‌های مجازی با ارزش کلی 61 میلیارد دلار راه انداخت!

0

تا صحبت از هدیه می‌شود یاد چیزهای گران‌قیمت فیزیکی از گجت و خودرو تا زیورآلات و ساعت مچی لوکس می‌افتیم.

برای اینکه شما به عنوان یک تولیدکننده در هر یک از این زمینه‌ها برند شوید و کالاهای هدیه‌ای باکیفیت تولید کنید، نیازها به سال‌ها برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری و طراحی و تبلیغات دارید.

اما جالب است بدانید که هدیه‌هایی که عملا وجود فیزیکی ندارند، خیلی سریع‌تر، سازندگان خلاق خود را به اوج ثروت رسانده‌اند. آن هم ثروتی که تولیدکننده‌های هدیه‌های لوکس، خوابش را هم نمی‌بینند.

موضوع از این قرار است که شرکت فناوری کویایشو Kuaishou تبدیل به بزرگ‌ترین پلتفرم پخش زنده با ویژگی ارسال هدیه‌های مجازی شده است و آمار ماهانه خرید هدیه مجازی از آن، حالا بیشتر از هر شرکت رقیب دیگری شده است.

شما می‌توانید از فروشگاه مجازی کویایشو برای اجراکننده زنده مورد علاقه خودتان هر چیزی بخرید، می‌توانید 5 یوان (معادل 80 سنت) بدهید و برایش یک گل رز بفرستید یا می‌توانید 500 یوان بدهید و برایش یک موشک فضایی دست و پا کنید!

این هدیه‌ها مجازی هستند، اما پولی که برای خرید آنها صرف می‌شود، واقعی است.

پشت سر شرکت کویایشو، شرکت رقیب‌اش یعنی بایت‌دنس ByteDance  قرار دارد. جالب است بدانید که شرکا کیایشو بعد از عرضه اولیه سهامش توسط 5.4 میلیارد دلار در هنگ کنگ سهام بفروشد.

چنین موفقیت خیره‌کننده‌ای 4 نفر از صاحبان شرکت را تبدیل به میلیاردر کرد، ثروت مجموع این 4 نفر به 15 میلیارد دلار رسیده است.

معنی کیایشو دست چالاک است. حالا شرکت کیایشو به شمار موفق‌ترین استارت‌آپ‌های یک دهه پیش چین رسیده است.

در وب‌سایت این شرکت در قسمت تاریخچه شرکت، چیز جالبی نوشته شده:

سرمایه اصلی در اینترنت، جلب توجه است.

مؤسس اصلی این شرکت، یک شهروندی چینی به نام «سو» است. او زاده استان مرکزی چین -هونان- است و رشته تحصیلی‌اش برنامه‌نویسی کامپیوتری است. او در سال 2006 در پکن به شرکت گوگل پیوست و توانست درآمد سالیانه 23 هزار دلار پیدا کند که 8 برابر بیشتر از درآمد متوسط یک شهروند متوسط چینی است.

ولی او به این موفقیت بسنده نکرده و رؤیایی برای راه انداختن تجارت خودش داشت. بنابراین در سن بحرانی 38 سالگی که خیلی از ماها در آن دچار تردید و اضطراب رسیدن به میانسالگی می‌شویم، شرکت گوگل را ترک کرد و در غوغای بحران اقتصادی، تلاش کرد که شرکت آگهی ویدئویی خودش را راه بیندازد.

اما در این کار موفقیتی کسب نکرد. در این جا او دوستی به نام چنگ پیدا کرد و این دو در سال 2013 اپلیکیشن کیایشو را که آن زمانی اپلیکیشنی برای ساختن گیف بود به یک پلتفرم اجتماعی – ویدئویی تبدیل کردند.

بعد آنها متوجه ایده خوب بایت‌دنس شدند که اپلیکیشن دوقلوی تیک‌تاک محسوب می‌شود. آنها تصمیم گرفتند که توجه ستاره‌های پاپ تایوانی و اینفلوئنسرهای منتخب شرکت‌های استعدادیابی را جلب کنند.

بعد از اینکه هسته اولیه توجه را ایجاد کردند، خرید داخل اپلیکیشن ایجاد کردند و امکان خرید کالاهای برندها و سرانجام هدیه‌های مجازی را فراهم کردند.

البته مؤسس کیایشو آدم زیرکی است و به این نکته توجه دارد که یک تنش سیاسی و حادثه می‌تواند، همه چیز را دگرگون کند. او این وضعیت را به تریلوژی ارباب حلقه‌های تالکین تشبیه کرده و نوشته است که وقتی حلقه را به دست می‌کنید، خیلی احساس قدرتمندی می‌کنید و تصور می‌کنید که قدرت کنترل اینترنت و ترافیک آن را دارید؛ اما در واقع این حلقه و قدرت است که کنترلتان می‌کند.

در اینجا شما نمودار درآمدزایی شرکت را می‌بینید. ببینید که چطور از هدیه‌های مجازی پول درمی‌آورند، بسیار بیشتر از آگهی‌های ویدئویی و فروش اجناس واقعی.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس های رنگی مردم «عادی» در دوران استالین که توسط یک دیپلمات آمریکایی که به دلیل جاسوسی اخراج شد،…

زندگی مردم عادی چیزی است که آنچنان که باید و شاید ثبت نمی‌شود. مورخی را تصور کنید که پنج دهه بعد بخواهد در مورد تاریخ الان ایران تحقیق کند. او احتمالا انبوهی از روزنامه‌های و مجلات و کتاب‌ها و مصاحبه‌های شفاهی و آمارها یا اطلاعات سایت‌ها را…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…
منبع livemint
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.