مهندس نرم‌افزار سابق گوگل مدعی شد: هک یک فایل زیپ حاوی کلیدهای خصوصی بیت‌کوین به ارزش ۳۰۰ هزار دلار

0

«مایکل استی» مدعی شد با موفقیت یک فایل Zip دارای کلیدهای خصوصی بیت‌کوین را هک کرده است. در این فایل زیپ تعدادی سکه بیت‌کوین به ارزش ۳۰۰ هزار دلار قرار داشته است.

این مهندس نرم‌افزار سابق شرکت گوگل و کارشناس ارشد CTO کنونی شرکت Pyrofex امروز در یک پست وبلاگش این خبر را داد و گفت ماجرا از شش ماه پیش آغاز شده است؛ هنگامی که یک فرد روسی در لینکدین به او پیام داده است.

این فرد روسی در سال ۲۰۱۶ کلیدهای خصوصی بیت‌کوین را به ارزش ۱۲۵۰۰ دلار خریداری کرده است ولی اکنون قادر به یادآوری رمز فایل Zip و دسترسی به این کلیدهای رمزنگاری خصوصی نیست. ارزش کنونی این بیت‌کوین‌ها در ماه آوریل ۲۰۲۰ به نزدیک ۳۰۰ هزار دلار رسیده است.

این مرد روسی مقاله درباره هک فایل‌های زیپ از «مایکل استی» مربوط به ۱۹ سال پیش را خوانده بوده و از آن‌جا با این مهندس نرم‌افزار آشنا می‌شود و در لینکدین به او پیام می‌دهد.

«استی» در سال ۲۰۰۰ یک مقاله درباره روش‌های مختلف هک فایل‌های زیپ نوشته بود. مرد روسی از استی می‌پرسد آیا می‌شود فایل زیپی شامل فقط دو فایل را هم به روش‌های مشابه هک کرد یا خیر.

ماموریت غیرممکن و شانس‌ها

یک تحلیل سریع می‌گوید این هک بدون داشتن قدرت پردازشی بالا و البته پول زیادی برای راه‌اندازی یک مزرعه از پردازنده‌های گرافیکی (GPU) امکان‌پذیر نیست.

چون این فایل زیپ حاوی دو فایل دیگر است؛ در هر مرحله ممکن است فایل‌های غلط مشابه درست زیادی پیدا شود. در حقیقت با ۲۷۳ کلید ممکن قابل تصور، نزدیک به ۶ میلیارد تریلیون حالت برای تست به وجود می‌آید.

«استی» برآورد می‌کند برای تست تمام این حالات نیاز به یک مزرعه بزرگ GPU و هزینه‌ای نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار است. وقتی این هزینه را به مرد روسی اعلام می‌کند؛ در کمال تعجب این هزینه را می‌پذیرد و از او می‌خواهد دست به کار شود.

یکی از شانس‌هایی که می‌آورند؛ دسترسی به لپ‌تاپ قدیمی است که با آن فایل‌ها زیپ شدند. بنابراین، می‌دانند دقیقا این فایل‌ها در چه تاریخی رمزنگاری شده‌اند. این اطلاعات باعث کاهش حالت‌های تست به ۱۰ تریلیون بار می‌شود.

اکنون، امکان تلاش برای هک فایل زیپ وجود دارد؛ اگرچه چندین ماه طول بکشد. «استی» یک مزرعه GPU با قدرت پردازشی متوسط راه‌اندازی و شروع به هک فایل زیپ می‌کند. در این میان، کشف یک باگ در مزرعه جی‌پی‌یو هم مزید بر علت می‌شود تا زودتر به نتیجه برسد و امروز ادعا کند این فایل زیپ شکسته شده و کلیدهای خصوصی بیت‌کوین‌ها در دسترس هستند.

این هک اهمیت زیادی در تاریخ هک و شکستن رمزها دارد؛ چون تقریبا یک کار غیرممکن انجام شده است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.