معرفی ۴ سایت برای اندازه‌گیری واقعی و مقایسه هر چیزی در دنیا

0

اندازه واقعی برخی چیزها با آن چیزی که ما در صفحه‌نمایش یا نقشه‌ها و عکس‌ها می‌بینیم بسیار متفاوت است.

گاهی اوقات دانستن اندازه واقعی یک کشور یا استان، وسایل زندگی اطراف ما و مقایسه آن‌ها با نمونه‌های دیگر می‌تواند اطلاعات دقیق‌تر و آگاهی بیشتری در پی داشته باشد. در بسیاری از کارها، نیاز به اندازه واقعی چیزهایی دارید که اکنون در دم دست شما قرار ندارند یا امکان اندازه‌گیرشان وجود ندارد.

دیگر دورانی که همیشه یک خط‌کش یا متر همراه خودتان داشته باشید، به سر آمده و ده‌ها سایت و اپلیکیشن رایگان و ساده هستند که می‌توانند اندازه واقعی هر چیزی را به شما بگویند و بعد با چیزهای دیگر مقایسه کنند.

در مطلب زیر، ۴ سایت برای اندازه‌گیری چیزهای مختلف در دنیا پیشنهاد می‌کنیم. این اپ‌ها رایگان هستند، نیازی به ثبت‌نام یا دانلود چیزی برای استفاده ازشان نیست و همراه داشتن‌شان می‌تواند در بسیاری از تنگناها به کمک‌تان بیاید.

iRouler: صفحه‌نمایش را خط‌کش کنید تا هر چیزی را اندازه بزنید

اپلیکیشن‌های دسکتاپ و موبایل یا سایت‌های زیادی برای تبدیل صفحه‌نمایش گوشی، تبلت، نوت‌بوک یا مانیتور دسکتاپ به یک خط‌کش برای اندازه‌گیری وجود دارد ولی سایت iRuler یکی از قدیمی‌ترین‌ها است که از سال ۲۰۰۹ فعالیت می‌کند. این سایت براساس اندازه صفحه‌نمایش دستگاه شما؛ یک خط‌کش اندازه‌گیری ساده با دو مبنای میلی‌متر و اینچ به شما می‌دهد.

به صورت دستی هم می‌توانید اندازه صفحه‌نمایش را به این خط‌کش بدهید تا طول آن دقیق‌تر شود. این سایت هم روی دسکتاپ و هم روی گوشی‌های موبایل به خوبی کار می‌کند. اگر صفحه‌نمایش را بچرخانید، خط‌کش وضعیت افقی یا عمودی پیدا خواهد کرد. بسیاری از چیزهای ساده را می‌توانید با این خط‌کش اندازه بزنید.

Compare Size: اندازه و مقایسه هر چیزی در دنیای دو بعدی و سه بعدی

سایت comparesizes می‌تواند اندازه دقیق هر چیزی را به شما بگوید و بهتر از آن، امکان مقایسه اشیا با یکدیگر وجود دارد. می‌توانید چندین شی را کنار یکدیگر قرار دهید تا با هم مقایسه شوند. امکان مقایسه در دنیای دو بعدی و سه بعدی و از زوایای مختلف وجود دارد.

می‌توانید خودتان یک شی را به سایت اضافه کنید یا با قابلیت جست‌وجو، اشیا مورد نظرتان را انتخاب و به صفحه مقایسه بکشانید. امکان ذخیره مقایسه‌ها وجود دارد و امکان ساخت یک شی براساس طول، عرض و ارتفاع خودتان وجود دارد.

 The True Size: اندازه‌گیری و مقایسه مساحت کشورها

برای دیدن اندازه و مقایسه مساحت کشورها می‌توانید به سایت The True Size سر بزنید. در این سایت می‌توانید نقشه هر کشور را بردارید و در هر کجای نقشه جهان قرار دهید تا با مساحت یا نقشه دیگر کشورها مقایسه شود. شاید سرگرمی جالبی باشد و دوست داشته باشید بدانید که مثلا کشور ایران چقدر از مساحت کشورهای بزرگ دنیا را پوشش می‌دهد.

برای شروع کار، ابتدا نام کشور را جست‌وجو کرده و پس از انتخاب، با ماوس و عملیات کشیدن و رها کردن می‌توانید به روی کشورهای دیگر نقشه قرار دهید. می‌توانید شکل نقشه را چرخش بدهید تا در وضعیت بهتری قرار گیرد.

MAPfrappe: انتخاب بخشی از نقشه و مقایسه با مکان‌های دیگر

سایت MAPfrappe نسخه سفارشی‌سازی از سایت The True Size است. در MAPfrappe می‌توانید خودتان با خط‌کشی و ترسیم یک نقشه جدید؛ بخشی از یک کشور یا چندین کشور و همین‌طور ناحیه‌ای را انتخاب و روی بخش‌های دیگر نقشه قرار دهید و مقایسه‌های سرگرم‌کننده جغرافیایی انجام دهید.

وقتی وارد این سایت شدید، از نقشه سمت چپ شروع به کشیدن یک نقشه و انتخاب یک محدوده کنید. سپس، در نقشه سمت راست می‌توانید نقشه ترسیم شده را حرکت دهید و شروع به مقایسه یا اندازه‌گیری کنید. قابلیت زوم یا نمایش دیگر بخش‌های نقشه و قاره‌های جهان وجود دارد.

در انتها، می‌توانید به جای اینکه خودتان برخی چیزها را اندازه‌گیری و مقایسه کنید؛ از کانال‌های ویدیویی مانند Reigarw Comparisons یوتیوب استفاده کنید. در این کانال، مقایسه‌های ویدیویی بسیار جالی در کلیپ‌های ۵ دقیقه‌ای انجام شده است که دیدن‌شان جذاب و آگاهی‌بخش خواهد بود.

منبع


مطالب دسته سرگرمی سایت یک پزشک را بخوانید.

نمونه‌هایی از مطالبی که پیشنهاد می‌کنیم:

[su_box title=”سرگرمی” style=”noise” box_color=”#12176a” title_color=”#ffffff” radius=”7″][su_posts template=”templates/list-loop.php” posts_per_page=”3″ tax_term=”8387″ order=”desc” orderby=”rand”][/su_box]


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.