بهترین زمان در شبانه‌روز برای یادگیری یک زبان جدید چه ساعتی است؟ یافته‌های یک پژوهش جدید

0

شما فرد شب‌زنده‌داری هستید یا سحرخیزی را بیشتر دوست دارید؟

اگر جزو صدها میلیون فردی هستید که دارند برای یادگیری زبان جدید تلاش می‌کنند؛ احتمالا یادگیری زبان جدید در ساعت‌های آخر شب می‌تواند برایتان بهتر از اول صبح باشد. درست قبل از خواب به سراغ یادگیری کلمات و قواعد زبان جدید بروید و بعد بخوابید.

نتایج یک مطالعه صورت گرفته در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد تکرار یک عادت «تمرین و خواب» می‌تواند در حفظ و ماندگاری بیشتر اطلاعات در ذهن تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

در این تحقیق، تیمی ۴۰ نفره در یک کلاس آموزش زبان خارجی حاضر شد. نیمی از این افراد در جلسه صبح آموزش دیدند و ۱۲ ساعت بعد در جلسه شب مورد ارزیابی قرار گرفتند.

گروه دوم، در جلسه آخر شب آموزش دیده و بلافاصله خوابیدند و صبح زود مورد ارزیابی قرار گرفتند. این آزمایش یک هفته بعد و شش ماه بعد دوباره به همین فرمت تکرار شد.

نتیجه به دست آمده نشان می‌دهد، خواب باعث ثبت و ماندگاری واژگان بیشتری در مغز شده و اطلاعات برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌شوند.

تحقیقات موسسه Duolingo

نتایج این مطالعه با یافته‌ها و تحقیقات موسسه آموزش زبان Duolingo نیز تطابق دارد. این سایت پس از بررسی و دقت در عادت‌های یادگیری و مطالعه ده‌ها دانش‌آموز خود؛ دریافتند که تمرین و یادگیری قبل از خواب فقط یک ترفند نیست بلکه می‌تواند یک کلید موفقیت در یادگیری زبان جدیدی باشد. معلمان موسسه Duolingo دریافتند تمرین قبل از خواب باید به یک عادت برای دانش‌آموزان تبدیل شود.

محققان Duolingo روی عادت‌ها، سطح فعالیت و یادگیری، زمان و طول مدت تمرین و بسیار پارامترهای دیگر دانش‌آموزان تجزیه و تحلیل‌های فراوانی انجام دادند. این گروه حتا روزهای هفته، تعداد ساعت‌های خوب و زمان خواب، سطح هوشیاری و خواب‌آلودگی دانش‌آموزان و اطلاعات دیگر را برای ۱۴ گروه مختلف از دانش‌آموزان خود استخراج و داده‌کاوی کردند.

آن‌ها برای هفته‌های طولانی، وضعیت پیشرفته دانش‌آموزان در یادگیری زبان جدید را بررسی و پیگیری کردند و از سوی دیگر روی روند تمرینی و عادت‌های آن‌ها اصرار و تاکید داشتند.

نتایج کار تحقیقاتی موسسه Duolingo به اینجا ختم می‌شود که دانش‌آموزانی که پیش از خواب تمرین کردند؛ به طور متوسط ۵۲.۹ درصد بهتر از دیگر دانش‌آموزان رشد کرده و یادگیری بهتری داشتند.

از سوی دیگر، کاربرانی که خودسرانه عمل کرده و هیچ‌گونه عادت یا برنامه زمانی خاصی برای آموزش نداشتند؛ کمترین رشد را با نرخ ۴۷.۸ درصد داشتند. همین‌طور، گروهی از دانش‌آموزان که فقط در صبح یا شب روزهای هفته تمرین کردند و آخر هفته هیچ تمرینی نداشتند؛ بدترین نتایج را کسب کردند.

بهترین زمان برای یادگیری و به خاطر‌سپاری

این دو مطالعه علمی و مفصل دو موضوع را نشان می‌دهد: نخست اینکه افرادی که قبل از خواب مطالعه می‌کنند و تمرین دارند؛ پیشرفت بهتری نسبت به دیگران خواهند داشت.

یافته دوم این است که افرادی که در تمام روزها و آخر هفته عادت به مطالعه قبل از خواب دارند باز هم بهتر از افرادی هستند که در برخی از روزهای هفته مطالعه می‌کنند. در حقیقت، تکرار و استمرار یک عادت بهره‌وری بیشتری به همراه دارد.

اگر شما یک سبک زندگی سالمی داشته باشید و یک عادت مطالعه روزانه مفید برای خودتان کسب کنید؛ سریعا می‌توانید زبان جدیدی یاد بگیرید. در زمان خواب، احتمالا ذهن در آرامش و سکوت بیشتری است و روی یادگیری تمرکز دارد تا صبح زود یا اواسط روز که نگران ده‌ها چیز دیگر است.

ممکن است برای برخی افراد، استثناهایی هم باشد و مثلا در صبح زود یا بعدازظهر بهتر از زمان‌های دیگری بتوانند زبان جدیدی یاد بگیرند ولی حداقل نتایج نشان می‌دهند پیش از اینکه به رخت‌خواب بروید؛ کتاب واژگان زبان جدیدتان را باز کنید و نگاهی بیندازید!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5