راهنمای جامع انتخاب عینک واقعیت مجازی

0

رپورتاژ:

احتمالا شما هم مانند خیلی از علاقمندان به رسانه و تکنولوژی تاکنون در مورد عینک های واقعیت مجازی شنیده باشید.

عینک های واقعیت مجازی بواسطه جذابیت و کاربردهای منحصر به فرد و امکان تجربه کردن محیط هایی که تاکنون بشر تجربه نکرده بود، توانست از بسیاری از علاقه مندان دلربایی کند. در دهه های اخیر معمولا تکنولوژی ها و دستگاه هایی که برای اولین بار عرضه شدند، به دلیل بالا بودن هزینه تولید تا سالها پس از عرضه اولیه فقط برای افراد متمول و محدودی قابل تجربه بودند.

در سال 2014 بواسطه ایده گوگل برای تبدیل گوشی های موبایل به عینک واقعیت مجازی، بسیاری از طرفداران تکنولوژی واقعیت مجازی با آنکه هنوز آن را تجربه نکرده بودند بسیار خوشحال بودند که می توانستند بواسطه ی این ایده ی گوگل، تجربه ای هرچند موقت از لذت واقعیت مجازی را تجربه کنند. در واقع در رویداد I/O سال 2015 گوگل فراخوانی داد که شرکت های تولید کننده لوازم جانبی اقدام به تولید هدست های واقعیت مجازی براساس استاندارد منتشر شده در مستندات گوگل کنند. همزمان مجموعه های نرم افزاری مختلفی در سراسر دنیا اقدام به تولید بازی ها و نرم افزارهای مختلفی برای این عینک ها نمودند.

پس از آن بسیاری از تولیدکنندگان چینی توانستند عینک های واقعیت مجازی متنوعی با قیمت های بسیار پایین و با کیفیت های مختلفی تولید کنند.

انواع عینک های واقعیت مجازی:

عینک های موبایلی:

هدست های واقعیت مجازی هستند که برای استفاده، باید یک گوشی تلفن همراه را داخل آنها قرار دهیم تا تصاویر را با استفاده از صفحه نمایش گوشی نمایش دهد. بر همین اساس هرچه کیفیت صفحه نمایش گوشی موبایلی که درون عینک قرار می دهیم بهتر باشد، کیفیت تصویری که در درون عینک مشاهده می کنیم نیز بهتر خواهد بود. بهترین عینک های موبایلی تولید شده تاکنون عینک Gear VR سامسونگ، عینک بوبو وی آر زد4 BOBO VR Z4 و عینک شاینکن Shinecon 4 می باشند.

 عینک های وابسته به کامپیوتر (یا کنسول بازی):

این عینک ها در داخل خود دارای صفحه نمایش و سنسورهای حرکتی هستند ولی برای نمایش تصاویر باید به یک کامپیوتر با مشخصات سخت افزاری بالا متصل شوند. چون توانایی پردازش تصاویر را بصورت مستقل ندارند. این سری از هدست ها قیمت بالاتری دارند و بعنوان نمونه می توان از عینک اچ تی سی وایو HTC vive و oculus rift (وابسته به رایانه) و عینک PS VR (وابسته به کنسول پلی استیشن 4) نام برد.

عینک های مستقل:

این سری از عینک ها هم صفحه نمایش داخلی دارند و هم پردازش تصویر را در داخل خود انجام می دهند، لذا نیاز به هیچ سخت افزار اضافه ای ندارند. هدست واقعیت مجازی مستقل در واقع ترکیب یک عینک واقعیت مجازی و یک موبایل است که توسط یک شرکت ساخته شده و نقاط قوت و ضعف مربوط به خود را دارد. عینک اکیولس گو Oculus Go و عینک اچ تی سی وایو فوکوس HTC vive Focus در این دسته قرار می گیرند.

سؤال اصلی: عینک واقعیت مجازی را برای چه کاری میخواهم؟

البته پاسخ به این سوال ارتباط مستقیمی با هزینه ای که می خواهید پرداخت کنید دارد. برای کاربردهای خانگی، شخصی، سرگرمی و موارد آزمایشی که تصمیم به هزینه کرد پایینتری داریم، اولین گزینه، عینک های موبایلی هستند. و در مواردی که بخواهیم بالاترین حد کیفیت را تجربه کنیم، عینک های وابسته به کنسول بازی و در نهایت عینک های وابسته به کامپیوتر بهترین گزینه هستند.

عینک واقعیت مجازی برای مقاصد تجاری و درآمدزایی:

تاکنون بیشترین کاربرد تجاری عینک های واقعیت مجازی در دنیا استفاده از آنها در گیم کلاب ها بوده است. بطوری که شرکت های بزرگی مانند IMAX و … هم اقدام به راه اندازی کلاب های بازی واقعیت مجازی در امریکا و اروپا نموده اند. در این گیم کلاب ها غالبا از عینک واقعیت مجازی اچ تی سی وایو HTC vive استفاده می شود. در ایران نیز گیم نت های واقعیت مجازی همگی از عینک HTC vive یا به صورت جداگانه و یا به همراه شبیه ساز رانندگی و تفنگ های واقعیت مجازی استفاده می کنند.

دیگر کاربرد گسترده عینک های واقعیت مجازی در کسب و کارها مربوط به مشاوران املاک و صنعت ساختمان می شود که با استفاده از دوربین های واقعیت مجازی اقدام به فیلمبرداری از اماکن مورد نظر کرده و فیلم های فیلمبرداری شده با دوربین واقعیت مجازی سامسونگ Gear 360 را با عینک های موبایلی با کیفیت مانند عینک سامسونگ گر وی آر GEAR VR به مشتریان نمایش می دهند. علاوه بر این شرکت های معماری و سازندگان آپارتمان ها نیز با نمایش فضای داخلی آپارتمان های ساخته نشده به مشتریان، به آنها برای انتخاب و خرید بهتر کمک می کنند.

همچنین در ایران در تعدادی از دانشگاه ها از عینک های واقعیت مجازی برای مقاصد آموزشی و پزشکی نیز استفاده می شود.

دیگر کاربرد گسترده فناوری واقعیت مجازی در ایران، مشاهده تورهای مجازی از کسب و کارها و مراکز تفریحی و گردشگری است. همچنین آتلیه های فیلم و عکس با استفاده از دوربین های 360 درجه عروسی ها و مراسمات دیگر را به صورت 360 درجه فیلمبرداری می کنند تا فیلم های آن در آینده با عینک های واقعیت مجازی قابل دیدن باشد بطوری که گویی که بیننده در آن مراسم حضور دارد.

عینک واقعیت مجازی برای تفریح و سرگرمی شخصی:

اگر عینک واقعیت مجازی را برای استفاده شخصی و بعنوان یک دستگاه سرگرمی ساز جدید در نظر گرفته اید، انتخاب خوبی کرده اید. برای استفاده های شخصی و سرگرمی، ارزانترین گزینه همان عینک های موبایلی هستند که با قراردادن گوشی تلفن همراه تان در درون آنها می توانید دنیای واقعیت مجازی را تجربه کنید. البته در این حالت هرچه کیفیت و رزولوشن صفحه نمایش گوشی شما بالاتر باشد، کیفیت تصویر عینک نیز بالاتر خواهد بود.

عینک های موبایلی درجه یک برای استفاده شخصی ، مدل سامسونگ Gear VR (فقط مخصوص گوشی های سامسونگ) و عینک های شاینکن و بوبو وی آر هستند. در صورتی که می خواهید هزینه کمتری بکنید هم می توانید از عینک شیائومی استفاده کنید که قیمت و کیفیت پایینتری دارد.

همچنین در صورتی که امکان هزینه کرد بیشتری دارید و می خواهید بالاترین حد کیفیت واقعیت مجازی را به همراه بهترین و کاملترین بازی های آن تجربه کنید می توانید از هدست اچ تی سی وایو HTC vive استفاده کنید.

برای استفاده از عینک واقعیت مجازی با گوشی موبایل خودتان باید گوشی شما دارای سنسور ژیروسکوپ باشد. در واقع تشخیص حرکت سر توسط سنسور ژیروسکوپ گوشی انجام می شود و در صورتی که گوشی موبایل شما سنسور ژیروسکوپ نداشته باشد، فقط می توانید فیلم های دو بعدی و سه بعدی معمولی را تماشا کنید و نمی توانید فیلم ها و بازی های 360 درجه را مشاهده کنید. برای سهولت انتخاب عینک واقعیت مجازی مناسب گوشی شما می توانید به این راهنمای خرید عینک واقعیت مجازی براساس گوشی های مختلف مراجعه کرده  و بر روی اسم سازنده گوشی خود و سپس بر روی مدل گوشی مربوطه کلیک کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5