با «پزشک خوب» از بهترین پزشکان و روانشناسان آنلاین وقت رزرو کنید

0

رپورتاژ

سلامت جسمی و روانی از بزرگترین نعمات خداوند است. هر یک از ما برای رسیدن به این سلامتی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم. فرزندی که به دنیا می‌آید تا مدت‌ها تحت نظارت خاص والدین است تا مشکلی از باب سلامتی نداشته باشد. فرد سالخورده‌ای که همان فرزندان بعدها برای به دست آوردن سلامتی او حاضرند هر کاری بکنند، همه و همه در جستجوی سلامتی هستند.

رسیدن به این سلامتی راه‌های مختلفی دارد. چه بهتر که انسان به قول معروف قدر عافیت بداند و همیشه برای تندرستی خود تلاش کند. تغذیه سالم، ورزش، خواب مناسب، دوری از سیگار و مواد مخدر و مواجهه صحیح با مشکلاتی از قبیل استرس و اضطراب راه‌هایی است که به پیشگیری از مشکلات و بیماری‌ها کمک می‌کند.

معضلات روانشناختی مانند استرس، اضطراب و افسردگی خود می‌تواند دلیل بسیاری از بیماری‌های دیگر باشد. حتی نوع خاصی از دسته‌بندی در مورد بیماری‌هایی که حاصل از مشکلات روانی هستند وجود دارد که این بیماری‌ها را “بیماری‌های روان‌تنی” می‌نامند. بیماری‌های جسمانی نظیر زخم معده، بیماری قلبی و عروقی و آسم ممکن است تحت تأثیر افکار و احساسات قرار گیرند. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد، مدت و شاید حتی وقوع این نوع بیماری‌ها می‌تواند تحت تأثیر حالت‌های روانی مبتلایان به آنها قرار گیرد.

بسیاری از مردم تنها به بیماری‌های حاد جسمی حساس هستند. در حالی که بسیاری از مشکلات روانی مانند اضطراب، استرس و افسردگی می‌تواند حتی به نتایج بدتری نسبت به بیماری‌های جسمی منجر شود. داستان‌های زیاد و البته تکان‌دهنده‌ای در مورد نمونه‌هایی از افراد بعضا با شرایط مالی و زندگی مناسب می‌شنویم که به دلیل همین مشکلات روانشناختی و عدم مواجهه صحیح با آن دچار فروپاشی شخصی یا خانوادگی شدند.

بسیاری از مشکلات شخصی و خانوادگی با مراجعه به روانشناس و مشاوره صحیح قابل پیشگیری و بهبود هستند. در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مردم سالانه 4 الی 6 بار به روانشناس مراجعه می‌کنند. همچنین مشاوره با روانشناس در مورد تصمیمات مهمی مانند ازدواج، تغییر شغل و رفتن به دانشگاه نیز امری مرسوم است. مهم‌ترین خدماتی که یک روانشناس می‌تواند به شما ارائه دهد به صورت زیر است:

مشاوره فردی:

رایج‌ترین نوع مشاوره است که در آن فرد در زمینه‌های مختلفی به شکل انفرادی از روانشناس مشاوره می‌گیرد. این مشاوره می‌تواند در مورد زمینه‌های مختلفی مانند درمان اضطراب، افسردگی، استرس حاد، وسواس فکری و بسیاری از مشکلات و اختلالات باشد.

مشاوره خانواده:

مشاوران و روانشناسان جزو مهم‌ترین گروه‌هایی هستند که می‌توانند به حل مشکلات خانوادگی افراد کمک کنند. آن‌ها به دور از حب و بغض و به شکل بی‌طرفانه مسائل را می‌بینند و راه حل‌هایی ارائه می‌کنند که در بلندمدت به نفع همه‌ی اعضای خانواده باشد.

مشاوره ازدواج:

یکی از مهم‌ترین تصمیمات هر فرد در زندگی تصمیم به ازدواج است. نیاز به فردی که در فرآیند آشنایی و ازدواج در کنار ما باشد و بتواند به ما در تصمیم‌گیری‌ها کمک کند، تصمیم‌گیری منطقی را برای هر دو طرف آسان‌تر می‌کند. در حال حاضر بسیاری از کارشناسان کمک گرفتن از مشاور و روانشناس را در پروسه ازدواج ضروری می‌دانند و حتی ممکن است این امر از لحاظ قانونی الزامی شود.

زوج‌درمانی:

زوج‌درمانی شیوه‌ای از درمان و مشاوره است که با حضور هر دو نفر انجام می‌شود. در این شرایط زوجین می‌توانند چالش‌ها و مشکلات را به شکلی واقعی‌تر با مشاور در میان بگذارند و راه‌حل مسائل را با تفاهم هر دو طرف بشوند و تصمیم‌گیری کنند.

مشاوره کودک و نوجوان:

مشاوره با کودکان و نوجوانان یکی از گرایش‌هایی است که به شکل تخصصی در روانشناسی مطرح می‌شود و از لحاظ اهمیت به اندازه بقیه موارد مهم است. نوع مواجهه با مشکلات کودکان و نوجوانان با توجه به شرایط خاص آن‌ها نیازمند نگاه تخصصی‌تری است.

با وجود اهمیت مشاوره و نیاز به روانشناس اما کماکان مشکلاتی وجود دارد. چگونگی انتخاب روانشناس و مشاور مناسب، نحوه مراجعه و انتخاب زمان خالی از جمله مسائلی است که در طول فرآیند مشاوره ما را با چالش مواجه می‌کند.

اما خبر خوش اینجاست که سامانه‌هایی برای رفع این مشکل طراحی شده‌اند. یکی از آن‌ها وب‌سایت پزشک خوب است که بزرگترین سامانه جستجو، معرفی و رزرو آنلاین پزشکان و روانشناسان است. این سایت امکان جستجو از میان پایگاه داده‌ای با اطلاعات بالغ بر 12 هزار متخصص سلامت را فراهم می‌آورد. در حال حاضر پزشکان و روانشناسان تهران، کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز و قم از خدمات پزشک خوب بهره‌مند می‌شوند.

اطلاعات متخصصان از منابع معتیر جمع‌آوری شده و امکان رزرو آنلاین پزشکان و روانشناسان نیز فعال شده است. امکان نمره‌دهی و همچنین انتخاب متخصص بر اساس نمره‌ی کاربران از دیگر امکانات سایت است که به مردم برای شناسایی هر چه بهتر متخصصان کمک می‌کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.