اطلاعات کاربران چینی در iCloud روی سرورهای یک شرکت‌ دولتی ذخیره می‌شوند

0

یک شرکت مخابرات چینی دولتی، اطلاعات کاربران چینی روی سرویس آی‌کلاود اپل را در داخل خود خاک چین ذخیره می‌کند. این حرکت می‌تواند برای منتقدان دولت و کاربرانی که مخالف سیاست‌های این کشور هستند؛ خبری بد باشد.

در ماه فوریه، اپل اعلام کرد حساب‌های کاربری آی‌کلاود کاربران چینی و کلیدهای رمزنگاری آن‌ها را به یک شرکت دولتی چینی به نام Guizhou-Cloud Big Data واگذار خواهد کرد.

همان زمان برخی گروه‌ها و مدافعان حقوق بشر، خطرات این تصمیم را به اپل گوش‌زد کردند ولی کوپرتینو اعلام کرد راه‌حل دیگری برای ارایه سرویس آی‌کلاود به کاربران چینی ندارد.

اکنون، گزارش‌ها نشان می‌دهد شرکت China Telecom که متعلق به شرکت دولتی دیگری به نام  telco است؛ به اطلاعات آی‌کلاود ذخیره شده روی سرورهای Guizhou-Cloud Big Data دسترسی دارد. به این معنی که کاربران چینی هر اطلاعات را روی سرویس آی‌کلاود اپل از جمله عکس، یادداشت، ایمیل و پیام‌های متنی ذخیره می‌کنند؛ از چشم دولت چین پنهان نخواهد ماند.

رسانه‌های وابسته به دولت در کشور چین، این اتفاق را یک پیروزی برای مشتریان و کاربران چینی قلم‌داد می‌کنند ولی کاربران چینی این تصمیم را محکوم کرده و راضی نیستند. این کاربران در شبکه اجتماعی Weibo مدام درباره حریم خصوصی اطلاعات‌شان روی آی‌کلاود اپل ابراز نگرانی می‌کنند.

قبلا، اپل برای ادامه فعالیت‌های خود در کشور چین سعی می‌کرد اطلاعات کاربران چینی روی آی‌کلاود را روی سرورهایی در خاک این کشور ذخیره کند. اپل در ماه فوریه برای پیروی کامل از قوانین تجاری چین و پذیرفتن شرایط آن‌ها، با شرکت Guizhou-Cloud Big Data قرارداد بست و حساب‌های کاربری کاربران روی آی‌کلاود را به طور کامل روی سرورهای این شرکت قرار داد.

کوتاه آمدن اپل برای ادامه خدمات آی‌کلاود

اپل در هنگام اجرای این کار طی بیانیه‌ای تشریح کرد:

«اخیرا دولت چین قوانینی را مصوب کرده است که خدمات آی‌کلاود ارایه شده به شهروندان آن کشور باید توسط یک شرکت چینی انجام شده و اطلاعات کاربران نیز به طور کامل در خاک این کشور ذخیره شوند. در حالی‌که ما از حقوق کاربران آی‌کلاود طرفداری کرده و با این قوانین مقابله کردیم ولی در نهایت شکست خورده و مجبور به اجرای آن‌ها هستیم. ما تصمیم گرفتیم ارایه خدمات آی‌کلاود در چین را ادامه دهیم چون قطع کردن این سرویس می‌تواند یک تجربه بد برای کاربران باشد و امنیت اطلاعات و حریم خصوصی آن‌ها را بیشتر به خطر بیندازد.»

البته، اپل بارها سعی کرده کاربران چینی را آرام و متقاعد کند که هیچ خطری داده‌ها و حریم خصوصی آن‌ها را تهدید نمی‌کند چون هنوز کلیدهای رمزنگاری حساب‌های کاربری آن‌ها در دست اپل است و مرتبا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر، اپل می‌گوید هیچ تعهدی به دولت چین برای دسترسی به این اطلاعات نداده است.

به هر حال، این تصمیم اپل با انتقادهای زیادی روبرو شده و سازمان عفو بین‌الملل و برخی سازمان‌های مدافع حقوق بشر با بیانیه‌هایی؛ این حرکت را پیروزی قوانین حکومتی بر تعهدات یک شرکت فناوری برای نقض حریم خصوصی کاربران و دسترسی به اطلاعات آن‌ها می‌دانند.

آن‌چه مسلم است، دولت چین در صورت نیاز می‌تواند به حساب‌های کاربری چینی روی آی‌کلاود دسترسی داشته باشد و احتمالا کاری هم از دست شرکت چینی طرف قرارداد اپل برنخواهد آمد.

برخی کاربران چینی تهدید کردند سرویس آی‌کلاود را از ترس ردگیری دولت چین ترک خواهند کرد.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5