۵ فناوری نوظهور که 5G آن‌ها را متحول خواهد کرد

0

شبکه‌ 5G فناوری فراتر از یک نسل شبکه موبایل است. این شبکه سلولی سریع‌تر، پایدارتر و تطبیق‌پذیرتر از 4G است و می‌تواند منشا تحول‌ها و بروز نوآوری‌های زیادی شود.

شبکه‌های 5G می‌خواهد بیش از ۸.۴ میلیارد دستگاه اینترنت اشیا (IoT) را به یکدیگر متصل و بسیاری از حوزه‌های فناوری را دست‌خوش تغییر کند. برای مردم نیز تجربه کاربری جدیدی رقم خواهد خورد و یک محرکی برای دنیای دیجیتالی محسوب می‌شود.

انتظار داریم در چند سال آینده 5G در بسیاری از حوزه‌ها تاثیرگذاری مثبتی را رقم بزند ولی در برخی فناوری‌ها و حوزه‌های نوظهور تحولات بیشتری رخ خواهد داد. ۵ فناوری و حوزه زیر با ورود 5G دگرگونی‌های بزرگی را تجربه خواهند کرد:

۱- بازی‌های واقعیت مجازی

5G یک مفهوم بزرگ در بازی است و هنگامی که با فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هم ترکیب و ادغام می‌شود؛ می‌تواند به دلایل متعددی یک تحول بزرگ خلق کند.

به طور مثال، شبکه‌های 5G می‌توانند باعث کاهش هزینه‌های استفاده از واقعیت مجازی شوند. هنگامی که بتوان به لطف دسترسی به اتصالات فوق سریع، بسیاری از سرویس‌ها و سیستم‌های محاسباتی سنگین را روی فضاهای ابری پیاده‌سازی کرد؛ کاربران خانگی هم به واقعیت مجازی دسترسی پیدا می‌کنند و قیمت‌ها به طور گسترده‌ای کاهش خواهند یافت.

همین‌طور، شبکه‌های 5G می‌توانند تجربه کاربری متفاوتی روی واقعیت افزوده برای کاربران بسازند. سوژه‌های واقعیت افزوده مانند اشیا یا حیوانات و فضاسازی‌ها در بازی‌ها بهتر و با کیفیت دقیق‌تری انجام شده و تعامل بهتری با دنیای واقعی گیمرها برقرار می‌کند.

۲- رانندگی خودکار

تقریبا همه کارشناسان روی این موضوع اتفاق‌نظر دارند که شبکه‌های 5G می‌تواند باعث بروز و شکوفایی صنعت خودروسازی و به طور ویژه انقلاب رانندگی خودران‌ها شود.

5G باعث می‌شود یک خودران بتواند با خودروهای دیگر، زیرساخت‌های ارتباطی کنار جاده‌ها و شهرها، دستگاه‌های IoT نزدیک و کل شهر هوشمند ارتباط برقرار کند و تبادل داده داشته باشد.

5G پهنای‌باند لازم برای اتصال این خودران‌ها را تامین و تاخیر را تقریبا برابر صفر می‌کند تا ایمنی و راحتی بیشتری داشته باشند. حتی خودران‌ها می‌توانند با عابرین پیاده هم ارتباط برقرار کنند. انتظار داریم با ورود 5G به بازار؛ تحول عظیمی در صنعت خودروسازی و خودران‌ها اتفاق بیفتد و پردازش اطلاعات در خود این ماشین‌ها یا نزدیکی آن‌ها صورت گیرد.

۳- جراحی روبات‌ها از راه دور

سلامت حوزه دیگری است که 5G می‌تواند تحت تاثیر خود قرار داده و وارد یک سطح جدیدتری کند.

روبات‌های جراح فقط یک مثال از نوآوری‌ها و تحول‌های صنعت پزشکی و بیمارستاتی است که تا سال ۲۰۲۰ عمومیت خواهد یافت. بازوهای روباتیک می‌توانند عمل‌های جراحی ساده تا پیشرفته و پیچیده را انجام دهند و برای ایمنی و قابلیت اطمینان بیشتر به 5G نیاز دارند.

مراقبت‌های بهداشتی نیز به لینک‌ها و اتصالات پر سرعت با تاخیر ناچیز در حد صفر نیاز دارند. مفهوم پرستاری در دنیای جدید تغییر خواهد کرد و یک پرستار ممکن است از بیماری در ده‌ها مایل دورتر مراقبت کند.

۴- روبات‌های خط تولید

همان‌طور که انتظار داریم اینترنت اشیا صنعتی (Industrial IoT) با ظهور 5G گسترش پیدا کند؛ روبات‌های خط تولید نیز دست‌خوش تاثیرات و تغییرات بزرگی خواهند شد.

در حال حاضر، این روبات‌ها بسیاری از کارها را به طور خودکار انجام می‌دهند ولی غالبا با محدودیت‌هایی از نظر ظرفیت و قابلیت اطمینان شبکه روبرو هستند. 5G می‌تواند این محدودیت‌ها را برداشته و اطلاعات را در یک وضعیت بی‌درنگ و کاملا زنده منتقل کند.

این تغییر می‌تواند کل این صنعت را تحت تاثیر قرار دهد و چشم‌انداز بزرگی برای زنجیره تامین متصور بود.

۵- واقعیت افزوده

اجازه بدهید دوباره درباره AR صحبت کنیم. واقعیت مجازی به یک رویکرد و جریان اصلی در دنیای فناوری تبدیل شده است ولی 5G می‌تواند حرکت آن را تسریع داده و به نقطه بزرگی در آینده برساند.

این روزها، اپلیکیشن‌های زیادی برای واقعیت مجازی در حوزه‌های مختلفی مانند بازی، سرگرمی، خودرو، تولید و نمایش محتوا و غیره توسعه داده شده است که 5G می‌تواند تجربه کاربری بهتر و یکپارچه‌ای با گوشی‌های هوشمند فراهم کند.

موسسه MIT گزارش داده است که 5G می‌تواند درآمدی ۱۲.۳ تریلیون دلاری در برخی صنایع ایجاد کند. لزوما 5G تنها ۵ صنعت بالا را متحول نمی‌کند بلکه این ظرفیت را دارد که کل جهان را دگرگون کند.

شبکه‌های 5G نزدیک به ۱۰۰ برابر سریع‌تر از LTE هستند و پایداری عملی بیشتری دارند. ۵ فناوری که در بالا ذکر کردیم؛ می‌توانند یک شروع و نمونه برای اثرات 5G باشند و شما می‌توانید آن را به حوزه تولید محتوا، طراحی و گرافیک، محسبات در لبه، کسب‌وکارهای تجزیه و تحلیل اطلاعات در زمان واقعی و غیره گسترش دهید.

همان‌طور که گفتیم؛ 5G فقط یک نسل جدید شبکه‌های موبایل نیست و گفتنی‌های زیادی برای آینده دارد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.