آداب غذا خوردن در رستوران

0
  1. دعوت به مهمانی از سوی فرد میزبان یا باید از طریق ملاقات حضوری باشد یا به صورت تلفنی صورت می‌گیرد. همچنین دعوت از میهمانان باید از چند روز قبل صورت گیرد. دعوت از طریق پیامک بی‌ادبی محسوب می‌شود.
  2. اتیکت می‌گوید میزبان در رستوران موظف است گران‌ترین غذا را انتخاب کند تا میهمان در انتخاب غذا راحت باشد و البته وظیفه میهمان این است که مجموع سفارش‌هایش کمتر از هزینه میزبان شود. اگر میزبان غذای ارزان انتخاب کند میهمان معذب شده و انتخاب محدودی خواهد داشت.

دوستی می‌گفت با یکی از همکاران در رستوران بودیم و من میزبان بودم چون چلوکباب خیلی دوست داشتم سریع برای خودم آن را سفارش دادم و به دوستم گفتم شما هرچی دوست داری انتخاب کن. ایشان خنده‌ای کرد و گفت تو غذای 15 هزار تومانی انتخاب کردی و من زیر این قیمت فقط دوغ و نوشابه می‌توانم انتخاب کنم نه غذای سی هزار تومنی.

پس در رستوران:

اگر میهمان هستید، گران‌ترین غذا را سفارش ندهید.

اگر میزبان هستید، ارزان‌ترین غذا را سفارش ندهید.

  1. بهتر است میهمانتان را به رستوران خاص نبرید (مثلاً رستوران لبنانی یا چینی) شاید او اسم غذاهای آنجا را نداند و خجالت زده شود. اگر هم بردید بهتر است دو سه مورد از غذاهای اصلی را برایش توضیح دهید و یا غذای خاصی را پیشنهاد دهید آنگاه او در موضع قدرت قرار می‌گیرد و پیش خودش می‌گوید من حق انتخاب داشتم و به پیشنهاد او اعتماد کردم و بدین ترتیب احساس خوبی پیدا می‌کند.
  2. قبل از چشیدن غذا و صرف لقمه اول هرگز نباید به غذا نمک یا فلفل اضافه کرد این عمل بی‌احترامی به میزبان و آشپز هست و این پیغام را به میزبان می‌دهد که من به شما اعتماد ندارم که میزان ادویه غذای شما متناسب با ذائقه من هست یا نیست.
  3. تلفن همراه خود را سر میز غذا خاموش کنید. اگر تلفن شما روشن باشد و پس از زنگ خوردن به آن پاسخ دهید، یعنی که تلفن‌کننده از آن‌ها که سرمیز نشسته‌اند، برای شما مهم‌تر است. این کار دور از ادب است.
  4. سر میز غذا از بیماری و شکست‌ها و ناراحتی‌هایتان صحبت نکنید. از تورم و گرانی و موضوعات بحث‌برانگیز هم صحبت نکنید بگذارید غذا با آرامش از گلوی میهمان پایین رود. بهتر است مشغول محاوره‌های دل‌نشین و مثبت شوید.
  5. اصرار زیاد شما برای خوراندن خوراکی‌های خوشمزه‌تان به مهمان جزو ادب شناخته نمی‌شود، یک‌بار تعارف از هر نوع خوراکی کافی‌ست مگر اینکه دوباره تقاضا شود.
  6. نامه‌ها و مدارک را سر میز غذا به-خصوص هنگام مهمانی رسمی مطالعه نکنید. همچنین ترک کردن میز غذا هرگز جایز نیست و بی‌ادبی محسوب می‌شود مگر برای رفتن به دستشویی اضطراری.
  7. سر سفره غذا بهتر است از دیگران بخواهید که نمکدان، آب و … را به شما بدهند تا مجبور نباشید دست و بازویتان را جلوی صورت و بینی اطرافیانتان دراز کنید.
  8. میزبان شما در رستوران هنگامی‌که در حال پرداخت صورت‌حساب است لطفاً چشم به او ندوخته و اسکناس‌ها را همراه با او شمارش نکنید.

اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.