فناوری Smart HDR آیفون ۱۰ اس شبیه به فناوری دوربین‌های پیکسل گوگل و شاید پیشرفته‌تر از آن‌ها است

0

شاید بتوان گفت مهم‌ترین ویژگی دوربین آیفون‌های ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس اپل که دیشب معرفی شدند؛ قابلیت Smart HDR است.

این قابلیت پیشرفته هیچ ارتباطی به مشخصات سخت‌افزاری دوربین‌های آیفون ندارد و یک جهش بزرگ محاسباتی نرم‌افزاری در دنیای عکاسی است.

دقیقا همانند قابلیت نرم‌افزاری دوربین‌های اسمارت‌فون‌های پیکسل گوگل که سعی می‌کنند ویژگی‌های دوربین‌های DSLR را در یک دوربین اسمارت‌فون پیاده‌سازی کنند.

فناوری Smart HDR این‌گونه عمل می‌کند که کاربر با فشردن کلید شاتر دوربین؛ بی‌درنگ عکس اصلی ثبت شده و تاخیر شاتر به صفر می‌رسد. به علاوه، از هر سوژه ۴ عکس یا فریم همراه با جزییات و برخی سایه‌ها ثبت خواهد شد.

موتور پردازش گرافیکی روی آیفون XS به همراه موتور شبکه عصبی این گوشی‌ با ترکیب و بهینه‌سازی این فریم‌ها؛ عکس اصلی را در کیفیت HDR خواهد ساخت.

این رویکرد اپل در بهبود کیفیت تصاویر تا حدود زیادی مشابه همان سیستم دوربین‌های پیکسل گوگل است. البته، این دو سیستم تفاوت‌هایی با هم دارند.

دوربین‌هایی مشابه DSLR

گوگل سعی کرده است تمام عکس‌های با نوردهی متفاوت از سوژه اصلی را جمع‌آوری و با هم پردازش و ترکیب کند. اپل برخلاف گوگل سعی می‌کند چندین فریم با فشردن شاتر دوربین از سوژه گرفته و برای بهبود کیفیت تصویر استفاده کند.

ویژگی برجسته دیگر اپل در دوربین‌های سلفی آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس که گوگل فاقد آن است؛ تنظیم عمق میدان تصویر پس از گرفتن عکس است.

یک نوار لغزنده پس از گرفتن عکس به شما اجازه می‌دهد یک دیافراگم دوربین DSLR را شبیه‌سازی تا پس‌زمینه نامناسب یا تاری‌های اطراف سوژه را حذف کنید.

این نوار لغزنده به شما اجازه می‌دهد خیلی خوب روی سوژه فوکوس کرده و همه‌چیز در تصویر مطابق انتظار شما باشد. شرکت سامسونگ در اسمارت‌فون گلکسی اس ۸ خود باز هم فناوری مشابهی را پیاده‌سازی کرده بود.

اپل با استفاده از پردازنده A12 که چهار هسته پردازشی و یک هسته شبکه عصبی در کنار شش هسته مرکزی دارد؛ قادر است پردازش‌ تصویر حرفه‌ای روی آیفون‌های جدید پیاده‌سازی کند و بسیاری از جزییات یک تصویر HDR مانند نوردهی، سایه‌ها، نقاط برجسته سوژه، رندر رنگ، فوکوس خودکار و نظایر این‌ها را به صورت نرم‌افزاری انجام دهد.

شاید باید به اپل حق داد که در مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید مدعی شد عصر جدیدی در دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها با عرضه آیفون‌های ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس آغاز شده است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.