گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال معرفی شدند: تشخیص چهره، ژست‌های حرکتی، نمایشگر ۹۰ هرتزی و دوربین دوگانه

0

پرچم‌داران جدید گوگل هم از نظر طراحی و هم از نظر فناوری و تجربه کاربری به سطح جدیدی رسیدند و حرف‌هایی جالب برای گفتن دارند. در این گوشی‌ها شاهد چندین ویژگی جدید از گوگل مانند موشن سنسور، دوربین تله‌فوتو، دوربین دوگانه پشتی و نمایشگری با نرخ رفرش ۹۰ هرتزی هستیم.

گوگل همیشه در اسمارت‌فون‌های سری پیکسل رویکرد و دیدگاه خاص خودش را پیش برده و چندان تحت تاثیر جو بازار یا موج‌های جدید طراحی گوشی‌ها نشده است. این بار هم گوشی‌های گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد دارند که شاید با رویکرد غالب بازار در تناقض باشند ولی نمی‌توان کاربری و کارایی آن‌ها را انکار کرد. تجربه کاربری گوشی‌های پیکسل ۴ گوگل برای هر کاربری منحصربه‌فرد است.

نمایشگر ۹۰ هرتزی

یکی از ویژگی‌های جدید پیکسل‌های گوگل در بخش صفحه‌نمایش است. برای هر دو این پرچم‌دارها یک نمایشگر اولد موسوم به Smooth Display با نمایش ۱۶ میلیون رنگ انتخاب شده است. پیکسل ۴ نمایشگری ۵.۷ اینچی با نسبت تصویر ۱۸.۵:۹و رزولوشن ۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد ولی پیکسل ۴ ایکس‌ال از نمایشگری بزرگ‌تر و ۶.۳ اینچی بهره می‌برد. نسبت تصویر نمایشگر پیکسل ۴ ایکس‌ال ۱۶:۹ با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل است.

هر دو نمایشگر نسبت پنل به بدنه ۷۷.۵ درصدی دارند که نسبت به گوشی‌های بدون حاشیه در سال ۲۰۱۹ چندان جالب نیست ولی گفتیم گوگل زیاد به این موضوع‌ها اهمیت نمی‌دهد و رویکرد طراحی خودش را دنبال می‌کند.

چگالی نمایشگر پیکسل ۴ حدود ۴۴۴ پیکسل در هر اینچ است ولی این چگالی در پیکسل ۴ ایکس‌ال به ۵۳۷ پیکسل در هر اینچ می‌ٰسد. هر دو نمایشگر از شیشه‌ گوریلا گلس ۵ بهره برده، فضای رنگی DCI-P3 را به‌صورت ۱۰۰ درصدی پوشش می‌دهند و از فناوری HDR هم پشتیبانی می‌کنند.

گوگل این نمایشگرها را با قابلیت همیشه روشن عرضه کرده است و رفرش ریت آن ۹۰ هرتز است تا محتوای بصری را با کیفیت بیشتری در برابر دیدگان کاربران قرار دهد. گوگل می‌گوید در شرایط خاص، این امکان وجود دارد که نرخ رفرش نمایشگرها روی ۶۰ هرتز تنظیم شود تا در مصرف باتری گوشی صرفه‌جویی شود. نیازی نیست کاربر این تغییر نرخ رفرش را متوجه شود یا دستی انجام دهد.

دوربین‌ها

گوگل برای گوشی‌های جدید خود تغییراتی در سیستم دوربین‌ها داده و هم در بدنه پشتی شاهد دو دوربین مجزا هستیم و هم در پنل جلویی دو دوربین سلفی کار گذاشته شده است.

دوربین‌ اصلی پشتی ۱۲.۲ مگاپیکسلی با لنزی عریض و ۲۸ میلی‌متری با دیافراگم f/1.7 است. این دوربین از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) دوال پیکسل در کنار لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) بهره می‌برد.

دوربین دوم پشتی ۱۶ مگاپیکسل با لنزی تله‌فوتو و ۴۵ میلی‌متری است. زوم دو برابری، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل و دهانه f/2.4 از ویژگی‌های این دوربین هستند. زوم ۲ برابری این دوربین ترکیبی از زوم اپتیکال و دیجیتال است.

هر دو گوشی دارای فلاش ال‌ای‌دی دوگانه هستند و از فرمت HDR، عکاسی پانوراما و ضبط ویدیویی 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

دوربین اصلی سلفی ۸ مگاپیکسلی با لنز ۲۲ متری عریض و دیافراگم f/2.0 است. دوربین دوم سلفی یک دوربین 3D ToF یا سه‌بعدی مدت‌پرواز است. هر دو دوربین از HDR پشتیبانی کرده و ویدیوها را در فرمت 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط می‌کنند.

گوگل چندین قابلیت نرم‌افزاری هم به سیستم دوربین‌های گوشی‌های پیکسل افزوده است. ویژگی عکاسی در شب یا نایت سایت این دوربین‌ها بهبود یافته به طوری که می‌توانید عکاسی نجومی از آسمان در شب داشته باشید. ویژگی به نام +Live HDR هم پیش از پردازش عکس نهایی، یک نما از عکس با ویژگی HDR به شما نشان می‌دهد. همین‌طور، می‌توانید سایه عکس‌ها را به طور دستی تنظیم کنید.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

مطابق انتظار این گوشی‌ها با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ به‌روز عرضه می‌شوند. روی این سیستم‌عامل یک اپلیکیشن جدید به نام Recorder عرضه شده است که با کمک فناوری تشخیص گفتار گوگل، به‌صورت خودکار و در زمانی بسیار سریع تشخیص دهد که کاربر در حال بیان چه جملاتی است و آن جملات را یادداشت کنند. پردازش‌های مربوط به این اپلیکیشن نیز هیچ‌گونه ارتباطی به فضای ابری ندارند و به‌طور کامل در خود دستگاه صورت می‌پذیرند.

تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ برای این پرچم‌دارها انتخاب شده است و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۴۰ برای پردازش‌های تصویری و گیمینگ آن را کمک می‌کند. هر دو گوشی دارای ۶ گیگابایت رم هستند و با ظرفیت‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت روانه بازار می‌شوند.

باز هم گوگل در اینجا رویکرد خودش را اعمال کرده و خبری از شیار کارت حافظه یا امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی گوشی‌ها نیست. در حالی‌که غالب گوشی‌های اندرویدی امسال با ظرفیت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت روانه بازار می‌شوند ولی پیکسل‌های جدید در ۱۲۸ گیگابایت متوقف شدند.

این گوشی‌ها از وای‌فای ۶ پشتیبانی نمی‌کنند و در همان وای‌فای 802.11ac با بلوتوث ۵ و NFC وارد بازار خواهند شد. هر دو گوشی دارای درگاه شارژ سریع USB Type-C 3.1 هستند و از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی در کنار شارژ‌ بی‌سیم با استاندارد شی (Qi) بهره می‌برند.

گوگل پیکسل ۴ دارای باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی و گوگل پیکسل ۴ ایکس‌ال باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری خبری نیست ولی دارای یک بلندگوی استریو و میکروفونی خاص هستند که از قابلیت لغو نویز (نویز کنسلینگ) استفاده می‌کند.

موشن سنس و تشخیص چهره

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های جدید گوگل پیکسل‌های جدید، قابلیتی به نام موشن سنس (Motion Sense) است. در حاشیه بالایی این پرچم‌دارها حسگرهای ویژه‌ای کار گذاشته شده است تا ژست‌های حرکتی کاربر را تشخیص دهند و بدون نیاز به لمس صفحه‌نمایش، دستوراتی را از کاربر دریافت کنند.

قابلیت موشن سنس گوگل مبتنی بر فناوری ویژه‌ای است که خود این شرکت تحت عنوان پروژه Soli توسعه داده است. کاربران گوشی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال می‌توانند با ژست‌های حرکتی، پخش موسیقی را کنترل کنند؛ تماس‌های ورودی را وصل یا رد کنند؛ گوگل اسیستنت را راه‌اندازی کنند و دست به کارهای جالب دیگری بزنند.

در حاشیه بالای گوشی‌های پیکسل ۴، سنسورهای تشخیص چهره نیز اضافه شده است تا این پرچم‌دارها با تشخیص چهره آنلاک شوند. گوگل سیستم تشخیص چهره اختصاصی خودش را برای رقابت با Face ID اپل عرضه کرده و مدعی است سریع‌ترین فناوری تشخیص چهره در بین گوشی‌های هوشمند است.

قیمت و زمان عرضه به بازار

هر دو گوشی در رنگ‌های سفید، مشکی و نارجی در تاریخ ۲۴ اکتبر وارد بازار می‌شوند. مدل پایه پیکسل ۴ قیمتی ۷۹۹ دلار و مدل پایه پیکسل ۴ ایکس‌ال قیمتی ۸۹۹ دلار خواهد داشت. قیمت مدل ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی‌ها هم به ترتیب قیمت ۸۹۹ و ۹۹۹ دلار دارد. گوگل می‌گوید مدل نارجی این گوشی‌ها به طور محدودی عرضه می‌شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5