گوشی‌های گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو با نمایشگر بزرگ، 5G، دوربین جدید و قیمت پایین معرفی شدند

گوگل ادعا می‌کند سرانجام آماده رویایی با اپل و سامسونگ است

0

پس از ماه‌ها انتظار و شنیدن انواع شایعات و تصاویر رندر، سرانجام گوگل جدیدترین گوشی‌های پیکسل خود را به طور رسمی معرفی کرد.

پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، جدیدترین گوشی‌های رده بالای این شرکت هستند که به طور سنتی نتوانستند در بازار گوشی‌های رده بالای جهان حضور داشته و تاثیرگذار باشند. هر دو گوشی از امروز، ۱۹ اکتبر برای پیش‌فروش در دسترس هستند و ارسال آن‌ها از ۲۸ اکتبر آغاز می‌شود.

گوشی‌های پیکسل سری ۶ گوگل ویژگی‌های جدید زیادی دارند ولی ابتدا از قیمت شروع می‌کنیم: ۵۹۹ دلار برای پیکسل ۶ و ۸۹۹ دلار برای پیکسل ۶ پرو. این قیمت‌ها در مقایسه با آیفون‌های هم رده و همین‌طور گوشی‌های سامسونگ و حتی وان‌پلاس، یک قیمت بسیار پایین و مناسب دارند و به‌گونه‌ای هستند که نشان می‌دهند گوگل می‌خواهند به بازار حمله کند.

گوگل روی هر دو گوشی حداقل ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی می‌دهد. گوگل پیکسل ۶ می‌تواند تا ۲۵۶ گیگابایت فضا ذخیره‌سازی داشته باشد و پیکسل ۶ پرو تا ۵۱۲ گیگابایت می‌رود.

یک نکته بزرگ دیگر درباره گوشی‌های گوگل، پردازنده سفارشی‌سازی شده ARM SoC این شرکت است که Tensor نامیده می‌شود و گوگل می‌گوید با کوالکام ۸۸۸ رقابت می‌کند؛ پردازنده‌ای که روی گوشی‌های رده بالای اندرویدی شاهد هستیم.

این پردازنده ۸ هسته‌ای است که ۲ هسته برای پردازش‌های بالا، ۲ هسته با قدرت پردازشی متوسط و ۴ هسته کم مصرف دارد و از یک کوپروسسور امنیتی، یک هسته پردازش خصوصی، یک هسته پردازش تصویر و یک هسته TPU سفارشی برای پردازش‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد. گوشی Pixel 6 با ۸ گیگابایت رم و گوشی پیکسل ۶ پرو با ۱۲ گیگابایت رم وارد بازار خواهند شد.

گوشی‌های جدید گوگل از نظر زبان طراحی با نسل قبلی مشترک هستند ولی می‌توان تفاوت‌های ظاهری زیادی پیدا کرد؛ به‌طوری‌که شاید در نظر بسیاری از افراد، واقعا با طراحی گوگل پیکسل‌های ۵ یا ۴ متفاوت باشند. در گوشی پیکسل ۶ پرو شاهد یک قاب فلزی درخشان و کاملا صیقلی هستیم. هر دو گوشی از بدنه پشتی شیشه‌ای زیبایی بهره می‌برند و در سه رنگ متفاوت عرضه می‌شوند. رنگ‌های ۶ پرو کمی خسته‌کننده هستند ولی رنگ‌های پیکسل ۶ سرگرم‌کننده‌تر به نظر می‌رسند.

برجسته‌ترین ویژگی گوشی‌های سری پیکسل ۶ گوگل، نوار دوربین‌های پشتی است که به شکل یک برآمدگی بزرگ به عرض تمام گوشی است و برای پیکسل ۶ دو دوربین و برای پیکسل ۶ پرو سه دوربین در آن جای داده شده است. این نوار دوربین‌ها بزرگ است و اگرچه در هنگام زمین گذاشتن گوشی‌ها، باعث می‌شود که دیگر تکان نخورد ولی احتمالا بسیاری از کاربران آن را دوست ندارند.

گوگل از سنسورهای دوربین جدیدی استفاده کرده است و هر دو گوشی دارای سنسور دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی قدرتمندی هستند که می‌تواند تصاویری ۱۲.۵ مگاپیکسلی تولید کند. این سنسور بسیار بزرگ‌تر از سنسور قبلی گوشی‌های گوگل است و از نظر فیزیکی نیز بزرگ‌تر از دوربین جدید آیفون ۱۳ پرو است. یک تثبیت‌کننده نوری با دیافراگم f/1.85 دارد و گوگل می‌گوید ۱۵۰ درصد بیشتر از گوگل پیکسل ۵، دریافت‌کنندگی نوری دارد.

در کنار این دوربین، یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۴ درجه و لنز f/2.2 و اندازه 1.25μm مشابه قبلی شاهد هستیم. اگر گوگل پیکسل ۶ پرو را به دست بگیرید؛ یک دوربین سوم تله‌فوتو  با زوم ۴ برابر نیز خواهید داشت. این لنز ۴۸ مگایپکسلی با خروجی تصاویر ۱۲ مگاپیکلسی و دیافراگم f/3.5 است. کمی بهتر از لنز‌های دوربین آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس است ولی به پای لنزهای با زوم ۱۰ برابری سامسونگ نمی‌رسد.

دوربین سلفی این گوشی‌ها نیز تغییر کرده است و پیکسل ۶ دارای یک لنز ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۸۴ درجه است و پیکسل ۶ پرو از دوربین سلفی ۱۱.۱ مگاپیکلسی با زاویه دید ۹۴ درجه بهره‌مند شدند. بنابراین، شما می‌توانید تعداد بیشتری از افراد را در یک عکس سلفی قرار دهید.

مانند همیشه، گوگل قابلیت‌های نرم‌افزاری و مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی جذابی برای این دوربین‌ها فراهم کرده است. یک ابزار جادویی کمک می‌کند تا عناصر اضافه در عکس را پاک کنید یا اینکه دارای ویژگی Real Tone برای اطمینان از گرفتن عکس با رنگ‌های طبیعی هستند. ویژگی بعدی، حالت Motion Mode است که اجازه می‌دهد کاربران مانند عکاسان حرفه‌ای از دوربین گوشی استفاده کنند. پردازنده Google Tensor گوگل نیز با کمک یادگیری ماشینی می‌توانند چهره‌های تار شده در عکس را بهبود بدهند.

هر دو گوشی از فیلم‌برداری 4K با ۶۰ فریم در ثانیه را پشتیبانی می‌کنند. قابلیت پردازش تصویر خودکار HDR گوگل تکمیل شده است و البته می‌توان از حالت اسلاموشن ویدیو با کیفیت 1080p و 240fps استفاده کرد.

اما نمایشگر این دو گوشی نسبتا بزرگ و اولد است؛ در پیکسل ۶ شاهد یک نمایشگر ۶.۴ اینچی مورب، رزولوشن 1080p واید، نرخ بازسازی تصویر ۹۰ هرتزی و پیمایش روان‌تر و سریع‌تر هستیم. پیکسل ۶ پرو یک نمایشگر خمیده ۶.۷ اینچی، رزولوشن 1440p با حاشیه‌های بسیار باریکی دارد. گوشی پیکسل ۶ حاشیه‌های بزرگ‌تری را نسبت به ۶ پرو دارد که کمی توی ذوق می‌زند.

در ۶ پرو از فناوری LTPO برای تغییر رفرش ریت استفاده شده است که به طور خودکار و سریع می‌تواند نرخ بازسازی تصویر را از ۱۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز جابه‌جا کند. این جابه‌جایی وابسته به کاری است که دارید با گوشی تلفن همراه انجام می‌دهید. هر دو نمایشگر از پوشش شیشه‌ای Gorilla Glass Victus برخوردار هستند و HDR را پشتیبانی می‌کنند.

هر دو گوشی دارای شارژ بی‌سیم هستند و از استاندارد مقاومت در برابر آب IP68 به همراه حسگرهای اثر انگشت نوری در نمایشگر، بلندگوهای استریو، شارژ سریع، وای‌فای Wi-Fi 6E و البته پشتیبانی از 5G و بلوتوث ۵.۲ برخوردار هستند. باتری این دو گوشی نیز نسبتا بزرگ است. گوشی پیکسل ۶ دارای باتری ۴۶۱۴ میلی‌آمپری و پیکسل ۶ پرو یک باتری ۵۰۰۴ میلی‌آمپری دارد.

در کل، گوشی پیکسل ۶ پرو زیباتر، لبه‌های باریک‌تر و آلومینیومی صیقلی‌تر، نمایشگر بزرگ‌تر و ویژگی‌هایی است که از یک گوشی رده بالا در سال ۲۰۲۱ انتظار داریم. امروز، واقعا می‌توانید گوگل پیکسل ۶ پرو را یک رده بالا محسوب کنیم ولی باید دید در بازار چقدر می‌تواند با پرچم‌دارهای سامسونگ و اپل مبارزه کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…
منبع theverge
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5