راهنمای خرید بهترین مودم‌های همراه بازار ایران در سال ۹۷

1

با ورود نسل چهارم شبکه‌های موبایل به ایران و افزایش سرعت و محدوده پوشش‌دهی اپراتورها، استقبال کاربران از اینترنت موبایل افزایش یافته است.

در سال‌های اخیر، اینترنت 4.5G با سرعت بالای ۱۰۰ مگابیت و تاخیر و پینگ بسیار کم در دسترس کاربران قرار گرفته ولی از سوی دیگر اینترنت ADSL که رایج‌ترین نوع اتصال در ایران بود؛ با مشکلات فراوانی مانند افزایش قیمت، در دسترس نبودن، محدودیت سرعت و انحصار مواجه شده است.

به همین دلیل، کم‌کم شاهد جایگزین شدن اینترنت موبایل با اینترنت ADSL هستیم. طیف گسترده‌ای از کاربران ترجیح می‌دهند در خانه جدید، دفتر کار، در مسافرت و مکان‌های مختلفی که در تردد هستند یا سکونت دارند؛ از مودم‌های همراه یا موبایل به جای مودم‌های ADSL استفاده کنند.

به همین دلیل، در دو سال گذشته استقبال از مودم‌های همراه افزایش یافته و به طور محسوسی بازار رقابتی و داغ‌تری نسبت به مودم‌های ADSL دارند.

اگرچه، با اتفاقات رخ داده برای دلار در سال ۱۳۹۷، شاهد کاهش تنوع و موجودی محصولات شبکه و از جمله انواع مودم‌ها در بازار ایران هستیم ولی هنوز طیف گسترده‌ای از مودم‌های همراه یا مودم‌های 4G توسط خود اپراتورها یا شرکت‌ها و فروشگاه‌ها در بازار عرضه می‌شود.

در ادامه، می‌خواهیم بهترین مودم‌هایی که در بازار ایران یافت می‌شود را براساس سرعت و رده کلاس‌بندی LTE به شما معرفی کنیم:

مودم‌های با سرعت یک گیگابیت

سریع‌ترین مودم‌هایی که در جهان و ایران یافت می‌شود؛ سرعت دانلود یک گیگابیت دارند و اصطلاحا Gigabit LTE نامیده می‌شوند. این مودم‌ها در رده LTE Cat16 قرار دارند و اپراتورهای معتبر دنیا به کاربران‌شان پیشنهاد می‌دهند.

در ایران می‌توانید دو مودم روتر Gigabit LTE پیدا کنید: هواوی E5788 و نت‌گیر MR1100. اولی با قیمت حدودی ۵ میلیون تومان و بعدی با قیمت حدودی ۳.۵۰۰.۰۰۰ تومان در بازار فروخته می‌شوند.

اینکه این مقدار پول بابت خرید یک مودم همراه بدهید یک طرف ماجرا است و اینکه این مودم‌های ۱۰۰۰ مگابیتی در ایران چه سرعتی به دست می‌دهند؛ طرف دیگر ماجرا است.

اما هر دو مودم از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و تکنیک‌های دنیای شبکه و موبایل بهره می‌برند. به وای‌فای دوبانده، تجمیع فرکانس ۴ کاناله، MIMO 4×4، باتری با ظرفیت نسبتا خوب و امکانات نرم‌افزاری مناسب مجهز شدند.

مودم M1 نت‌گیر درگاه اترنت هم دارد و مودم هواوی از درگاه شارژ USB 3.1 سود می‌برد.

مودم‌های با سرعت ۶۰۰ مگابیت

این مودم‌ها در رده LTE Cat 11 قرار می‌گیرند و سرعت دانلود ۶۰۰ مگابیتی و سرعت آپلود ۵۰ مگابیتی دارند.

سه مودم معروف و موجود در بازار ایران، تی‌پی‌لینک M7650، هواوی B618 و نت‌گیر AC810S هستند. قیمت این مودم‌ها کمی متعادل‌تر ولی باز هم بسیار بالا است. شما برای خرید یکی از این مودم‌ها باید هزینه‌ای بین ۲ میلیون تا ۳ میلیون تومان بپردازید. البته، مودم تی‌پی‌لینک M7650 ارزان‌تر و نزدیک به ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان است.

هواوی B612 یک مودم رومیزی است و از درگاه‌های LAN و WAN سود می‌برد تا کامپیوترهای بیشتری با کابل به اینترنت متصل شوند. اپراتورهایی مانند تی‌موبایل مودم نت‌گیر AC810S را به مشتریان خود می‌دهند و از کارایی بسیار بالایی برخوردار است.

مودم‌های با سرعت ۴۵۰ مگابیت

شرکت‌های انگشت‌شماری در رده LTE Cat 9 مودم موبایل عرضه کردند و در بازارهای جهانی چندان توفیقی نداشتند.

در ایران می‌توانید با این سرعت مودم نت‌گیر AC800s را خریداری کنید. سرعت دانلود ۴۵۰ مگابیت و سرعت آپلود همان ۵۰ مگابیت است. امکان نصب دو آنتن خارجی را دارد و از وای‌فای دوبانده سود می‌برد.

به یک باتری ۲۹۳۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که نقش پاوربانک را هم برای دستگاه‌های همراه دیگر ایفا می‌کند. تا سه فرکانس رادیویی تجمیع فرکانس دارد و یک صفحه‌نمایش لمسی ۲.۴ به شما می‌دهد.

قیمت این مودم حدود ۱.۵ میلیون تومان است.

مودم‌های با سرعت ۳۰۰ مگابیت

بهترین انتخاب برای بازار ایران هستند. این مودم‌ها در رده LTE Cat 6 قرار داشته که البته در ایران به مودم‌های 4.5G هم معروف هستند.

سرعت دانلود آن‌ها ۳۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت است. در دو دسته همراه و رومیزی توسط اپراتورها و شرکت‌های نمایندگی عرضه می‌شوند.

قیمت این مودم‌ها هم بسیار متفاوت است. شما می‌توانید با یک بودجه حدود یک میلیون تومان برای خود یک مودم 4.5G خریداری کنید تا برخی مدل‌ها که قیمتی ۲.۵ میلیون تومان دارند. البته، مودم‌های ققل شده (لاک) اپراتورها قیمت کمتری دارند.

در این رده حدود ۱۰ الی ۱۲ مودم در بازار ایران یافت می‌شود ولی معروف‌ترین آن‌ها هواوی E5785 (همان ایرانسل FD-m60)، هواوی B612 (همان ایرانسل TF-i60)، هواوی B525، هواوی E5186، هواوی E5885، تی‌پی‌لینک M7450 و نت‌گیر Aircard 790s هستند.

معمولا از وای‌فای دو بانده، قابلیت نصب دو آنتن خارجی، پنل SMS و اجرای کدهای دستوری، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و امکانات نرم‌افزاری سود می‌برند.

مودم‌های با سرعت ۱۵۰ مگابیت

در حال حاضر، معروف‌ترین، پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین رده مودم‌های همراه 4G در بازار ایران است. این مودم‌ها در رده LTE Cat 4 با سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت طرفداران زیادی دارند.

از نظر قیمتی، بسیار متنوع بوده و از ۳۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان را شامل می‌شوند. برخی از این مودم‌ها در وای‌فای تک بانده و برخی دو بانده هستند که البته نباید انتظار زیادی از وای‌فای آن‌ها داشت.

از حالت تجمیع فرکانس پشتیبانی نمی‌کنند و فقط می‌توانند با یک فرکانس رادیویی موبایل تبادل اطلاعات داشته باشند. در دو سری رومیزی و همراه عرضه می‌شوند که مدل‌های رومیزی با توجه به قیمت‌شان بهترین جایگزین برای مودم‌های ADSL محسوب می‌شوند.

از بهترین مودم‌های 4G بازار ایران می‌توان به تی‌پی‌لینک MR200، هواوی E5577، تی‌پی‌لینک M7350، تی‌پی‌لینک M7310، تندا 4G185، دی‌لینک DWR-953 و دی‌لینک DWR-921 اشاره کرد.

مودم‌های با سرعت ۱۰۰ مگابیت

پایین‌ترین رده مودم‌های همراهی است که می‌شود در بازار یافت و خرید.

سرعت دانلود این مودم‌ها که در رده LTE Cat 3 هستند؛ به مرز ۱۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت است. از CA پشتیبانی نمی‌کنند و معمولا کارایی بسیار پایینی دارند.

به همین علت خریدشان توصیه نمی‌شود و مودم‌های 4G با سرعت ۱۵۰ مگابیت بهتر هستند. از نظر قیمتی، از محدوده ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در بازار یافت می‌شود.

معروف‌ترین مدل‌های بازار هواوی E589، نت‌گیر 320U و زدتی‌ای MF80 است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. افشین امینی می گوید

    سلام و سپاس از مطلب بسیار مفید شما
    در خصوص خرید مودم های با سرعت یک گیگ بنده هر چهsearchکردم،فروشنده ای نیافتم،در صورت امکان راهنمایی فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.