راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ‌های میان‌رده بازار ایران (معرفی ۱۰ لپ‌تاپ زیر ۹ میلیون تومان)

1

دو اتفاق هم‌زمان در سال‌های اخیر باعث منقبض شدن بازار لپ‌تاپ در ایران شده است. گرانی دلار و تحریم‌ها عملا این بازار را به سویی بردند که بهترین لپ‌تاپ‌ها از دسترس خرید مردم خارج شوند و فقط دو الی سه برند در بازار باقی بماند.

اگر سری به مجتمع پایتخت ایران در خیابان میرداماد تهران بزنید؛ به خوبی این وضعیت را لمس خواهید کرد. روزگاری در هر طبقه این مجتمع ده‌ها فروشنده و تعمیرکار لپ‌تاپ بود و شما سرگردان ساعت‌ها بایستی فروشنده‌های مختلف را بررسی کنید؛ چون تنوع زیادی حاکم بود.

اکنون، به زور در هر طبقه دو الی سه فروشنده لپ‌تاپ یافت شود که همان مدل‌های دیگران را دارند. فقط فروشنده لپ‌تاپ‌های ایسوس و لنوو هستند و شاید مدل‌هایی از لپ‌تاپ‌های ایسر یا لپ‌تاپ‌های قدیمی اچ‌پی و دل هم پیدا کنید.

اگر بخواهید یک مدل رده بالا و اصطلاحا های اند انتخاب کنید؛ بی‌تعارف باید نزدیک به ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان پول کنار بگذارید. اگر کمی از ایده‌آل‌های خود فاصله بگیرید و فقط دنبال یک لپ‌تاپ به‌روز برای کارهای دسکتاپ باشید؛ ۱۲ الی ۱۳ میلیون تومان هزینه روی دست شما می‌گذارد.

پس، در این وضعیت باید قید خرید لپ‌تاپ را بزنیم؟ خوش‌بختانه هنوز امیدهایی هست. همان استراتژی که بسیاری از مردم در بازار موبایل به کار گرفتند را باید در بازار لپ‌تاپ هم پیاده کرد. گشتن به دنبال یک لپ‌تاپ میان‌رده خوب با مشخصات نسبتا به‌روز ولی قیمت مناسب.

لپ‌تاپ‌های میان‌رده بازار ایران در آبان ۹۸، قیمت‌هایی زیر ۱۰ میلیون تومان دارند و البته شما باز هم می‌توانید با هزینه کمتری یک مدل نسبتا مناسب برای کارتان پیدا کنید.

برندها

بعید است غیر از ایسوس و لنوو بتوانید یک لپ‌تاپ میان‌رده خوب در بازار پیدا کنید. در حاضر حاضر، شاید بیش از ۸۰ درصد بازار در دست این دو برند است. عمده لپ‌تاپ‌های اچ‌پی و دل قدیمی است و همان جنس‌هایی‌اند که چند سال پیش وارد ایران شده و فروش نرفتند تا اکنون.

شرکت MSI چندین مدل لپ‌تاپ در بازار ایران دارد ولی عمدتا برای گیمینگ و مالتی‌مدیا هستند و قیمت‌هایی بالای ۱۵ میلیون تومان تا گاها ۸۰ میلیون تومان دارند. تک مدل‌هایی از برند ایسر هم در بازار هست که البته گارانتی مشخصی ندارند و باید توجه کنید از فروشگاه و شرکت واردکننده معتبری بخرید.

بنابراین؛ عمده لپ‌تاپ‌های بازار و البته میان‌رده‌ها از دو برند ایسوس و لنوو هستند. دو برند آسیای شرقی که یکی معروف‌تر و با قدمت بیشتری در حوزه لپ‌تاپ است و دیگری خوشنام و با یک کیفیت مناسب!

ظرفیت حافظه

اگر تکلیف خودتان را با ظرفیت حافظه رم مورد نیازتان مشخص کنید؛ تقریبا نیمی از راه انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب را رفتید. اگر لپ‌تاپی با رم ۴ گیگابایت برای شما کافی است؛ انتخاب شما در میان لپ‌تاپ‌های ۵ الی ۷ میلیون تومانی است.

اگر ۸ گیگابایت رم نیاز دارید؛ باید بالای ۷ میلیون تومان تا نهایتا ۹ میلیون تومان هزینه کنید. لپ‌تاپ‌های با ظرفیت رم ۱۲ گیگابایت و بالاتر قیمتی بالای ۹ و ۱۰ میلیون تومان دارند.

بنابراین؛ میزان رم تاثیر زیادی در تعیین رده لپ‌تاپی مورد نظرتان دارد. پیشنهاد ما خرید لپ‌تاپی با حداقل ۸ گیگابایت است چون واقعا برای نرم‌افزارهای امروزی کمتر از این میزان رم جوابگو نیست!

نسل پردازنده

همان‌طور که می‌دانید؛ اینتل نسل دهم پردازنده‌های دسکتاپ خود را هم معرفی کرده است ولی طبیعی است که نباید سودای خرید دستگاهی با چنین پردازنده‌هایی داشته باشیم.

لپ‌تاپ‌های نسل دهم اینتل به وفور در بازار ایران یافت می‌شوند ولی قیمتی گران‌تر از مدل‌های نسل هشتم و هفتم دارند. باید بگردید تا مدلی با پردازنده نسل نهم ولی قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومان پیدا کنید.

عمده لپ‌تاپ‌های میان‌رده بازار از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل سود می‌برند. خرید یک لپ‌تاپ با دو نسل عقب‌تر در سال ۲۰۱۹ یک شکست است ولی در وضعیت فعلی بازار ایران چاره دیگری نداریم.

پیشنهاد ما این است که اگر بودجه مناسبی برای خرید لپ‌تاپی در نسل نهم و هشتم دارید؛ دیگر سراغ لپ‌تاپ‌های نسل هفتم اینتل نروید ولی این حرف به معنای زیر سوال بردن کارایی لپ‌تاپ‌های نسل هفتم اینتل نیست. روزگاری همین پردازنده‌های نسل هفتم Core i7 یا Core i5 بهترین عملکرد را در دنیا داشتند و هنوز هم پرقدرت محسوب می‌شوند.

صفحه‌نمایش؛ هارددیسک؛ کارت گرافیت

برای این آیتم‌ها زیاد خودتان را خسته نکنید. غالب لپ‌تاپ‌های میان‌رده از صفحه‌نمایش Full HD و جنس TFT LED-backlit LCD سود می‌برند. دنبال صفحه‌نمایش بالاتری هستید؛ باید سراغ لپ‌تاپ‌های بالای ۱۰ میلیون تومان بروید.

غالب هارددیسک لپ‌تاپ‌های میان‌رده نیز ۱ ترابایت HDD است ولی مدل‌هایی هم هست که از یک درایو SSD ظرفیت ۲۵۶ یا ۱۲۸ گیگابایت برای نصب ویندوز سود می‌برند.

انتخاب کارت گرافیک AMD یا Nvidia با شما است. مدل‌های انویدیا غالبا گران‌تر هستند ولی کیفیت و قدرت بهتری دارند. مدل‌های ای‌ام‌دی این مزیت را دارند که شما یک لپ‌تاپ با مشخصات بالاتر ولی قیمت پایین‌تر انتخاب می‌کنید. برای کارهای روزانه هر دو کارت گرافیت جوابگو است.

با جمع‌بندی تمام موارد بالا، ۱۰ مدل لپ‌تاپ میان‌رده زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

ایسوس VivoBook R423UF – AP

قیمت: ۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان

یک مدل ۱۴ اینج از شرکت ایسوس با ۸ گیگابایت رم و پردازنده سری هشت Core i7 و هشت مگابایت حافظه کش. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ Full HD است و باتری ۲ سلولی دارد. وزن ۱.۸ کیلوگرمی این دستگاه نیز قابل توجه است. برای همراه بردن همیشگی ساخته شده است و مطمئن باشید در کارهای روزمره کم نمی‌آورد.

ایسوس VivoBook K550IK- A

قیمت: ۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان

یکی از خوش مشخصات‌ترین لپ‌تاپ‌های میان‌رده بازار است. پردازنده FX-9830P ای‌ام‌دی، ۱۲ گیگابایت رم، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی هارددیسک، کارت گرافیک Radeon RX560 DDR5 با ۴ گیگابایت رم و صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی Full HD برای کارهای روزانه گزینه مناسبی هستند.

ایسوس VivoBook X540UB-AF

قیمت: ۸,۶۹۰,۰۰۰ تومان

مشخصاتی مانند وزن ۲ کیلوگرم، رم ۱۲ گیگابایت و پردازنده سری هشت 8550U اینتل Core i7 کافی هستند تا ما را هیجان‌زده کنند. کارت گرافیکی این مدل هم انویدیا جی‌فورس MX110 DDR5 است. باتری ۳ سلولی دارد که نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌های مشابه کمی کوچک‌تر است.

ایسوس VivoBook X540UB-A

قیمت: ۸,۹۹۰,۰۰۰ تومان

سری X540UB ایسوس برای بسیاری از کاربران مناسب و ایده‌آل است. چندین پیکربندی از این سری در بازار ایران هست. حتی مدل‌هایی با پردازنده اینتل و ای‌ام‌دی هست یا رنگ بدنه متفاوت و صفحه‌کلید عربی و فارسی. این مدل ۸ گیگابایت رم دارد و از پردازنده 8550U اینتل سری Core i7 بهره می‌گیرد.

لنوو Ideapad 530S – A

قیمت: ۹,۶۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت این مدل لپ‌تاپ لنوو بالاتر از ۹ میلیون تومان است ولی در عوض از درایو SSD پرسرعت ۲۵۶ گیگابایت سود می‌برد. ۸ گیگابایت رم دارد و به پردازنده سری هشت و Core i7 اینتل مجهز شده است. به طور کلی با هزینه‌ای ۱۰ میلیون تومانی می‌توانید مدل‌های بهتری از نظر رم، کارت گرافیک، فضای ذخیره‌سازی و جنس لپ‌تاپ خریداری کنید.

لنوو Ideapad 330

قیمت: ۴,۴۶۰,۰۰۰ تومان (رم ۴ گیگابایت و پردازنده اینتل)

قیمت: ۷,۸۹۰,۰۰۰ تومان (رم ۸ گیگابایت و پردازنده ای‌ام‌دی)

سری لپ‌تاپ Ideapad 330 لنوو با مشخصات و پیکربندی‌های مختلف روانه بازار شده که اتفاقا خوب هم فروش کرد و طرفداران زیادی دارد. شما می‌توانید این لپ‌تاپ را در ظرفیت رم ۴ گیگابایت با قیمت زیر ۵ میلیون تومان خریداری کنید ولی اگر رم ۸ گیگابایت می‌خواهید؛ سراغ مدل 330s بروید که با پردازنده ای‌ام‌دی است ولی قیمتی نزدیک به ۸ میلیون تومان دارد.

لنوو Ideapad 320 – AQ

قیمت: ۶,۲۹۹,۰۰۰ تومان

رم ۴ گیگابایت با پردازنده Core i5 سری هفت اینتل و کارت گرافیک ای‌ام‌دی رادئون در این روزها مشخصات بالایی برای یک لپ‌تاپ میان‌رده نیست ولی گاهی اوقات واقعا پولی برای خرید لپ‌تاپ بالاتری جور نمی‌شود. سبکی و زیبایی این سری از لپ‌تاپ‌های لنوو مثال‌زدنی است.

لنوو Ideapad 320 – A

قیمت: ۸,۶۹۰,۰۰۰ تومان

یکی دیگر از بهترین لپ‌تاپ‌های میان‌رده لنوو است. رم ۸ گیگابایت با پردازنده 8550U ولی کارت گرافیکی Radeon R7 M430 GDDR5 که برای هر کار اداری مناسب است. پیکربندی‌های زیادی از سری ۳۲۰ لنوو در بازار است. می‌توانید مدل با کارت گرافیک انویدیای آن را بخرید.

ایسر Aspire E5-576G-79LH

قیمت: ۷,۹۸۰,۰۰۰ تومان

یکی از معدود مدل‌های لپ‌تاپ ایسر است که هنوز در بازار ایران باقیمانده است. ۸ گیگابایت رم دارد ولی از پردازنده نسل هفتم اینتل 7500U بهره می‌برد. کارت گرافیک آن به‌روزتر و جی‌فورس 940MX GDDR5 است. برای کارهای دانشجویی، اداری و خانگی گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. سیما غلامی تبریزی می گوید

    متاسفانه من دوهفته دقیقا با این سوال درگیر بودم، خیلی از لپ تاپ های نسبتا مناسبی که تا ٢ هفته پیش حدود ٩ بودن الان بیشتر از ١٠ هستند. صفحه نمایش به اندازه ی کافی اینجا بررسی نشده که واقعیتش هم اینه که تو این بازه قیمت تقریبا همه محصولات از صفحات بی کیفیت استفاده میکنن. انتخاب های مختلفی تو بازار و فروشگاه های اینترنتی مثل دیجیکالا، کیمیا، روژسا و … وجود داره، من بلاخره لپ تاپ Dell Inspiron 13 7370 رو از روژسا گرفتم و رازیم. لپ تاپ Lenovo Ideapad L340 I5-9300H هم بد نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5