تازه‌ترین فیلم گلشیفته فراهانی یک فیلم علمی تخیلی در مورد تعامل انسان‌ها با روبات‌ها خواهد بود

2

رابطه انسان‌ها با روبات‌ها در داستان‌های علمی تخیلی، سیر رو به تکاملی در طول تاریخ داشته است. این رابطه خیلی وقت‌ها بهتر شده اما همچنان حس بی‌اعتمادی ذاتی ما به تحمل یک هوشمند به جز خودمان ادامه دارد و همیشه ما به با قید و شرطهای زیاد، روبات‌ها را حتی در داستان‌های علمی تخیلی قبول می‌کنیم.

داستان‌های علمی تخیلی پر هستند از روبات‌های قاتل و شرور یا آنهایی که طی شرایطی ویژه و خاص از قوانین سه‌گانه روباتیک تخطی می‌کنند.

بر اساس تازه‌ترین خبرها گلشیفته فراهانی به تیم فیلم در دست تولید After Yang پیوسته است.

این فیلم داستانی علمی تخیلی دارد و داستان خلاصه آن به صورت زیر است:

یک زوج بعد از رخ دادن زلزله‌ای در چین، در شرایطی که می‌توانستند یک فرزند کلون شده داشته باشند، تصمیم می‌گیرند که یک کودک چینی را به فرزندی قبول کنند. اما بار آوردن یک کودک چینی با فرهنگ و ادبیات چینی برای آنها خیلی دشوار بود. به همین خاطر یک روبات هشت هزار دلاری به نام یانگ می‌خرند که آشنایی کامل با فرهنگی چینی دارد.

متاسفانه این روبات روزی خراب می‌شود و این زوج هم که از طبقه متوسط هستند، توانایی خرید یک روبات جدید را ندارند و به صرافت تعمیر یانگ برمی‌آیند …

در فیلم After Yang ، کالین فارل -هنرپیشه نامدار هالیوود – هم حضور دارد. این فیلم را کارگردانی اهل کره جنوبی به نام Kogonada کارگردانی خواهد کرد.

گلشیفته فراهانی در این فیلم نقش مادر خانواده را بازی خواهد کرد.

اما نویسنده این داستان علمی تخیلی الکساندر وینشتاین است و داستان این فیلم در واقع یکی از داستان‌های کوتاه کتاب Children of the New World است.

من این کتاب Children of the New World را دیدم و از نظر گذارندم. باید بگویم که کتاب قابل توجهی است ودر آن ایده‌ای خوب و تقریبا دست اولی مطرح شده است. مثلا در کتاب ایده‌ کاشتن خاطره‌های کاذب یا نسل جدید شبکه‌های اجتماعی فراگیر به خوبی مطرح شده بود.


همین جا من فرصت را مناسب می‌بینم که به یک کمبود عمده بازار کتاب اشاره کنم:

ما در دسته داستان‌های علمی تخیلی در حال حاضر با یک خلا عمده روبرو هستیم. کتاب‌های علمی تخیلی که این سال‌ها منتشر می‌شوند الان سه دسته هستند:

1- کتاب‌هایی که اصولا در ژانر فانتزی هستند و علمی تخیلی خالص نیستند.

2-کتاب‌هایی که بازترجمه یا ترجمه کارهای نویسندگان کلاسیک علمی تخیلی مانند آسیموف- ری بردبری و سی کلارک هستند.

3- کتاب‌هایی که علمی تخیلی هستند، اما بیشتر در آنها به صورت پوسته‌ای صحبت از سفرهای فضایی و سفر زمانی شده است.

من خودم شخصا داستان‌های علمی تخیلی را می‌پسندم که در آنها با نگاهی به جامعه‌شناسی و مشکلات باستانی و پابرجای بشری، دور نوی پیکار و تعامل انسان‌ها با مظاهر جدید فناوری طرح شده باشد.

خیلی وقت‌ها ما در آثار جدی تحلیلی با داستانی، فرصتی برای طرح چالش‌های بزرگ نداریم، اما داستان‌های علمی تخیلی می‌توانند ابزاری خوبی برای شبیه‌سازی این موقعیت‌ها باشند.

از این دید من همچنان طرفدار داستان‌های آسیموفی یا روایت‌های به سبک سریال بلک میرر هستم.

متاسفانه هم راکد بودن بازار کتاب ایران و هم انتخاب‌های بد در این سال‌ها باعث شده‌اند که ما به کلی از کاروان ادبیات روز علمی تخیلی در این رده، عقب بمانیم.

کاش ناشران یا صاحبان مجله ما با دقت و دوراندیشی، مجموعه داستان‌های علمی تخیلی یا مجله‌های مشهور را جستجو می‌کردند و چنین داستان‌هایی از لابلای آنها درمی‌آوردند.


این در واقع یکی از آرزوهای شخصی من است که روزی سردبیر یا مسئول انتخاب داستان‌های تخیلی اینچنینی بشوم و با کمک گروهی از مترجمان خوب، مجله‌ای به روز از داستان‌های علمی تخیلی منتشر کنم.

این آرزویی است که در شرایط حاضر خیلی دور از دسترس به نظر می‌رسد. اما مطئنم روزی خواهد رسید که حتی اگر من به آرزویم نرسیدم، شخص دیگری این هدف را دنبال کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. حسین می گوید

    منم خودم خیلی علمی تخیلی خوشم نمیومد ولی تازگیا کتاب مرشد و مارگاریتا رو خوندم البته تو ژانز تخیلی هست نه علمی
    خیلی نظرم راجع به این ژانر عوض شد
    بولگاکف تو این کتاب به قدری به جزییات پرداخته که خواننده خودش رو وسط صحنه میبنه.
    ممنون از پست خوبتون

  2. منصور می گوید

    داستانش به نظر جذاب میاد امیدوارم فیلم خوبی از اب در بیاد لطفا سال انتشار رو هم اعلام کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.