قبض کاغذی برق از ابتدای مهرماه در سراسر کشور حذف می‌شود؛ چگونه برای قبض الکترونیکی ثبت‌نام کنیم؟

0

طرح ملی قبض سبز ۱۹ خردادماه رونمایی شد تا به طور رسمی فرایند حذف قبض کاغذی در سراسر کشور برای آب، برق، گاز و غیره کلید بخورد.

طبق یک آمار منتشر شده، در کشور ایران نزدیک به ۳۵ میلیون کنتور برق و همین حدود کنتور آب وجود دارد. تعداد کنتورهای گاز کل کشور نیز حدود ۲۰ میلیون کنتور برآورد شده است. برای همه این کنتورها حدود ۱۴۴۰ میلیارد تومان هزینه صدور قبض روی دست دولت می‌افتد.

گفته می‌شود وزارت نیرو در سال برای صدور قبض‌های برق کاغذی نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند.

سال گذشته، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات از دستگاه‌های مربوطه خواست با استفاده از ابزارهای دولت الکترونیک این هزینه بسیار زیاد را صرفه‌جویی کنند.

پیش‌تاز این طرح وزارت نیرو است. براساس اعلام شرکت توانیر، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ابتدای مهرماه سال جاری کلیه قبوض کاغذی برق حذف می‌شود. قرار است به جای این قبوض اطلاعات مربوط به مصرف و صورت‌حساب برق مصرفی مشترکین به صورت الکترونیکی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

به گفته مدیران وزارت نیرو، صورت‌حساب و قبض برق، زمان پرداخت، نحوه پرداخت و اطلاعات مرتبط دیگر از طریق پیامک به مشترکان اعلام می‌شود.

هم‌اکنون، این طرح در برخی استان‌ها کلید خورده است ولی به طور سراسری از ابتدای نیمه دوم سال ۱۳۹۸ وارد فاز اجرایی می‌شود.

چگونه برای دریافت قبض الکترونیکی اقدام کنیم؟

سوال مهمی که مشترکان برق با مطرح شدن طرح حذف قبوض کاغذی دنبال جوابش هستند؛ نحوه ثبت‌نام و دریافت قبض الکترونیکی است. آیا وزارت نیرو به طور خودکار و سیستمی برای مالکان کنتورهای برق پیامک می‌زند یا نیاز است مشترکان در سامانه‌ای ثبت‌نام و شماره موبایل خود را اعلام کنند؟

در گام نخست، مشترکان برق می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه الکترونیکی مشترکین اقدام کنند. همچنین می‌توان با مراجعه به امور مشترکین برق منطقه‌ای که اشتراک در آن محل قرار دارد، نسبت به ثبت شماره تلفن همراه اقدام کرد.

اما شرکت توانیز می‌گوید همه مشترکان در سطح کشور می‌توانند با ارسال (*۱* شناسه قبض #) به سرشماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ نسبت به ثبت شماره همراه خود در سامانه صدور قبض کشور اقدام کند.

در حقیقت، مشترکان با ثبت‌نام در سامانه ۲۰۰۰۱۵۲۱ تقاضای حذف قبض کاغذی کرده و شماره موبایل خود را برای دریافت قبض الکترونیکی در این سیستم ثبت می‌کنند. اگر مشترکان در ماه‌های باقیمانده تا شروع طرح سراسری حذف قبض برق درخواست حذف نداده باشند؛ قبض برق کاغذی آن‌ها به طور خودکار حذف خواهد شد.

مستاجرها و مالکان چند قبضه چه‌کار کنند؟

غلامعلی رخشانی‌مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در ارتباط با دیجیتالی شدن قبوض برق گفته سامانه شرکت توانیز در حال تکمیل اطلاعات و به‌ویژه شماره تلفن‌های همراه مشترکان است ولی به منظور رخ ندادن اشتباهی، بهتر است خود مشترکان هم مطمئن شوند که شماره تلفن موبایلشان به طور صحیح در این سامانه ثبت شده است.

البته، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر می‌گوید مشترکان نباید بلافاصله منتظر دریافت پاسخ از طریق پیامک باشند. پس از آنکه راستی‌آزمایی صورت گرفت، توانیر به مشترکانی که اطلاعات آن‌ها تأیید شده است؛ پیامکی برای ادامه کار ارسال خواهد کرد.

چنانچه فردی هم مالک خانه نیست و مستأجر است، بعد از آنکه از محل مورد نظر نقل مکان کرد باید شناسه قبض به همراه ستاره دو را به همان شماره پیامک کند تا فرآیند ارسال قبض آن شماره شناسه متوقف شود.

سپس شناسه قبض منزل جدید خود به همراه ستاره یک را مجدد پیامک کند. اگر مشترکی چند قبض برق دارد می‌تواند شناسه همه را به صورت جداگانه به همراه ستاره یک به شماره مذکور پیامک کند.

براساس گزارش شرکت توانیر، برای حدود یک میلیون مشترک که شماره همراه آن‌ها موجود است؛ به صورت موازی هم قبض کاغذی و هم قبض به صورت پیامک ارسال می‌شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

نمونه‌های جالبی از اختراعاتی که فراموش شدند، یا تکامل یافتند یا به کلی به صورت دیگری تغییر پیدا…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5