چگونه نسخه بتای عمومی iPadOS را نصب کنیم؟

0

اپل نسخه بتای عمومی سیستم‌عامل iPadOS را برای آیپدهای سازگار با آن منتشر کرد تا کاربران عادی هم بتوانند بدون نیاز به ثبت‌نام در سیستم توسعه‌دهنده اپل (Apple Developer Program) جدیدترین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را پیش از انتشار رسمی آزمایش کنند.

iPadOS یک نسخه بازنشر شده از iOS 13 است که به طور اختصاصی برای تبلت‌های آیپد با ویژگی‌های اضافی عرضه شده است. iPadOS قابلیت‌هایی برای کار با صفحه‌نمایش بزرگ آیپدها دارد که در iOS 13 یافت نمی‌شوند.

برخی از این ویژگی‌ها، به‌روزرسانی صفحه خانگی، بهبود چندکارگی، عملکرد جدید اپل پنسیل، پشتیبانی از درایوهای خارجی، پوشه اشتراک‌گذاری اطلاعات در اپ Files، بهبود ویرایشگر متن و البته همه ویژگی‌های جدید iOS 13 است.

اگر تصمیم جدی برای نصب iPadOS دارید؛ باید بدانید که فعلا فقط نسخه بتای عمومی این سیستم‌عامل در دسترس است و همان‌طور که از نامش پیدا است؛ نسخه بتا و غیر رسمی است. بنابراین، اکیدا توصیه می‌شود روی یک دستگاه آیپد ثانویه نصب شود.

نسخه‌های بتای پایداری نسخه‌های رسمی را ندارند و حاوی برخی اشکالات و باگ‌ها خواهند بود که هنوز رفع نشدند. ابدا iPadOS را روی آیپد اصلی که هر روز استفاده می‌کنید؛ نصب و آزمایش نکنید.

iPadOS با کدام مدل آیپدها سازگار است؟

اپل می‌گوید سیستم‌عامل iPadOS با آیپدهای زیر سازگار است:

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ نسل سوم

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ نسل دوم

آیپد پرو ۱۱ اینچ

آیپد پرو ۱۰.۵ اینچ

آیپد پرو ۹.۷ اینچ

آیپد نسل ششم (مدل ۲۰۱۸)

آیپد نسل پنجم

آیپد ایر ۳ (مدل ۲۰۱۹)

آیپد ایر ۲

آیپد مینی ۵ (مدل ۲۰۱۹)

آیپد مینی ۴

نصب iPadOS نباید بیشتر از نیم ساعت طول بکشد. بهتر است پیش از شروع نصب، یک نسخه پشتیبان از محتوا و تنظیمات دستگاه خود بگیرید.

چگونه یک نسخه پشتیبان از آیپد روی آی‌تونز بسازیم؟

۱- آیپد را با کابلی لایتنینگ یا یواس‌پی به مک یا پی‌سی متصل کنید. می‌توانید از کابل USB-C به USB نیز براساس مدل آیپد شما استفاده کنید.

۲- آی‌تونز را باز کنید.

۳- روی آیکون دستگاه در منوی بالا سمت چپ کلیک و آیپد خود را انتخاب کنید.

۴- در زیر منوی Backups روی This computer کلیک کنید.

۵- اگر به مسایل امنیتی اهمیت می‌دهید؛ باکس Encrypt local backup را تیک بزنید.

۶- روی Back Up Now بزنید.

۷- در منو بار macOS روی … iTunes -> Preferences کلیک کنید.

۸- روی برگه Devices بزنید.

۹- در پشتیبان‌گیری جدید راست کلید (یا گرفتن کلید کنترل و کلیک) کرده و گزینه Archive را از منوی باز شده انتخاب کنید.

چگونه نسخه بتای عمومی iPadOS را دانلود کنیم؟

حالا که از محتوا و تنظیمات آیپد خود یک نسخه پشتیبان گرفتید؛ باید بتای عمومی iPadOS را دانلود کنید. برای این کار باید آیپد خود را به طور رایگان در Apple Beta Software Program ثبت کنید:

۱- سافاری را در آیپد باز کنید و وارد  Apple Beta Software Program شوید.

۲- روی کلید Sign up بزنید. اگر قبلا عضو این سیستم هستید؛ به آن لاگین کنید.

۳- شناسه آی‌دی اپل (Apple ID) خود را وارد کرده و Sign in را بزنید.

۴- با توافقنامه Apple Beta Software Program موافقت کنید.

۵- در صفحه باز شده برگه  iPadOS را انتخاب کنید. حالا این صفحه جدید را اسکرول کنید تا به بخش Get Started رسیده و روی enroll your iOS device بزنید.

۶- در صفحه Enroll Your Devices کلید Download profile را کلیک کنید.

۷- در بخش پروفایل Allow را بزنید.

۸- در آیپد یا دستگاه iOS خود اپلیکیشن Settings را باز کرده و در زیر بنر شناسه آی‌دی اپل خود گزینه Profile Downloaded را انتخاب کنید.

۹- گزینه Install را کلیک کنید تا پروسه دانلود و نصب نسخه بتای عمومی iOS آغاز شود.

۱۰- پس از نصب، دستگاه خود را ریستارت کنید.

چگونه نسخه بتای عمومی iPadOS را نصب کنیم؟

هنگامی که شما در Apple Beta Software Program ثبت‌نام کردید؛ می‌توانید iPadOS را روی دستگاه iOS خود نصب کنید. همین‌طور، می‌توانید به‌روزرسانی‌های بعدی این سیستم‌عامل را دانلود و مرتب نصب کنید:

۱- در آیپد اپلیکیشن Settings را باز کنید.

۲- وارد بخش General -> Software Update شوید.

۳- روی گزینه Download and Install بزنید.

۴- گزینه Install Now را بزنید.

اگر شما می‌خواهید در هنگام نصب کمتر درگیر مشکلات نسخه بتای عمومی iPadOS شوید؛ بهتر است هر نوع پروفایل قبلی خود را پاک کنید. برای این کار سراغ General -> Profile در اپلیکیشن Settings بروید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.