نسخه بتای امن‌ترین، خصوصی‌ترین و مستقل‌ترین موتور جست‌وجوی وب دنیا منتشر شد

اکنون میلیاردها کاربر گوگل یک موتور جست‌وجوی کاملا جدید و امن دارند

0

برای ده‌ها است که گوگل امپراطور بی‌چون و چرای جست‌وجوی وب است. در این مدت، هرگز مایکروسافت و دیگر موتورهای جست‌وجو از جمله موتورهای جست‌وجوی امنیت‌محور مانند DuckDuckGo نتوانستند این بازار را برای گوگل تنگ و کوچک کنند.

گوگل ۷۰ تا ۹۰ درصد بازار جست‌وجوی اینترنت جهانی را در دست دارد و هیچ‌ شرکتی حتی به نزدیکی آن نرسیده است. در سال‌های اخیر، مایکروسافت با موتور جست‌وجوی بینگ موفقیت‌هایی کسب کرده است ولی فاصله بسیار زیادی با موتور جست‌وجوی گوگل دارد. مدت‌ها است کاربران اینترنت هیچ گزینه‌ای برای جست‌وجوی خوب در وب و اینترنت جز مراجعه به گوگل ندارند.

در این شرایط، که کاربران و رگولاتوری‌ها به طور فزاینده‌ای خواهان امنیت و حریم خصوصی بیشتر هستند؛ شرکت پشت سر مرورگر Brave که از رمزنگاری دیجیتالی بهره می‌برد؛ وعده کرده یک موتور جست‌وجوی جدید کاملا محافظ حریم خصوصی کاربران و شفاف جایگزین گوگلی کند که از فناوری‌های ردیابی کاربران و تبلیغات‌محور سود می‌برد.

این هفته نسخه بتای موتور جست‌وجوی Brave Search راه‌اندازی شده است. این موتور جست‌وجو سعی می‌کند بدون هیچ‌گونه وابستگی به ایندکس وب، به طور مستقل عمل کرده و کاربران، کلیک‌ها و جست‌وجوهای آن‌ها هرگز ردیابی نشود.

مدیر اجرایی Brave که رئیس سابق مرورگر فایرفاکس موزیلا نیز بوده، در بیانیه راه‌اندازی موتور جست‌وجوی جدید می‌گوید:

«برخلاف موتورهای جست‌وجوی قدیمی که کاربران را ردیابی و پروفایل می‌کنند؛ و موتورهای جست‌وجوی جدیدتر که اکثر از موتورهای قدیمی‌تر بهره می‌برند و دیگر مبتنی بر ایندکس و پروفایل‌سازی نیستند؛ موتور جست‌وجوی Brave Search از روش جدیدی برای یافتن و فهرست‌بندی نتایج کاربران استفاده می‌کند.»

اگر موتور Brave نتواند به نتایج دلخواه و کافی برسد؛ از نتایج دیگر موتورهای جست‌وجوها استفاده می‌کند ولی از یک مفهوم و معیار استقلال در نتایج بهره‌مند است تا نتایجی منحصربه‌فرد به کاربر نمایش دهد.

آینده‌ای نزدیک: تبلیغات خصوصی مبتنی بر رمزارز

موتور Brave Search اواخر امسال به جست‌وجوگر پیش‌فرض مرورگر Brave تبدیل خواهد شد ولی فعلا از طریق آدرس وب search.brave.com در دسترس کاربران علاقه‌مند است تا برای تست و استفاده از آن نیازی به تغییر مرورگر وب و وابستگی حتمی به مرورگر Brave نباشد.

در حالی‌که هنوز مرورگر Brave سهم ناچیزی از بازارهای جهانی مرورگرهای وب را در اختیار دارد ولی هر ساله با یک نرخ ثابتی در حال رشد است. اکنون، این مرورگر وب ماهیانه نزدیک به ۳۲ میلیون کاربر دارد. این مرورگر در ماه مارس ۲۰۲۰ فقط ۲۵ میلیون کاربر داشت.

مدیر اجرایی Brave Search می‌گوید خصوصی‌ترین موتور جست‌وجوی این صنعت است. همین‌طور، تنها موتور جست‌وجوی مستقلی است که به کاربران امکان کنترل و اطمینان از هر داده‌ای را می‌دهد و می‌تواند یک جایگزین برای هر موتور جست‌وجوی شرکت‌های بزرگ فناوری باشد.

Brave Search می‌خواهد خلا واضح و مشخصی از بازار امروز دنیای وب را پر کند. میلیون‌ها کاربر اعتماد و اطمینان خود به شرکت‌های بزرگ فناوری و موتورهای جست‌وجویی مانند گوگل را از دست دادند و به دنبال راهکارهایی برای کنترل داده‌های خود هستند.

مدیر اجرایی Brave Search می‌گوید در فاز اولیه، برنامه‌ای برای نمایش تبلیغات ندارند ولی در ادامه تبلیغات به صورت رایگان و پولی به این موتور جست‌وجو اضافه می‌شوند. در گام بعدتر هم از رمزارزها پشتیبانی خواهد شد.

وقتی این موتور جست‌وجو به طور کامل آماده ارائه شد؛ تبلیغات خصوصی مبتنی بر رمزارز BAT در جست‌وجوها نمایش داده می‌شوند؛ همان روندی که برای نمایش تبلیغات در مرورگر Brave استفاده شد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…
منبع Forbes
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5