گوگل ۹ میلیارد دلار به اپل برای موتور جست‌وجوی پیش‌فرض سافاری در iOS پرداخت می‌کند

1

گوگل برای موتور پیش‌فرض سافاری در iOS به اپل مبالغی پرداخت می‌کند.

در سال‌های گذشته، خبرهایی مبنی بر این پرداخت‌ها منتشر شده ولی شرکت‌ها هیچ‌گاه تمایلی به فاش کردن اعداد و ارقام نداشتند. رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند این پرداخت‌ها باید میلیارد دلاری باشد.

رد هال (Rod Hall) تحلیل‌گر ارشد سایت بیزینس اینسایدر می‌گوید گوگل در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۹ میلیارد دلار به اپل پرداخت کرده است تا موتور جست‌وجوی پیش‌فرض سافاری در iOS باشد.

هال معتقد است که این پرداختی هر سال افزایش پیدا خواهد کرد و در سال ۲۰۱۹ به رقم ۱۲ میلیارد دلار می‌رسد. ظاهرا در سال ۲۰۱۷ این پرداخت ۳ میلیارد دلار بوده است.

اپل سال‌های طولانی است که از گوگل به عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض در سافاری استفاده می‌کند ولی در تمام سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های خود به گوگل وابسته نیست. مثلا، در سری از موتور جست‌وجوی بینگ استفاده می‌شود.

اما روی آیفون از همان ابتدا تا کنون، گوگل موتور پیش‌فرض مرورگر وب سافاری بوده است. تا سال ۲۰۰۹، گوگل در حوزه موتور جست‌وجوی وب بی‌رقیب بود ولی کم‌کم موتورهای بینگ و غیره وارد صحنه شدند و کار را برای گوگل سخت‌ کردند.

معامله تمام سود برای اپل

به نظر می‌رسد پرداخت این هزینه برای گوگل به صرفه باشد چون از سوی اپل ترافیک بسیار بالایی دریافت می‌کند. در حقیقت، یکی از بزرگ‌ترین کانال‌های ترافیکی گوگل از سوی دستگاه‌های iOS اپل است.

هنوز بخش عمده‌ای از درآمدهای گوگل از آگهی‌های متنی نمایش‌دهنده در جست‌وجوها است. بنابراین؛ پرداخت رقم‌هایی مانند ۹ میلیارد دلار به یک شرکت به تنهایی چندان هم تعجب‌برانگیز نیست.

از سوی دیگر، اپل تایید کرده است یکی از منابع درآمدی این شرکت، دریافت همین پرداخت‌ها است چون فروش سخت‌افزار اپل کاهش پیدا کرده و باید سرویس‌های جایگزینی مانند Apple Music سوددهی بیشتری داشته باشند.

اپل از سرویس ذخیره‌سازی iCloud خود نیز درآمدهای قابل توجهی کسب می‌کند. اپل حجم رایگان روی این سرویس را ۵ گیگابایت نگه داشته تا بسیاری از کاربران ناچار باشند برای دسترسی به حجم‌های بیشتر، مشترک طرح‌های مختلف این سرویس شوند. این کاربران باید ماهیانه هزینه‌ای برای حجم بیشتر آی‌کلاود بپردازند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. محمد می گوید

    جالب است و نشان دهنده قدرت اپل . البته این نکته هم مهمه که سخت افزار اپل کمتر فروش میرود و در نتیجه حساب و کتاب روی این درپآمد ها باز کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5