عکاسان مشهور قدیمی: ادوارد مایبریج، توسعه‌دهنده پیشروی عکاسی حرکت‌نگار

0

ادوارد مایبریج یکی از نخستین کسانی بود که در قرن نوزدهم، حرکات موجودات را به صورت جالبی با استفاده از عکاسی تجربه کرد.

مایبریج در ۱۸۳۰ در شهر کینگستون انگلستان زاده شد.

در ۱۸۶۰ با دلیجانی تصادف کرد و این حادثه نزدیک بود سبب مرگ وی گردد. ناگزیر شد دوران نقاهتی چند ماهه را سپری کند و طی همین زمان بود که به عکاسی پرداخت و به زودی یکی از سرشناس‌ترین عکاسان منظره غرب آمریکا شد.

مایبریج در ۱۸۶۷ نخستین مجموعه بزرگ عکس‌های خود را با عنوان مناظر دره یوسمیتی منتشر ساخت. موفقیتی که این اثر کسب کرد، سبب شد تا از وی دعوت شود که به همراه قوای نظامی که عازم آلاسکا بود، به آن منطقه برود و از فانوس‌های دریایی که در طول ساحل اقیانوس آرام ساخته شده بود، عکس‌هایی برجسته‌نما بگیرد.

آبشار یوسمیتی (۱۸۷۲):

در سال 1872 لیلند استنفورد، فرماندار ثروتمند کالیفرنیا، از مایبریج خواست که از اسب مسابقه او که «اوکسیدنت» نام داشت و رکورد جهانی سرعت را شکسته بود، عکس بگیرد.

در واقع استنفورد می‌خواست ثابت کند که هر چهار پای اسب در هنگام تاخت، طی زمان کوتاهی از زمین کنده می‌شود. البته غالبا گفته می‌شود که استنفورد با این کار می‌خواست برنده شرطی به مبلغ ۵۰۰۰ دلار شود، اما به احتمال قوی‌تر، او صرفا می‌خواست دلیلی علمی و حقیقی برای آنچه به چشم خود مشاهده می‌کرد، به دست آورد.

انگیزه استنفورد هر چه که بوده باشد، مایبریج نخستین موفقیت‌های خود را در ۱۸۷۲ و ۱۸۷۳ حاصل کرد. این نخستین عکس‌ها بسیار محوتر از آن بودند که برای انتشار مناسب باشند، اما با این همه برای اثبات محق بودن استنفورد به اندازه کافی واضح بودند.

پس از یک سری مشکلات خانوادگی، در ۱۸۷۷ کار عکس برداری از حرکات موجودات را از سر گرفت.

مایبریج کارهای خود را با استنفورد مجددا آغاز کرد و برای نخستین مرتبه، از پس‌زمینه‌ای به رنگ سفید استفاده کرد تا زمان نوردهی را به یک هزارم ثانیه کاهش دهد و بدین سان از اوکسیدنت در حالی که با تمام سرعت می‌تاخت، عکس گرفت.

او بعدا دستگاهی ساخت که شامل 12 دوربین بود که در طول صفحه‌ای کائوچویی نصب شده بودند و با دوازده ریسمان رابط به کار می‌افتادند.

در ژوئن ۱۸۷۸، کار دستگاه خود را به مطبوعات نشان داد و برای ارائه کارایی آن، از دو اسب عکس گرفت. از میان عکس‌های هر کدام از اسب‌ها، 6 تصویر را انتخاب و منتشر کردند.

مایبریج در ۱۸۷۹ تعداد دوربین‌هایی را که در مسیر حرکت موضوع قرار داده بود دو برابر کرد و از پنج دوربین اضافه برای عکس گرفتن با زاویه مایل از اسب‌ها، سگ‌ها، خوکها، کبوتران، بزها و انسانها استفاده کرد.

مایبریج بر روی روشی کار می‌کرد که با آن بتواند تصاویری را که قبلا از حرکت موضوعات خود برداشته بود، به صورت پیوسته نمایش دهد و از این طریق، حرکات را از لحاظ بصری بازسازی کند. دستگاه او «زوئوپراکسینوسکوپ» نامیده شد. این نخستین دستگاه نمایش تصویر دنیا بود و تا پیش از آن که توماس ادیسون دوازده سال بعد در ۱۸۹۱ دستگاه «کینتوسکوپ» را اختراع کند، پیشرفته‌ترین اسباب در نوع خود به شمار می‌آمد.

سپس او سال‌های متعددی درگیر تلاش برای گردآوری بودجه و نیز عکسبداری از مدل‌های انسانی و حیوانی با دستگاه خود شد.

به هنگام برگزاری نمایشگاه بین المللی کلمبیا در شیکاگو در ۱۸۹۳، «سالن زوئوپراکسوگرافیک» خود را در پارک میدوی برپا داشت. اما به دلیل آن که تفریحات سرگرم‌کننده‌تری در نمایشگاه وجود داشت، سالن زوئوپراکسوگرافیک وی با استقبالی که انتظار آن می‌رفت روبه رو نشد و نتوانست بر تعداد پیش فروش کتاب‌ها بیفزاید. با این همه، این نخستین سالن سینمایی بود که ساخته شد و نخستین نمایش‌های تجاری تصاویر متحرک در آن برگزار گردید و 3 سال زودتر از سینماتوگراف برادران لومیر دائر شده بود.

در ۱۹۷۹، نخستین مجموعه کامل تصاویر مایبریج تجدید چاپ شد و امروزه همکاری تاریخی او با دنیای علم و هنر، به عنوان دستاوردی بی‌همتا شمرده می‌شود.

منبع : تلخیص از کتاب عکاسان بزرگ جهان – نشر نی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

اولم، یکی از عجیب‌ترین جانداران روی زمین – شبیه جنین نارس یا موجودات سری فیلم‌های بیگانگان

جانداری به نام Proteus anguinus که همچنین به عنوان اولم olm شناخته می‌شود، گونه‌ای سمندر است که بومی آب‌های زیرزمینی آلپ در جنوب شرقی اروپا است. این جاندار از معدود مهره‌داران غارنشین است و به دلیل شکل سر و دست‌ها  رنگ سفید مایل به صورتی و…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5