بزرگ‌ترین دروغی که در اینترنت می‌گوییم چیست؟! پاسخ: خودمان !

0

اگر شما و یک نسخه از شما که در دنیای آنلاین ارایه کردید روی یک میز نشسته و بخواهند با هم چای بنوشند؛ شما می‌توانید آن‌ها را از هم تشخیص دهید یا بگویید دقیقا کدام‌ یک هستید؟

باید کمی با خودمان صادق باشیم. ما در اینترنت ناشناس هستیم؛ حداقل کمی درباره خودمان دروغ گفتیم یا می‌گوییم. برخی کاربران درباره چیزهای کوچکی دروغ‌پردازی کردند و برخی دیگر از کاربران بزرگ‌ترین دروغ‌ها درباره هویت و تناسب اندام و شخصیت‌شان گفتند.

ما در اینترنت یک برند شخصی هستیم که باید خوب ارایه شود. پس نیازی نیست همیشه حقیقت صرف منعکس شود و می‌توان برخی اطلاعات یا چیزها را تعییر داد نا این برند خواهان بیشتری داشته باشد.

مثلا، چند درصد از ما هنگام پر کردن پروفایل‌مان در فیسبوک صادق بودیم یا اینکه سعی کردیم هویت واقعی خودمان را به نمایش بگذاریم؟ اگر خوشحالیم خودمان را ناراحت و اگر ناراحتیم خودمان را خوشحال نشان دادیم.

عکس‌هایی از گذشته آپلود کرده و عکس پروفایل ما متعلق به روزهایی است که زیباتر و جوان‌تر بودیم.

اولین دروغ‌ها

این دروغ‌ها از همان جوانی، همان سال‌های پایین و اولین سال‌های شکل‌گیری هویت دیجیتالی شروع می‌شوند. براساس گزارشی که در سال ۲۰۱۳ توسط موسسه انگلیسی Advertising Standards Authority منتشر شد؛ حدود ۸۳ درصد نوجوانان ۱۱ تا ۱۵ ساله سن خود را در شبکه‌های اجتماعی اشتباه وارد کردند.

گزارش دیگری که اخیرا منتشر شده نیز نشان می‌دهد ۶۱ درصد کودکان در یک کشور سن خود را در شبکه‌های اجتماعی ۱۲ سال اعلام کردند. دروغ گفتن درباره سن یک مجوز ورود به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است و اجازه استفاده از برخی سرویس‌ها، مشاهده برخی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و حتی دسترسی به فیلم‌ها را فراهم می‌کند.

جالب است تحقیق انجام شده‌ای در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد ۶۰ درصد والدین انگلیسی از دروغ‌گویی فرزندشان درباره سن واقعی‌شان خوشحال بودند چون باعث محبوبیت بیشتر آن‌ها شده است. آن‌ها برای حضور در شبکه‌های اجتماعی باید حداقل ۱۳ سال سن داشته باشند.

کودکان معمولا از بزرگترهای خود تقلید می‌کنند. دروغ‌گویی درباره سن را هم از والدین یا افراد بزرگتر خود یاد گرفتند. اگر کمی تامل کنیم؛ متوجه می‌شویم بسیاری از ما هم درباره سن واقعی یا اطلاعات دیگری مانند وزن در شبکه‌های اجتماعی دروغ‌های کوچکی گفتیم.

فیلد سن در بسیاری از پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی از ۳۰ یا ۴۰ سال بالاتر نمی‌رود و همه وزن‌ها متعادل و معقول هستند. در سال ۲۰۰۸، یک موسسه دست به تحقیق جالبی زد.

او سراغ وزن بیش از ۸۰ کاربر روی سایت Match.com رفت و وزن واقعی آن‌ها را اندازه‌گیری کرد. این موسسه متوجه شد هر فردی به طور میانگین حداقل ۵ پوند درباره وزنش دروغ گفته است.

هویت ام‌پی‌تری ما در اینترنت

این دروغ‌ها انگشت‌شمار نیستند و دامنه وسیغی از فعالیت‌های مجازی ما را شامل می‌شوند. درباره کتاب‌هایی که خواندیم یا می‌خواهیم بخوانیم، درباره فیلم‌هایی که دیدیم یا نظر واقعی‌مان درباره یک هنرپیشه، کارکردان، فیلم و جشنواره‌ای دروغ می‌گوییم.

درباره تناسب اندام، ورزش، صافی پوستمان و دلایل آن، گرایش‌های سیاسی و حزبی، اعتقادات مذهبی، عضویت در گروه‌ها و انجمن‌های عجیب و غریب، گربه و سگی که داریم و خیلی چیزهای دیگر دروغ می‌گوییم یا حداقل صادق نیستیم تا آن برند شخصی ما خدشه‌دار نشوند و همیشه عالی و دوست‌داشتنی به نظر آید.

بیش از ۷۴ درصد شرکت‌کننده‌های در نظرسنجی سال ۲۰۱۹ سایت Consumer Reports گفتند به رفتار فیسبوک در قبال حریم خصوصی کاربران اهمیت زیادی نمی‌دهند. فکر می‌کنید چرا؟

چون بسیاری از اطلاعاتی که به فیسبوک دادند اشتباه است یا در واقعیت نادرست است و خطری زندگی آن‌ها را تهدید نمی‌کند. همین اطلاعات هم توسط شرکت‌های بازاریابی، کارفرمایان و شرکت‌های تبلیغاتی استفاده می‌شوند.

گروهی از کاربران هم هستند که درباره برند شخصی خود در اینترنت دروغ نمی‌گویند بلکه اطلاعات را به اشتراک نمی‌گذارند. آن‌ها به طور انتخابی عمل می‌کنند و درباره هر چیزی اظهارنظر نمی‌کنند، هر عکس و ویدیویی را لایک نکرده و در هر کمپینی شرکت نمی‌کنند.

این تیپ کاربران باهوشمندی بالایی سعی دارند برند شخصی خود را بدون دروغ‌گویی، مهندسی کرده و نکته یا سابقه‌ای منفی برجای نگذارند.

برعکس، گروه‌هایی از کاربران نسبتا جوان‌تر بی‌پروا خودشان را در کلیشه‌ها و قالب‌های تعریفی خودساخته فضای مجازی قرار می‌دهند و راحت درباره هر چیزی، هرکسی، هر اتفاقی و هر وضعیتی اظهارنظر می‌کنند.

آن‌ها فرهنگ شرقی خود را منکر می‌شوند و می‌گویند از پدر یا مادر خود متنفر هستند؛ اگرچه شاید در دنیای واقعی این‌طور نباشد و فقط آرزوها و رویاهای خود را در اینترنت برملا می‌کنند.

عبور از عصر بحران اخلاقی

شاید این بخشی از تکامل اینترنت است. مانند فایل‌های MP3 که پروسه فشرده‌سازی موسیقی را انجام دادند ولی باعث کاهش کیفیت شدند؛ خلاصه کردن هویت‌مان به چیزی که در اینترنت ارایه دادیم؛ باعث از دست رفتن بخش بزرگی از هویت فیزیکی ما شود.

برخی از کارشناسان می‌گویند ما اکنون در عصر بحران اخلاقی زندگی می‌کنیم و از این دوره عبور خواهیم کرد. اینترنت به راه خود ادامه داده و پی در پی اتفاق‌ها و تحولاتی در بستر جامعه شکل می‌دهد.

شاید روزی برسد که هویت واقعی و مجازی ما کنار هم روی یک میز نشسته و چای بنوشند بدون اینکه تفاوتی بزرگ با یکدیگر داشته یا بازتابی ناخوشایند از هم باشند. روزی که هویت واقعی و مجازی ما یک آینه برای دیگری است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.