اولین شبکه 5G در کشور آلمان توسط دویچه تلکوم راه‌اندازی شد

0

بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی کشور آلمان، اولین شبکه 5G این کشور را راه‌اندازی کرد.

البته، فعلا این شبکه تنها در دو شهر آلمان در دسترس کاربران قرار دارد و فقط اسمارت‌فون ۹۰۰ یورویی قابلیت اتصال به آن را دارد ولی چشم‌انداز آن پوشش‌دهی بیش از ۲۰ شهر در سال ۲۰۲۰ است.

روز چهارشنبه، اپراتور مخابراتی تی موبایل آلمان که در تملک دویچه تلکوم است؛ طی نشست رسمی اعلام کرد اولین شبکه 5G آلمان را برای مشتریان ساکن دو شهر بن و برلین عملیاتی کرده است؛ البته با یک پوشش‌دهی محدود.

به گفته دویچه تلکوم، کاربران این دو شهر می‌توانند با اسمارت‌فون‌ گلکسی اس ۱۰ مجهز به 5G به این شبکه موبایل پرسرعت متصل شوند. قیمت این گوشی حدود ۹۰۰ یورو یا ۱۰۰ دلار است. برای شروع، بسته‌های نامحدود حجمی ماهیانه با قیمت ۸۵ یورو عرضه خواهد شد.

شبکه‌های موبایل 5G قرار است سرعت اتقال اطلاعاتی هزار بار سریع‌تر از 4G داشته باشند و برای استفاده توسط خودران‌ها، شهرهای هوشمند، اینترنت اشیا، کارخانه‌های آنلاین و صنایع متصل طراحی شدند.

شرکت مخابراتی دویچه تلکوم اعلام کرد زیرساخت و تجهیزات شبکه‌های 5G ابتدا در دو شهر برلین و بن مستقر و نصب شدند ولی به تدریج در شهرهای هامبورگ، مونیخ، دارمشتات و لایپزیگ توسعه پیدا می‌کنند.

به گفته مدیران این اپراتور بزرگ آلمان، در پایان سال ۲۰۲۰ باید ۲۰ شهر بزرگ این کشور زیر پوشش شبکه‌های 5G باشد.

پایان ۲۰۲۰: بیش از ۹۸ درصد پوشش 5G

دویچه تلکوم سه هفته پیش موفق شد در بزرگترین مزایده طیف‌های شبکه‌های فایو جی آزانس شبکه فدرال آلمان (BNetzA) پیروز شود تا زمینه راه‌اندازی اولین شبکه نسل جدید این شرکت فراهم شود.

دویچه تلکوم در ماه ژوئن با ارزش مالی ۶.۵ میلیون یورو در بالاترین رتبه میان ۴ اپراتور مخابراتی آلمان قرار داشت. این اپراتور برای راه‌اندازی شبکه‌های موبایل فایرو جی بیش از ۲ میلیارد یورو هزینه خواهد کرد.

مدیرعامل دویچه تلکوم می‌گوید به شدت در حال کار روی شبکه‌های 5G هستند و دوست دارند سریعا تمام خیابان‌های شهرها زیر پوشش این شبکه باشند ولی سرعت کار بستگی زیادی به چهارچوب‌های نظارتی، قوانین و مقررات اداری و یک سری تصمیم‌گیری‌های مقامات محلی دارد.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های توسعه شبکه‌های فایو جی به تخصیص طیف‌های فرکانسی آزاد برای سوار کردن انتن‌های فایوجی وابسته است. این طیف‌های فرکانسی باید در دوره‌های مشخصی به مزایده گذاشته شوند و اپراتور در یک رقابت سخت و نزدیک، بتوانند طیف‌های بیشتری خریداری و صاحب شوند.

قرار است اپراتورهای کشور آلمان در مجموع تا پایان سال ۲۰۲۲ بیش از ۹۸ درصد خانواده‌ها را زیر پوشش شبکه 5G ببرند.

اپراتورهایی مانند دویچه تلکوم علاوه بر توسعه 5G، به طور همزمان در حال بهبود و توسعه شبکه‌های 4G در مناطق روستایی هستند.

آزانس BNetzA از اپراتورهای مخابراتی این کشور درخواست کرده است هرچه سریع‌تر متوسط سرعت ارتباطات دیتای این کشور را افزایش دهند و به میانگین‌های جهانی برسانند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.