اولین اینترنت نظامی دنیا میان پایگاه‌های دو کشور آلمان و هلند راه‌اندازی شد

0

براساس توافقنامه امضا شده میان مقامات دولتی دو کشور آلمان و هلند، اولین اینترنت نظامی دنیا به نام Tactical Edge Networking یا به اختصار TEN راه‌اندازی شد.

این توافقنامه روز چهارشنبه ۲۶ ژوئن در بروکسل بلژیک و با حضور وزیران دفاع ناتو امضا شده است و طی آن قرار است دو کشور اطلاعات، منابع و تجهیزات نظامی خود را روی TEN به اشتراک بگذارند.

برای اولین بار در دنیا است که دو کشور بخش‌های نظامی خود را به یک شبکه مشترک متصل و ادغام می‌کنند یا اجازه دسترسی به اطلاعات نظامی در یک بستر واحد را مهیا کردند.

این ادغام شروعی برای یک هدف بسیار بزرگ‌تر است. نیروی نظامی ناتو می‌خواهد با توسعه این طرح، تمام کشورهای عضو بتوانند توان نظامی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از این ادغام و یکپارچه‌سازی برای توسعه استانداردهای مشترک نظامی یا بهبود آن‌ها استفاده کنند.

در نهایت، تمام کشورهای عضو ناتو خواهند توانست از این استانداردها و فناوری‌های به اشتراک گذاشته شده روی اینترنت TEN برای افزایش توان خود استفاده کنند.

مرکز اصلی اینترنت TEN در کوبلنز آلمان مستقر است ولی مرکز طراحی و توسعه (نمونه‌سازی اولیه) آن در پایگاه نظامی شهر آمرسفورت هلند مستقر خواهد بود.

برای شروع ادغام‌سازی، بخش ارتباطات نیروی زمینی ارتش آلمان موسوم به D-LBO با برنامه ارتباطات تاکتیکی وزارت دفاع هلند (FOXTROT) یکپارچه می‌شوند.

اینترنت TEN و اسرار نظامی

این ادغام شامل تجهیزات سخت‌افزاری هم می‌شود. به این ترتیب که سربازان دو کشور آلمان و هلند می‌توانند از کامپیوترها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تجهیزات رادیوی مشترک استفاده کنند و تفاوتی نمی‌کند یک کامپیوتر در کدام کشور یا مقر نظامی قرار دارد و کدام سرباز در حال استفاده از آن است.

این پروژه میلیون‌ها یورو هزینه اجرایی خواهد داشت چون ده‌ها هزار سرباز باید به تجهیزات کامپیوتری و دیجیتالی مشترک و سازگار با شبکه TEN مجهز شوند.

گفتنی است این ادغام تنها در سه سطح نظامی سیستم‌های ارتباطی، Link16 UHF و VHF صورت می‌گیرد و اسرار نظامی رده بالا و سری کشورها را شامل نمی‌شود. در واقع، بیشتر یک ادغام‌سازی تاکتیکی و عملیاتی است.

کشورها به اطلاعات و مستندات طبقه‌بندی شده یکدیگر دسترسی ندارند بلکه می‌خواهند در سطوح پایین توانمندی‌های نظامی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

باید اشاره کنیم که اولین شبکه کامپیوتری دنیا موسوم به «آرپانت» هم با همین هدف و برای اتصال سیستم‌های کامپیوتری چند مرکز دفاعی راه‌اندازی شد که بعدتر با توسعه پروتکل‌های آن به اینترنت ارتقا یافت.

ناتو می‌خواهد خودش و کشورهای عضو را در برابر حملات احتمالی و تهدیدات بالقوه موجود در جهان قوی‌تر و آماده‌تر سازد.

برخی از کارشناسان، راه‌اندازی پروژه TEN را پاسخی به همکاری دو کشور روسیه و چین برای استفاده از سیستم‌عامل اختصاصی جایگزین ویندوز و سیستم‌های ارتباطی مشترک برآورد کردند.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5