زندگینامه جک نیکلسون و نکات جالب در مورد زندگی او

0

«جک نیکلسون» متولد ۲۲ آوریل ۱۹۳۷ در نیویورک با دو جایزه اسکار در نقش اول و یک جایزه اسکار در نقش مکمل از معدود بازیگران تاریخ سینما با سه جایزه اسکار بازیگری است. وی که بیشتر به خلق شخصیت‌های عصبی مزاج و بعضا شرور شهرت دارد، تاکنون موفق به کسب 101 جایزه سینمایی شده و در رویدادهای سینمایی 72 بار نیز نامزد دریافت جایزه شده است.

وی اولین جایزه اسکار خود را در سال 1976 برای بازی در فیلم «دیوانه از قفس پرید» ساخته «میلوش فورمن» کسب کرد که با نام «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» نیز شناخته می‌شود. نیکلسون هشت سال بعد با فیلم «شرایط مهروزی» اسکار بهترین بازیگری نقش مکمل را نیز بدست آورد.

نیکلسون که این روزها به سختی و با وسواس فراوان نقش قبول می‌کند، سومین جایزه اسکار خود در سال 1998 و برای فیلم «بهترین شکل ممکن» به کارنامه سینمایی خود اضافه کرد. نیکلسون در طول دوران فعالیت سینمایی خود تاکنون هشت بار نیز نامزد کسب جایزه اسکار شده است که آخرین‌ آنها به سال 2002 و فیلم «درباره اشمیت» بازمی‌گردد.

این بازیگر 77 ساله شش جایزه و هفت نامزدی در جوایز سینمایی گلدن گلوب به نام خود ثبت کرده است. «درباره اشمیت» (2003)، «بهترین شرایط ممکن» (1998)، «شرافت پریتزی» (1986)، «شرایط مهرورزی» (1984)، «دیوانه از قفس پرید» (1976) و «محله چینی‌ها» فیلم‌هایی هستند که جایزه بهترین بازیگر جوایز گلدن گلوب را برای «نیکلسون» به ارمغان آوردند.

آکادمی هنرهای تلویزیونی و سینمایی انگلیس (بافتا) نیز سه بار برای فیلم‌های «سرخ‌ها»، «دیوانه از قفس پرید» و «محله چینی‌ها» نیکلسون را شایسته دریافت بهترین بازیگر مرد این رویداد سینمایی معرفی کرد.

نیکلسون خارج از مرزهای آمریکا نیز افتخارات فراوانی کسب کرده است که مهمترین آن جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد جشنواره کن برای فیلم «آخرین جزئیات» در سال 1974 است.

کسب جایزه دستاورد سینمایی از انجمن فیلم آمریکا در سال 1994، سه جایزه از جوایز انجمن منتقدین سینمایی بوستون، جایزه بهترین بازیگر خارجی جوایز «دیوید دی دوناتلو» ایتالیا، جایزه بازیگری از انجمن منتقدین دوبلین، جایزه دوربین طلا برای بهترین بازیگر بین‌المللی، جایزه بازیگری از انجمن منتقدین لندن، سه جایزه بازیگری از انجمن منتقدین لس‌آنجلس، جایزه بهترین بازیگری جوایز MTV، شش جایزه از هیأت ملی نقد آمریکا، پنج جایزه از جوایز انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا، شش جایزه از جوایز انجمن منتقدین نیویورک، 10 نامزدی کسب جایزه در جوایز منتخب مردم، جایزه بازیگری از انجمن منتقدین فیلم «سن دیگو» و جایزه بهترین بازیگری انجمن بازیگران آمریکا بخشی از افتخاراتی است که «جک نیکلسون» در طول دوران فعالیت هنری خود بدست آورده است.

همچنین ستاره‌ای به نام این بازیگر صاحب‌نام در چهارم دسامبر 1994 در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ثبت شد.


نیکلسون برای مبدل شدن به یک ستاره مسیری طولانی و سخت را طی کرد و این همه را جز با پشتکار و خلاقیت مثال زدنی به چنگ نیاورد هر چند در عرصه کارگردانی، درخشش او در حد و اندازه بازیگری‌اش در فیلم‌ها نیست.

جک نیکلسون، در نیوجرسی دیده به جهان گشود. جک در دوران جوانی، موفق شد به عنوان یک پادو، کاری برای خود در بخش کارتونی استودیو متروگلدوین مایر بیابد. علاقه‌اش به سینما باعث شد وارد یک گروه تئاتری شود بعد به تلویزیون روی آورد و در بسیاری از “سوپ اپرا“های تلویزیونی شرکت کرد.

اولین گام سینمایی‌اش را، تحت نظارت راجرکورمن، در فیلم “گریه کن قاتل بچه“ در سال 1958 برداشت. موفقیت اصلی برای نیکلسون، سال 1969 با فیلم ایزی رایدر به وقوع پیوست. گرچه در این فیلم دو موتور سوار اصلی دنیس هاپر و پیتر فاندا بودند، اما نیکلسون در نقش مکمل باشکوه و تماشایی بود.

نیکلسون با بازی در فیلم “پنج قطعه آسان“ و ارایه بازی درخشان در نقش کلاهبرداری میانه حال توانست برای دریافت جایزه اسکار نامزد شود.

نیکلسون با کارگردانی “او گفت بران“ بیانیه‌ای درباره امریکا در حین جنگ ویتنام ساخت . نیکلسون تا سال 1979 که دومین فیلم خود، “رفتن به جنوب“ را کارگردانی کرد در چند فیلم ارزشمند تاریخ سینما به ایفای نقش پرداخت که از آن جمله می‌توان به “محله‌ی چینی‌ها”ی رومن پولانسکی و دیوانه از قفس پرید یا پرواز بر فراز آشیانه فاخته‌ی میلوش فورمن اشاره کرد.

نیکلسون در سال 1990 سومین فیلم خود “دوجیک“ را کارگردانی کرد و تبدیل به اثری نسبتا ضعیف و خسته کننده شد. از آخرین فیلم‌هایی که نیکلسون در آنها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان به “گرگ“ و “درد سر انسانی“ و “قول” اشاره کرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.