جدیدترین نمونه توهم توطئه: استیو جابز زنده است و در مصر زندگی می‌کند

0

در روزهای اخیر، عکسی از استیو جابز در مصر حسابی ویرال شده و شبکه‌های اجتماعی را به هم ریخته است تا جدیدترین نمونه از توهم توطئه باشد. هزاران کاربر روی این عکس کامنت گذاشته و درباره‌اش صحبت کردند.

استیو جابز ۸ سال پیش به دلیل ابتلا به سرطان پانکراس درگذشت ولی حالا این عکس می‌گوید در مصر زندگی پنهانی دارد. این عکس که برای اولین بار توسط اکانتی در سایت رددیت (Reddit) منتشر شد؛ استیو جابز را روی یک صندلی پلاستیکی در حال استراحت و گفت‌وگو با دیگران نشان می‌دهد.

خیلی زود مشخص شد این عکس جعلی است و با فتوشاپ دستکاری شده است. در واقع، سر استیو جابز روی بدن فردی نامعلوم قرار داده شده است تا این توهم توطئه جان بگیرد که اسطوره اپل نمرده است و در حال گذران یک زندگی پنهانی در مصر است. همیشه هم برخی دلایل و شواهد برای تقویت این تئوری وجود دارد.

اپل همیشه شرکتی اسرارآمیز و مرموز بوده است. در مخفی نگه داشتن اسرار محصولات‌اش یا گمراه کردن رسانه‌ها و افکار عمومی، از بهترین آژانس‌های اطلاعاتی تیزتر و متبحرتر است. حالا خیلی سخت نیست که یک شوآف راه بیندازند که استیو جابز، مدیرعامل وقت اپل مرده است و بعد پنهانی او را به کشوری منتقل کنند که به فکر هیچ کسی نمی‌رسد؟

در دنیایی که بسیاری از اخبار و رویدادها بر پایه دروغ شکل گرفته‌اند؛ خیلی بعید است که استیو جابز زنده باشد؟

عکس استیو جابز در مصر در همان روز اول انتشار در سایت رددیت، بیش از ۸۰ هزار رای مثبت گرفت و ۱۵۰۰ نفر درباره‌اش اظهارنظر کردند. بسیاری از کاربران گفتند احتمال جعلی بودن مرگ جابز و بعد مخفی کردنش در مصر بالا است.

کاربری نوشته است: « من زیاد وارد مباحث تئوری‌های توطئه نمی‌شوم اما جابز به اندازه کافی دیوانه بود که واقعا چنین کارهایی بکند.»

یک کاربر دیگر هم گفته است چنین کاری دقیقا از استیو جابز برمی‌آید. کاربری به شوخی گفته است: «این عکس جعلی است چون به دست جابز اپل واچ نیست!»

چند کاربر هم به پدر ژنتیکی سوری استیو جابز اشاره کردند و دلیل مخفی شدنش در مصر را این موضوع می‌دانند.

سابقه طولانی توهم توطئه در مرگ‌های بزرگان

در حقیقت، توهم توطئه و مرگ جعلی برای برخی افراد مشهور و مشاهیر، سابقه بسیار طولانی در تاریخ دارد و برای افراد زیادی از جمله مایکل جکسون، الویس پریسلی، توپاک شکور و دیگران تکرار شده است.

علت مرگ بسیاری از این افراد، حمله قلبی اعلام شده است در صورتی که بعدا مشخص شد به قتل رسیدند یا اوردوز کردند و رازهای سرپوشیده‌ای هست که خانواده یا دولت‌ها نمی‌خواهند برملا شود.

آدولف هیتلر هم جزو افرادی در تاریخ است که مرگ یا خودکشی مرموزی داشته و تا همین امروز، شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامونش وجود دارد. هرچند سال یک بار سند یا عکسی پیدا می‌شود که نشان می‌دهد آن خودکشی جعلی و ساختگی بوده است و سال‌ها پس از آن زنده بوده و زندگی مخفیانه داشته است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.