آزار و اذیت یا دوستی : تجربه‌های تلخ و شیرین گیمرهای آنلاین

0

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد چگونه گیمرهای آنلاین تجربه آزار و اذیت روحی و جسمی، تنفر و ناراحتی در هنگام بازی کسب می‌کنند.

البته، نتایج این مطالعه کمی دلگرم‌کننده هم است چون نشان می‌دهد گیمرها تجربه‌های دوستی و ارتباطات مهربانانه هم دارند.

این مطالعه توسط موسسه ADL (مخفف Anti-Defamation League) و با همکاری Newzoo انجام شده است. آن‌ها پرسش‌نامه را برای بیش از هزار گیمر بزرکسال ارسال و درخواست پر کردن آن را داشتند.

هدف از این مطالعه، بررسی تعاملات اجتماعی و تجربیات گیمرهای بازی‌های ویدیویی در سراسر امریکا بوده است. آن‌ها می‌خواستند اطلاعات و جزئیات بیشتری درباره رفتار گیمرها در فضای مجازی به دست بیاورند.

نتایج این مطالعه چندان جالب و امیدوارکننده نیستند. ۷۴ درصد از پاسخ‌دهندگان گزارش دادند آزار و اذیت در هنگام بازی را تجربه کردند و ۶۵ درصد تایید کردند به شدت مورد آزار قرار گرفته و حس تنفر داشتند.

۶۷ درصد این افراد حتی نام آزاردهنده‌ها را دانسته و گزارش کردند. ۵۰ درصد اعتقاد دارند مورد تبعیض قرار گرفتند و ۴۴ درصد نیز مورد تهدید جسمی قرار گرفته‌اند. افرادی که تجربه بازی‌های آنلاین به طور حرفه‌ای را داشته باشند؛ آمارهای بالا را تایید و اعتراف می‌کنند چنین تجربیاتی در حین بازی به دست می‌آید.

تجربه حس‌های متفاوت جامعه با گیمینگ

از ۱۵ بازی که در پرسش‌نامه بوده؛ پاسخ‌دهنده‌ها گفتند بیشتر در بازی Dota 2 مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. بازی‌های CS:GO و Overwatch در رده بعدی بازی‌هایی قرار دارند که چنین تجربیاتی را به گیمرهای بزرگسال منتقل می‌کنند.

بازی Dota 2 دارای بیشترین گیمری است که مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و زمینه چنین تجربیاتی را فراهم کرده است.

از نظر جنسیتی، زنان با آمار ۳۸ درصد بیشتر از مردان مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. در بازی‌های خشن و جدی، اگر گیمرها متوجه شوند یک بازیکن آنلاین زن است؛ بیشتر روی او داد و فریاد کرده و از دستش عصبانی می‌شوند. حتی گزارش شده گیمرهای زن بیشتر در معرض آزارهای جنسی هستند.

اما بخش دلگرم‌کننده این مطالعه، پاسخ ۸۸ درصدی گیمرها به تجربه دوستی و تعاملات مثبت و مهربانانه در بازی‌ها است. آن‌ها می‌گویند با بازی کردن تونستند حس‌های دوستی، علایق جدید، احساس بخشی از جامعه بودن، کمک به سایر بازیگرها و دوست داشتن را تجربه کنند.

طبق گزارش موسسه ADL، بیش از ۹۷ درصد افرادی که به دلیل آزار و اذیت بازی‌های ویدیویی را کنار گذاشتند؛ حس‌های مثبتی را هم تجربه کردند. این موضوع نشان می‌دهد تجربه این دو حس با یکدیگر است و نمی‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد.

گیمرها به نوعی فراز و نشیب‌های جامعه را در بازی‌ها تجربه می‌کنند. شاید بهتر باشد سازندگان بازی‌ها، هشدارهایی به جامعه و خود گیمرها بدهند که هر بازی همراه با چه حس‌ها و تجربه‌هایی است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5