فرودگاه ۹ میلیارد دلاری پکن با دوربین‌های تشخیص چهره ۳۶۰ درجه منتظر اولین مسافران است

0

تقریبا دو سال پیش گالری عکسی از مراحل ساخت بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در صد کیلومتری شهر پکن چین منتشر کردیم.

اکنون، این فرودگاه ۹ میلیارد دلاری آماده بهره‌برداری است و با دوربین‌های هوشمند تشخیص چهره ۳۶۰ درجه منتظر استقبال از اولین مسافران است. ساخت فرودگاه بین‌المللی Daxing چین بیش از ۵ سال زمان برد و اولین پروازهای آزمایشی مسافربری آن از ۲۰ سپتامبر آغاز می‌شود و آغاز رسمی شروع به کار آن ۳۰ سپتامبر خواهد بود.

ساختمان ۵ ضلعی بسیار بزرگ این فرودگاه توسط معمار معروف انگلیسی عراقی به نام «زاها حدید» ساخته شده است و از پیشرفته‌ترین دوربین‌ها و مانیتورهای امنیتی و تشخیص چهره مجهز به هوش مصنوعی بهره می‌برد.

این دوربین‌ها و مانیتورها در ورودی گیت‌های پرواز نصب شدند و مسافران با نگاه کردن به آن‌ها، احرازهویت شده و کارت پروازشان صادر می‌شود. مانیتورهای نصب شده در ورودی این گیت‌ها ۳۶۰ درجه هستند و مسافر از هر زاویه به آن‌ها نگاه کند؛ تشخیص چهره شده و مراحل تایید هویت او انجام خواهد شد.

در حال حاضر، پکن دومین فرودگاه شلوغ جهان را دارد که فقط در یک سال گذشته نزدیک به ۱۰۱ میلیون مسافر را خدمت‌رسانی کرده است. این فرودگاه در شمال شرقی شهر پکن است ولی فرودگاه تازه تاسیس Daxing در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از جنوب شهر پکن قرار گرفته است.

فرودگاه Daxing در ماه گذشته ۵ مرحله آزمایش و ارزیابی عملیاتی کامل را پشت‌سر گذاشت و انواع بازرسی‌ها مختلف ایمنی و اداری از آن به عمل آمده است. این آزمایش‌های عملیاتی شامل ۵۰۰ پرواز، جابه‌جایی ۵۱۹۸۴ مسافر و ۳۵۲۷۰ چمدان و بار بوده است.

بازرسی مسافران و بارها در کمتر از چند ثانیه

طبق گفته مانیتورهای مدار بسته داخل فرودگاه، مسافران پیش از سوار شدن به هواپیما فقط یک بار مورد بازرسی، کنترل گذرنامه و احرازهویت امنیتی قرار می‌گیرند. بیش از ۳۰ مانیتور با فناوری‌ فوق پیشرفته و مادون قرمز در ورودی گیت‌ها نصب شدند تا هویت مسافران را چک کنند.

گفته می‌شود فقط طی چند ثانیه، خود مسافر و محتویان چمدان‌های آن‌ها توسط اشعه‌های مادون قرمز و سنسورهای حرارتی بررسی و اسکن می‌شوند. مسافران ابدا برای گرفتن بلیط پرواز معطل بازرسی نشده و نیازی به بررسی گذرنامه‌های آن‌ها به طور دستی و توسط نیروهای فرودگاه نیست.

در سالن این فرودگاه، نقاله‌های برقی و تسمه‌ای فوق سریعی کار گذاشته شده است که تقریبا دو برابر سریع‌تر از نقاله‌های معمولی فرودگاه‌ها هستند تا چمدان مسافران سریعا دریافت و تحویل بار داده شود.

قرار است فرودگاه Daxing تا سال ۲۰۲۵، هر سال ۷۲ میلیون مسافر، ۲ میلیون تن محموله و ۶۲۰ هزار پرواز را پشتیبانی و خدمت‌رسانی کند. در سال‌های دور، این فرودگاه ظرفیت خدمت‌رسانی به ۱۰۰ میلیون مسافر، ۴ میلیون تن بار و ۸۸۰ هزار پرواز در سال را خواهد داشت.

در ساخت این فرودگاه عظیم الجثه که در جهان بی‌نظیر است؛ بیش از ۱.۶ میلیون متر مکعب بتن و ۵۲ هزار تن فولاد و آهن استفاده شده است. برج کنترل این فرودگاه ۲۰ طبقه دارد و در آن از مجهزترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های رادار و راهنمای هوایی استفاده شده است. این سیستم‌ها به طور خودکار برخورد احتمالی میان دو هواپیما در باندها یا هنگام فرود و پرواز را شناسایی و اخطار می‌دهند.

طراحی کلی فرودگاه بزرگ جدید پکن شبیه به پرهای ققنوس، یکی از موجودات پرنده‌ای افسانه‌ای در اساطیر چین باستانی است. قرار است پروازهای ۲ ایرلاین معروف چین از فرودگاه فعلی به فرودگاه Daxing منتقل شود. تقریبا چهار پنجم پروازهای جدید این ایرلاین‌ها از فرودگاه جدید خواهد بود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5