فرودگاه ۹ میلیارد دلاری پکن با دوربین‌های تشخیص چهره ۳۶۰ درجه منتظر اولین مسافران است

0

تقریبا دو سال پیش گالری عکسی از مراحل ساخت بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در صد کیلومتری شهر پکن چین منتشر کردیم.

اکنون، این فرودگاه ۹ میلیارد دلاری آماده بهره‌برداری است و با دوربین‌های هوشمند تشخیص چهره ۳۶۰ درجه منتظر استقبال از اولین مسافران است. ساخت فرودگاه بین‌المللی Daxing چین بیش از ۵ سال زمان برد و اولین پروازهای آزمایشی مسافربری آن از ۲۰ سپتامبر آغاز می‌شود و آغاز رسمی شروع به کار آن ۳۰ سپتامبر خواهد بود.

ساختمان ۵ ضلعی بسیار بزرگ این فرودگاه توسط معمار معروف انگلیسی عراقی به نام «زاها حدید» ساخته شده است و از پیشرفته‌ترین دوربین‌ها و مانیتورهای امنیتی و تشخیص چهره مجهز به هوش مصنوعی بهره می‌برد.

این دوربین‌ها و مانیتورها در ورودی گیت‌های پرواز نصب شدند و مسافران با نگاه کردن به آن‌ها، احرازهویت شده و کارت پروازشان صادر می‌شود. مانیتورهای نصب شده در ورودی این گیت‌ها ۳۶۰ درجه هستند و مسافر از هر زاویه به آن‌ها نگاه کند؛ تشخیص چهره شده و مراحل تایید هویت او انجام خواهد شد.

در حال حاضر، پکن دومین فرودگاه شلوغ جهان را دارد که فقط در یک سال گذشته نزدیک به ۱۰۱ میلیون مسافر را خدمت‌رسانی کرده است. این فرودگاه در شمال شرقی شهر پکن است ولی فرودگاه تازه تاسیس Daxing در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از جنوب شهر پکن قرار گرفته است.

فرودگاه Daxing در ماه گذشته ۵ مرحله آزمایش و ارزیابی عملیاتی کامل را پشت‌سر گذاشت و انواع بازرسی‌ها مختلف ایمنی و اداری از آن به عمل آمده است. این آزمایش‌های عملیاتی شامل ۵۰۰ پرواز، جابه‌جایی ۵۱۹۸۴ مسافر و ۳۵۲۷۰ چمدان و بار بوده است.

بازرسی مسافران و بارها در کمتر از چند ثانیه

طبق گفته مانیتورهای مدار بسته داخل فرودگاه، مسافران پیش از سوار شدن به هواپیما فقط یک بار مورد بازرسی، کنترل گذرنامه و احرازهویت امنیتی قرار می‌گیرند. بیش از ۳۰ مانیتور با فناوری‌ فوق پیشرفته و مادون قرمز در ورودی گیت‌ها نصب شدند تا هویت مسافران را چک کنند.

گفته می‌شود فقط طی چند ثانیه، خود مسافر و محتویان چمدان‌های آن‌ها توسط اشعه‌های مادون قرمز و سنسورهای حرارتی بررسی و اسکن می‌شوند. مسافران ابدا برای گرفتن بلیط پرواز معطل بازرسی نشده و نیازی به بررسی گذرنامه‌های آن‌ها به طور دستی و توسط نیروهای فرودگاه نیست.

در سالن این فرودگاه، نقاله‌های برقی و تسمه‌ای فوق سریعی کار گذاشته شده است که تقریبا دو برابر سریع‌تر از نقاله‌های معمولی فرودگاه‌ها هستند تا چمدان مسافران سریعا دریافت و تحویل بار داده شود.

قرار است فرودگاه Daxing تا سال ۲۰۲۵، هر سال ۷۲ میلیون مسافر، ۲ میلیون تن محموله و ۶۲۰ هزار پرواز را پشتیبانی و خدمت‌رسانی کند. در سال‌های دور، این فرودگاه ظرفیت خدمت‌رسانی به ۱۰۰ میلیون مسافر، ۴ میلیون تن بار و ۸۸۰ هزار پرواز در سال را خواهد داشت.

در ساخت این فرودگاه عظیم الجثه که در جهان بی‌نظیر است؛ بیش از ۱.۶ میلیون متر مکعب بتن و ۵۲ هزار تن فولاد و آهن استفاده شده است. برج کنترل این فرودگاه ۲۰ طبقه دارد و در آن از مجهزترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های رادار و راهنمای هوایی استفاده شده است. این سیستم‌ها به طور خودکار برخورد احتمالی میان دو هواپیما در باندها یا هنگام فرود و پرواز را شناسایی و اخطار می‌دهند.

طراحی کلی فرودگاه بزرگ جدید پکن شبیه به پرهای ققنوس، یکی از موجودات پرنده‌ای افسانه‌ای در اساطیر چین باستانی است. قرار است پروازهای ۲ ایرلاین معروف چین از فرودگاه فعلی به فرودگاه Daxing منتقل شود. تقریبا چهار پنجم پروازهای جدید این ایرلاین‌ها از فرودگاه جدید خواهد بود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5