گوشی شیائومی می میکس آلفا با طراحی دیوانه‌وار و عجیب: صفحه‌نمایش ۱۸۰ درصدی و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی به قیمت ۲۸۰۰ دلار

0

شرکت شیائومی امروز از چندین اسمارت‌فون جدید خود رونمایی کرد که خاص‌ترین آن‌ها گوشی Mi Mix Alpha است. گوشی که طراحی کاملا متفاوت، منحصربه‌فرد و عجیب دارد.

صفحه‌نمایش اسمارت‌فون می میکس آلفا در لبه‌ها تمام نمی‌شود بلکه کاملا به دور گوشی پیچیده شده است تا تنها یک نوار باریک در پنل پشتی گوشی که مربوط به دوربین اصلی است؛ بدون نمایشگر باشد.

شیائومی می‌گوید نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در این گوشی ۱۸۰ درجه است؛ تقریبا دو برابر بهترین پرچم‌دارهای کنونی دنیای اسمارت‌فون‌ها که البته فعلا فقط یک ادعا است و بعید به نظر می‌رسد واقعا این‌گونه باشد.

حتی در لبه کناری این گوشی هم آیکون‌ها و اطلاعاتی نمایش داده می‌شود. آیکون‌های وضعیت سیگنال‌دهی شبکه، میزان شارژ باتری، ساعت و غیره در این لبه قابل مشاهده هستند. کلیدهای فشاری مدیریت حجم صدا نیز در لبه گوشی قرار دارند.

شگفتی بعدی این گوشی، استفاده از لنز دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ است که گفته می‌شود توسط خود شیائومی توسعه و تولید شده است. همانند دیگر سنسورهای رزولوشن بالای سامسونگ، پیکسل‌ها در یک مربع ۲ در ۲ با هم ترکیب و ادغام می‌شوند تا تصاویری با کیفیت نور بهتر در محیط‌های تاریک به دست آید. این تکنیک می‌تواند تصاویر واضح ۲۷ مگاپیکسلی بسازد.

استفاده از یک لنز ۱/۱.۳۳ اینچی با دقت تصویر ۱۲۰۳۲ در ۹۰۲۴ پیکسل برای یک اسمارت‌فون بسیار بزرگ است و قاعدتا باید دوربین گوشی می میکس آلفا را قادر به عکاسی با ظرفیت‌های نوردهی بالا کند. برای این سنسور پشت لنزی با ضریب اف ۱.۶۹ قرار گرفته و در کنار آن دوربین های ۲۰ مگاپیکسلی الترا واید با اپرچر f/2.2 و ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2 قرار دارند.

جالب است بدانید که این گوشی نیازی به دوربین سلفی ندارد چون اگر گوشی را برگردانید می‌توانید با منظره‌یاب دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سلفی بگیرید.

عرضه محدود با قیمت ۲۸۰۰ دلار

برخلاف صفحه‌نمایش و دوربین، مشخصات سخت‌افزاری شیائومی می میکس آلفا همانند گوشی‌های رایج بازار در سال ۲۰۱۹ است: پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس هشت هسته‌ای، ۱۲ گیگابایت رم، فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت UFS 3.0، ارتباطات 5G، باتری ۲۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع کابلی ۴۰ وات و سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر. وزن این گوشی ۲۴۱ گرم است و از یک درگاه USB-C نیز بهره می‌برد.

این باتری و مشخصات نشان می‌دهد شیائومی انتظار ندارد کاربران همیشه تمام صفحه‌نمایش این گوشی را روشن نگه دارند.

شیائومی اسمارت‌فون می میکس آلفا را یک گوشی مفهومی معرفی کرده و فعلا قصد ندارد تولید انبوه کند. البته، به تعداد محدودی و برای یک منطقه کوچک عرضه خواهد شد تا آزمایش‌ها و ارزیابی‌های عملی خود را پس بدهد. شیائومی می‌گوید از دسامبر ۲۰۱۹ و با قیمت ۲۸۰۰ دلار وارد این بازار منتخب می‌شود.

به یادمان می‌آید خود گوشی اصلی می میکس هم به عنوان گوشی مفهومی عرضه و در یک کشور خاص وارد بازار شد تا سال بعد از آن شاهد عرضه عمومی و سراسری اسمارت‌فون می میکس ۲ بودیم.

از یک سو، مشخصات، قیمت و طراحی گوشی برایمان عجیب است و کمی بحث‌های حریم خصوصی را پیش می‌کشد و از سوی دیگر تجربه کاربری و شود عملی چنین نمایشگری باید بررسی شود. چون بدیهی است که اگر گوشی واقعا به تولید نهایی برسد و در دسترس مشتری انتهایی قرار بگیرد، به جز خاص بودن گوشی، چیز خاصی عایدش نمی‌شود. یعنی از یک طرف همشه از بخش محدودی از نمایشگر می‌تواند استفاده کند و از سوی دیگری باید مشخص شود که مدیریت منابع انرژی و باتری در این گوشی چگونه خواهد بود!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5