چطور در پروازهای طولانی زمان را سپری کنیم؟

0

رپورتاژ

در پروازهای مستقیم به مقاصد دور، زمان سفر طولانی و خسته کننده است و اگر این زمان به درستی مدیریت نشود می‌تواند مسافران را با مشکلات عدیده ای مواجه سازد. خشکی پوست، درد در ناحیه پا و کمر، خستگی و کلافگی، بیتابی کودکان و… تنها بخشی از این مشکلات هستند که البته هر یک از آنها راه حل های مخصوص به خود را دارند. راهکارهایی که تنها مسافرانی که تجربه این گونه سفرها را داشته اند می‌توانند از عهده آنها برآیند و مسافرانی که قرار است برای بار اول با این موارد روبرو شوند قطعاً پیش از پرواز نیاز به مطالعه مقاله ” چطور در پروازهای طولانی زمان را سپری کنیم؟ ” در قاصدک 24 خواهند داشت.

بلیط هواپیما خود را با دقت انتخاب کنید

اولین راهکار مربوط به زمان خرید بلیط هواپیما شما است. اگر به هیچ عنوان تحمل پروازهای طولانی مدت را ندارید می‌توانید پروازهای غیر مستقیم را امتحان کنید اما فراموش نکنید که با این کار نیز می‌بایست پس از ساعتی پرواز در مقصد اول پیاده شوید و قبل از ادامه سفر خود، چند ساعتی را در فرودگاه سپری کنید. در پروازهای مستقیم اما، چنین مسائلی وجود ندارد و شما تمام زمان سفر را در هواپیما سپری می‌کنید. پس اولویت های خود را بررسی کنید و با توجه به شناختی که از روحیات خود و همسفرانتان دارید بهترین بلیط هواپیما چارتر ارزان یا سیستمی موجود را خریداری نمایید.

روی بهترین صندلی هواپیما بنشینید

اگر به هنگام دریافت کارت پرواز این امکان را دارید تا صندلی بهتری را برای نشستن انتخاب کنید، از این کار غافل نشوید. به طور مثال با رزرو صندلی های کنار پنجره می‌توانید زمانی را به تماشای مناظر بیرون از هواپیما اختصاص دهید یا با تکیه دادن سر خود به شیشه راحت تر بخوابید. همچنین با رزرو بلیط هواپیماهایی که صندلی های بزرگتری دارند و فضای خصوصی بیشتری برای قرار دادن پاها در اختیار مسافران خود می‌گذارند، می‌توانید محیط مطلوب تری را برای پرواز خود مهیا سازید.

پیش از پرواز خوب استراحت کنید

بسیاری از مسافران تصور می‌کنند اگر شب قبل از سفر خود را بیدار بمانند می‌توانند راحت تر در پرواز بخوابند و متوجه گذر زمان نشوند. البته این نوع تفکر تنها در بین مسافران سفرهای هوایی وجود ندارد و بسیاری از افرادی که روش خرید بلیط قطار یا اتوبوس را نیز برای سفر خود انتخاب کرده اند هم همین نظر را دارند. اما این تصور کاملاً اشتباه است چون شما چیزی از شرایط پرواز و همسفرانتان نمی‌دانید. فرض کنید کودکی در نزدیکی شما مدام گریه می‌کند، مسافر صندلی کناری خواب آرامی ندارد و در خواب خرناس می‌کشد، دیگری با صدای بلند موزیک گوش می کند و صدها موضوع دیگر که ممکن است وجود داشته باشند و آرامش خواب شما را بر هم بزنند. بدیهی است که در این زمان اگر از قبل نیز استراحت کافی نداشته باشید خیلی زود عصبی و خسته می‌شوید و حتی ممکن است از کوره در بروید. به همین جهت بهتر است پیش از پرواز به خوبی استراحت کنید تا سفر راحت تری را سپری کنید.

لباس راحت بپوشید

برای پروازهای طولانی نیازی به آلاگارسون کردن ندارید. لباس راحت بپوشید و کت و شلوار و کفش های پاشه بلند را کنار بگذارید. فراموش نکنید قرار است چند ساعتی را در پرواز سپری کنید و شاید اصلاً نتوانید از جای خود تکان بخورید پس بهتر است برای راحتی خودتان هم که شده لباسی بپوشید که در آن احساس راحتی می‌کنید. پوشیدن لباس های تنگ، بیش از اندازه گرم یا حتی باز و نازک ممکن است شما را عصبی و کلافه کند. پس پوشش خود را متناسب با فصل انتخاب کنید و راحتی خود را در اولویت قرار دهید.

اگر بسیار سرمایی یا گرمایی هستید بد نیست بدانید که با اوج گرفتن هواپیما ممکن است تغییرات دمایی را بیشتر از بقیه همسفران خود احساس کنید. برای این مواقع بهتر است لباس اضافه به همراه داشته باشید یا لباسی به تن کنید که در صورت احساس گرما بتوانید از حجم آن بکاهید. البته این توصیه در بسیاری از سفرها کارآمد است و شما حتی اگر اقدام به خرید بلیط اتوبوس هم کرده باشید می‌توانید از آن بهره بگیرید. اما اگر فراموش کرده اید تا یه دست لباس اضافه را دم دستتان بگذارید نگران نباشید چرا که در این موارد می‌توانید از مهماندار درخواست نمایید تا یک پتوی مسافرتی را در اختیار شما قرار دهد.

به فکر سرگرمی خود باشید

اشخاص بسیاری وجود دارند که به هنگام حرکت قادر به مطالعه نیستند و دچار سردرد یا سر گیجه می‌شوند. اگر شما نیز جزو این دسته از مسافران هستید، می‌توانید چند فیلم را در تلفن همراه یا تبلت خود ذخیره کنید و به هنگام نیاز به تماشای آنها بپردازید و اما اگر مشکلی با این موضوع ندارید به همراه داشتن کتاب یا مجله مورد علاقه خود را فراموش نکنید. این وسایل می‌توانند موجب شوند تا بدون اینکه مزاحم همسفران خود شوید زمان پرواز خود را مدیریت کرده و از آن نهایت لذت را ببرید.

هم صحبتی را فراموش نکنید

اگر احساس می‌کنید که مسافر صندلی کناری شما آدم خوش صحبتی است و شما نیز برای معاشرت با او تمایل دارید، از این فرصت استفاده نمایید و با وی صحبت کنید. اما اگر حس می‌کنید با این کار ممکن است مزاحم مسافران دیگر شوید بهتر است ادب را حفظ کرده و راه دیگری برای سرگرمی خود بیابید.

آب و مایعات بنوشید

با افزایش ارتفاع از سطح زمین ممکن است در چشم ها و پوست خود با خشکی مواجه شوید. پس نوشیدن آب و مایعات را فراموش نکنید و از لوسیون ها و مرطوب کننده هایی که در کیف دستی خود قرار داده اید، استفاده نمایید. برای موارد ضروری تر حتی می‌توانید یک قطره اشک مصنوعی را نیز به همراه داشته باشید تا با مشکل مواجه نگردید.

از جای خود بلند شده و حرکت کنید

سعی کنید هر از چند گاهی از جای خود بلند شوید و مثلاً به توالت هواپیما بروید و برگردید. همین قدم های کوچک می‌تواند به خون رسانی بهتر در بدن شما منجر شده و از گرفتگی و خشکی عضلاتتان جلوگیری نماید. اگر در شرایطی قرار دارید که با انجام حرکات کششی مزاحم همسفران خود نمی‌شوید نیز حتماً از این شرایط استقبال کنید و عضلات خود را از گرفتگی نجات دهید.

در نهایت می‌توانید با رعایت نکاتی کوچک همچون موارد گفته شده سفر بهتری را تجربه کرده و زمان طولانی پرواز را راحت تر سپری کنید. فراموش نکنید برای تهیه انواع بلیط هواپیما داخلی و خارجی، بلیط قطار و اتوبوس و حتی رزرو هتل می‌توانید از قاصدک 24 بهره بگیرید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5