از کجا بفهمم که باید از روانشناس و مشاور کمک بگیرم؟

0

رپورتاژ

هر وقت در زندگی‌تان با مشکل یا چالشی مواجه شدید که نیاز به مشورت یا راهنمایی بیشتر از دانسته‌ها و تجربیات خودتان دارید؛ مطمئنا زمان خوبی برای صحبت کردن با یک مشاور روانشناس است.

به عبارت ساده‌تر یک مشاور روانشناس به شما کمک می‌کند تا حال دلتان خوب شود و موقعیت‌های زندگی تان را از جنبه‌های بهتری بررسی و ارزیابی کنید و همینطور راه حلی مناسب و عقلانی برای مشکلات‌تان پیدا نمایید.

در این مطلب برخی از چالش‌هایی که نیاز به مشورت با یک روانشناس دارند را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

8 نشانه برای دریافت مشاوره از یک روانشناس

زندگی بیشتر اوقات اتفاقات و غافلگیری‌های تازه‌ای برای ما دارد که میتواند باعث ناامیدی، استیصال و سردرگمی‌مان شود.

شاید فکر کنید از پس این مشکل هرگز نمیتوانید کمر راست کنید؛ چنان اضطرابی را تجربه کنید که شب و روزتان گم شود؛ یکی از عزیزترین افراد زندگی‌تان را از دست بدهید و غیره.

اما هر یک از این چالش‌ها میتوانند با حضور یک روانشناس و مشورت‌های او به سادگی حل و فصل شوند.

برخی از مشکلاتی که نیاز به حضور یک روانشناس دارند عبارت هستند از:

1- از دست دادن و فقدان

مرگ بخش غیرقابل اجتناب زندگی است ولی برخورد افراد با از دست دادن عزیزانشان خواه پدر و مادر، همسر، فرزند و.. متفاوت است.

در این بین کسانی هستند که برای رهایی از تلخی واقعیت، از حقیقت دوری می‌کنند.

اگر نخواهید این فقدان را بپذیرید غم و ناراحتی‌تان تمام نمی شود.

در واقع شما هرگز مرحله سوگواری را طی نمی‌کنید. به همین خاطر اگر برای قبول این فقدان دچار مشکل هستید روانشناس به شما کمک می‌کند تا با مرگ فرد مورد نظر کنار بیایید و به زندگی‌تان ادامه دهید.

2-استرس و اضطراب

بیشتر جنبه‌های زندگی از موقعیت‌های شغلی گرفته تا تحصیلی و مسائل خانوادگی روزانه استرس‌زا هستند ولی برخی افراد میتوانند قدرت کنترل و مدیریتشان را مقدم بر استرس درونی خود قرار داده و اوضاع را سر و سامان بدهند.

از طرفی تجربه استرس و طولانی منجر به انزوای اجتماعی افراد، افسردگی و مشکلات دیگری می‌شود.

یک روانشناس با پیدا کردن علت و منبع استرس شما کمک می‌کند تا راه حل درستی برای کنترل و مدیریت آن پیدا کنید.

3- افسردگی

اگر بیش از حد احساس ناامیدی یا درماندگی می‌کنید؛ احتمالا دچار افسردگی  شده‌اید. برخی از افراد تصور میکنند که میتوان به تنهایی با افسردگی مقابله کرد.

اما این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد. در نوع شایعی از افسردگی که افراد علاقه خود را به مسائل روزانه از دست می‌دهند، افسردگی خود را با خستگی زیاد و عدم توانایی در کنترل احساسات نشان می‌دهد.

4- ترس‌های فردی

ترس از ارتفاع یا عنکبوت را میتوان جزو فوبیاهای رایج دانست با این حال ترس‌هایی وجود دارند که روی زندگی فردی و اجتماعی افراد اثرات منفی می‌گذارند.

مثلا هضم هراسی (ترس از خوردن غذا) میتواند باعث بروز مشکلات جدی سلامتی شود. یک روانشناس کمک می‌کند تا با شناخت و غلبه بر ترس‌هایتان زندگی بهتری داشته باشید.

5- مسائل خانوادگی و روابط

اگر در محیط کار، زندگی زناشویی، خانوادگی، یا محل تحصیلتان دچار مشکل هستید و از این بابت استرس و مشکلات زیادی را تحمل می‌کنید؛ مراجعه به روانشناس برای گرفتن مشورت گزینه ایده‌آلی است.

6- عادات ناسالم و اعتیاد

برخی از عادت‌های ناسالم مثل سیگار کشیدن، مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر میتواند به جسم و ذهن افراد آسیب های جبران ناپذیری وارد نماید.

البته اعتیاد تنها مربوط به مواد مخدر نیست بلکه از نمونه‌های دیگر آن میتوان به اعتیاد به روابط جنسی و پرخطر، استفاده از کامپیوتر و بازی‌های اینترنتی و.. هم اشاره کرد.

روانشناس کمک می‌کند تا ضمن بررسی روش‌های درمانی آن از بروز مشکلات جانبی مانند اختلالات اشتها، مشکل بی‌خوابی، استرس و غیره هم در امان بمانید.

7- افزایش عملکرد جسم و ذهن

حتما شنیده‌اید که برای رسیدن به موفقیت اول باید آن را در ذهنتان تجسم کنید و بعد برای دستیابی به آن تلاش کنید. این روشی است که برترین ورزشکاران دنیا از آن استفاده می‌کنند.

آنها ابتدا ذهنشان را آماده می‌کنند سپس از لحاظ جسمی مورد آموزش و تعلیم قرار می‌گیرند.

این تکنیک به مقابله با چالش‌های پیش بینی نشده کمک زیادی می‌کند.

زمانی که میخواهید برای یک سخنرانی مهم آماده شوید، حداقل یکبار آن را برای خودتان بازسازی و تکرار می‌کنید؛ روانشناس هم کمک میکند تا برای رویداد بزرگتان به بهترین نحو ممکن آمادگی کسب کنید این رویداد میتواند شرکت در المپیک، یک مصاحبه شغلی، ازدواج و.. باشد.

8- اختلالات روانی و خودکشی

خودکشی یکی از بزرگترین عوامل مرگ و میر در افراد بین 10 تا 35 در دنیا است.

در حالت خوشبینانه یک سوم از افرادی که خودکشی می‌کنند جان خود را از دست می‌دهند اما این حادثه میتواند اثرات روحی بدی برای اعضای خانواده یا اطرافیانشان بر جا بگذارد.

از طرفی اختلالات گسترده روحی و روانی را تنها میتوان با کمک روانشناسان تشخیص داد.

حتی برخی از اختلالات روانی با علائم مختلفی مانند اختلال دو قطبی، افسردگی حاد، جنون، اختلال استرس، اقدام به خودکشی و.. همراه هستند.

سخن آخر

صحبت کردن با روانشناس کمک می‌کند تا؛

  • اطلاعات بیشتری در مورد خودتان بدست بیاورید.
  • اهدافتان را به خوبی مشخص کنید.
  • گام‌های واقع بینانه برای حل مشکلات‌تان بردارید.
  • ارتباطات سازنده و مفید ایجاد کنید.
  • کیفیت و سلامت روح و ذهنتان را افزایش می‌دهد.
  • به بهبود سلامت عاطفی‌تان کمک می‌کند.

زمانی که سلامت روانی یا عاطفی‌تان روی زندگی روزانه و عملکرد خانوادگی، اجتماعی، شغلی یا تحصیلی‌تان اثر می‌گذارد؛ مناسب‌ترین وقت برای مراجعه به روانشناس و پیدا کردن علت و راه حل‌های آن است.

وقتی از مراجعه و مشورت با روانشناس حرف می‌زنیم، هزینه های سنگین، مسافت‌های طولانی و عدم شناخت از با کفایت‌ بودن مشاور از موانع مراجعه به کلینیک‌های روانشناسی است.

با اندکی جستجو به عین واقعیت بودن این دلایل می‌رسیم اما این دلیل نمی‌شود که مانع ساختن زندگی سالم با کمک روانشناسان شویم.

سامانه آنلاین مشاوره و روانشناسی مشوِرَپ  با هدف بر طرف کردن این موانع روزانه به بیش از صدها نفر خدمات روانشناسی آنلاین ارائه می‌کند.

برای بهره‌مندی از هم‌فکری روانشناسان تنها کافی‌است برنامه مشوِرَپ را از گوگل پلی یا سیبچه دانلود کنید و اولین مشاوره خود را آغاز کنید.

در اپلیکیشن روانشناسی قادر خواهید بود از تست‌های علمی روانشناسی استفاده کنید و روانشناسان مشوِرَپ هم نتیجه آزمون‌ها را برایتان تحلیل خواهند کرد تا بتوانید با آگاهی بیشتری زندگی خود را جلو ببرید.

علاوه بر جلسات مشاوره در قسمت بلاگ وب‌سایت مشوِرَپ هم می‌توانید نتایج جدیدترین تحقیقات روانشناسی را در قالب مقالات بخوانید.

همین امروز عضوی از خانواده بزرگ مشوِرَپ شوید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5