تکنولوژی اسکن سه بعدی در عمل بینی

0

رپورتاژ

یکی از دغدغه‌های افرادی که می‌خواهند عمل بینی انجام دهند این است که بینی آن‌ها بعد از عمل چه شکل می‌شود؟ دانستن میزان تغییرات بینی به آن‌ها کمک می‌کند که راحت‌تر دکتر مورد نظر خود را انتخاب کنند و برای جراحی تصمیم‌گیری نمایند. افراد بسیاری بوده‌اند که بعد از جراحی و سپری شدن دوره بهبودی از ظاهر بینی خود رضایت نداشته‌اند. این موضوع می‌تواند به دلیل عدم شفاف سازی پزشک یا عدم درک متقابل میان پزشک و متقاضی ایجاد شود.

به منظور رفع مشکلاتی از این قبیل، تکنولوژی اسکن سه بعدی و قالب‌های کنترلی معرفی شده است که امروزه به‌روزترین کلینیک‌های جهان از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله در خصوص این روش جدید صحبت شده است تا کسانی که متقاضی جراحی بینی هستند با اطلاع از جدیدترین روش‌ها برای این عمل زیبایی اقدام نمایند.

جلسه مشاوره عمل بینی چگونه می‌گذرد؟

در جلسه مشاوره عمل بینی دکتر بینی متقاضی را معاینه می‌کند و آناتومی بینی و ضخامت پوست او را مورد بررسی قرار می‌دهد. سپس پزشک در خصوص سابقه مشکلات تنفسی و دیگر بیماری‌های متقاضی سوال می‌کند. در مرحله بعد متقاضی نیازها و خواسته‌های خود را بیان می‌کند و پزشک با توجه به آناتومی بینی متقاضی به او خواهد گفت که چه میزان از خواسته‌هایش قابل اجرا است. سپس متقاضی نمونه‌ کارهای مشابه به بینی خود را مشاهده می‌کند تا با مهارت و سلیقه جراح آشنا شود. در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد، وقت عمل گرفته شده و متقاضی به تجویز پزشک یکسری اقدامات قبل از جراحی انجام می‌دهد.

در این روش با توجه به این که پزشک روزانه چندین عمل انجام می‌دهد و افراد بسیاری به مطب او مراجعه می‌کنند، در حین جراحی به یاد نمی‌آورد که خواسته متقاضی چه بوده و بیشتر بر اساس سلیقه شخصی خود عمل کرده و تصمیمات لحظه‌ای می‌گیرد که ممکن است مطابق سلیقه متقاضی نباشد.

برای حل این قبیل مشکلات بعضی از جراحان در جلسه مشاوره از عکس دو بعدی متقاضی استفاده کرده و با استفاده از نرم افزار فتوشاپ به متقاضی نشان می‌دهد که بینی بعد از عمل او چه شکل خواهد شد. با استفاده از این روش هیچ آنالیزی بر عکس متقاضی انجام نشده و پزشک نمی‌داند که برای رسیدن به فرم طراحی شده چه تغییراتی باید اعمال کند. در نتیجه این روش نیز نمی‌تواند مشکلات ذکر شده را برطرف نماید.

راه حل مشکل چیست؟

به منظور حل این قبیل مشکلات، خدمات اسکن سه بعدی و قالب کنترلی ارائه شده است. با استفاده از این روش متقاضی قبل از جلسه مشاوره با پزشک توسط دستگاه اسکنر سه بعدی اسکن می‌شود. این دستگاه هیچ اشعه‌ای تولید نکرده و با استفاده از نور طبیعی از زوایای مختلف چهره متقاضی عکس می‌گیرد. سپس با استفاده از نرم افزارهای خاص مدل سه بعدی چهره متقاضی ساخته می‌شود. در جلسه مشاوره با دکتر عمل بینی مدل سه بعدی مورد استفاده قرار گرفته و تغییرات مورد نظر بر آن اعمال می‌شود تا متقاضی بتواند بینی بعد از عمل خود را از همه زوایا و نزدیک به واقعیت مشاهده کند. حتی در این مرحله اگر نمی‌داند چه مدل بینی برای او مناسب‌تر است، می‌تواند تغییرات مختلف را بر آن اعمال کرده و ببیند که چه مدلی بیشتر به چهره‌اش می‌آید. لازم به ذکر است که برای طراحی فرم ایده‌آل بینی نسبت‌های طلایی صورت نیز در نظر گرفته می‌شود و بینی در تناسب با سایر اجزای چهره طراحی می‌گردد.

در مرحله بعد اگر فرم نهایی بینی مورد تایید متقاضی بود، نرم افزار با مقایسه فرم اولیه و نهایی بینی یکسری آنالیزها انجام می‌دهد و تغییرات بینی را به صورت دقیق مشخص می‌کند. به طور مثال نوک بینی چقدر باید بالا رود؟ یا پل بینی چقدر قوس باید داده شود؟

سپس بر اساس طراحی نهایی بینی، توسط پرینترهای سه بعدی یکسری قالب‌های کنترلی ساخته می‌شود. این قالب‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها برای سنجش درستی تغییرات اعمال شده در ناحیه خاصی از بینی به کار می‌آید. به این ترتیب جراح در حین جراحی با استفاده از آنالیزها و همچنین قالب‌های کنترلی تصمیمات لحظه‌ای کمتری می‌گیرد و خواسته متقاضی به میزان بیشتری پیاده سازی می‌شود. لازم به ذکر است که در عمل بینی با استفاده از این روش جراحی تنها زمانی تمام می‌شود که بینی متقاضی تطابق لازم را با قالب‌های کنترلی داشته باشد.

تطبیق بینی بعد از عمل با طراحی

یکی از سوالاتی که معمولا متقاضیان می‌پرسند این است که آیا واقعا بینی شبیه به طراحی انجام شده می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که تا وقتی پوست بینی بالا نرود و جراح ساختارهای بینی را به طور کامل نبیند نمی‌تواند به صورت دقیق مشخص کند که بینی چه شکل خواهد شد. در واقع استفاده از تکنولوژی اسکن سه بعدی کمک می‌کند که:

  • جراح نسبت‌های طلایی صورت را برای عمل زیبایی بینی در نظر بگیرد.
  • از تصمیمات لحظه‌ای جراح در حین عمل اجتناب شود.
  • خواسته و سلیقه متقاضی در صورت امکان پیاده سازی شود.
  • دقت جراحی افزایش پیدا کند.
  • متقاضی قبل از عمل ببیند که بینی او تقریبا چه شکل خواهد شد.
  • متقاضی قبل از عمل تصمیم بگیرد که چه میزان تغییرات برای او مناسب‌تر است.

بعد از چه مدت می‌توان نتیجه نهایی را با طراحی مقایسه کرد؟

بعد از عمل بینی به دلیل زخم‌های جراحی بینی به میزان زیادی تورم دارد و نمی‌توان در آن دوره نظر زیادی در مورد شکل بینی داد. بعد از حدود سه هفته تورم بینی به میزان زیادی می‌خوابد که استفاده از چسب بینی در این دوره بسیار کمک کننده است. اما تورم ناشی از تجمع مایع بافتی زیر پوست بینی نیاز به زمان بیشتری برای بهبود دارد. این نوع تورم معمولا حدود یک سال طول می‌کشد که در بینی‌های گوشتی ممکن است بیشتر هم باشد. اما به صورت کلی بعد از سه ماه می‌توان مقایسه نسبی میان طراحی و بینی بعد از عمل انجام داد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.