آسایش در سفر با امکانات قطارهای امروزی

0

رپورتاژ

قطار یکی از امن ترین وسایل نقلیه ای است که می تواند شما را از هر جهت برای یک سفر آرام و لذت بخش راضی نگه دارد. بیش از نیم قرن است که قطارهای ایران در حال رفت و آمد روی ریل ها و جابجایی مسافران هستند. با این که همه ما از مزایای سفر با قطار آگاه هستیم ولی کمتر کسی در مورد نسل جدید قطارها در ایران اطلاعات جامع دارد. در این مبحث سعی می کنیم شما را با خدمات قطارهای فعال در سیستم حمل و نقل ریلی آشنا کنیم.

امکان حمل خودروی شخصی

یکی از مهمترین امکاناتی که قطارهای امروزی برای آسایش بیشتر مسافران در نظر گرفته اند، امکان حمل خودرو شخصی با قطار می باشد. اگر تمایل دارید که مسافت های طولانی را بدون استرس رانندگی، طی کنید سپس در مقصد از ماشین شخصی خود برای تردد و تماشای جاذبه های گردشگری استفاده کنید، می توانید از این امکان قطار بهره مند شوید.

برای این که بتوانید از این امکان قطار استفاده کنید، باید در هنگام رزرو بلیط قطار برای خود، بلیط دیگری هم برای اتومبیل خود رزرو کنید.

امکان تحویل بار به توشه قطار

یکی دیگر از امکانات قطارهای امروزی، تحویل بار به قسمت توشه قطار می باشد. شما با استفاده از این امکان می توانید مانند وقتی که با هواپیما سفر می کنید، کیف دستی خود را به داخل کوپه ببرید. سپس چمدانها و بار اضافی و حجیم را به قسمت توشه تحویل داده و در مقصد باز پس بگیرید. حد مجاز بار نباید از 200 کیلوگرم بیشتر و از 2 متر مرتفع تر باشد.

امکان استفاده از سیستم صوتی – تصویری پیشرفته 

قطارهای امروزی در جهت رفاه و آسایش بیشتر مسافران، سیستم های صوتی – تصویری پیشرفته ای را در اختیار آنها قرار داده اند تا در صورت تمایل به تماشای فیلم بپردازند و یا موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهند. در قطارهای 5 ستاره فدک به نام قطار زندگی و همچنین قطار مارال، غزال و سیمرغ می توانید با تماشای فیلم های جذاب، وقت گذرانی کنید. تمامی این امکانات را می توانید با خرید بلیط اتوبوس نیز تجربه نمایید. شاید این موضوع برایتان عجیب باشد ولی جالب است بدانید امروزه برخی اتوبوس ها توانستند خود را با تکنولوژی های روز دنیا همسان کنند.

امکان استفاده از رستوران 

از دیگر امکانات قطار های امروزی که نگرانی مسافران را از حیث غذا برطرف کرده است، وجود رستوران و مهمانداران حرفه ای می باشد. در کنار هر واگن، کوپه اختصاصی مهمانداران تعبیه شده است تا در صورت لزوم مسافران از این خدمات استفاده کنند.

مایکروفر و گرمکن 

در برخی از انواع قطارها یک گرم کن یا ماکروفر در هر واگن برای رفاه مسافران قرار داده شده است که امکان گرم کردن غذا را برای آنها به فراهم می کند.

 امکان استفاده از پذیرایی

در برخی از قطارها امکان پذیرایی از مسافر و حتی سفارش غذا به صورت اختصاصی وجود دارد. برای استفاده از این امکان در هنگام خرید بلیط قطار می توانید این گزینه را انتخاب کنید. البته هزینه سفارش منوی غذا بر قیمت بلیط قطار افزوده می شود. نحوه پذیرایی در قطارها به وسیله کترینگ ها انجام می گردد. این نوع پذیرایی در هواپیما و برخی از اتوبوس ها نیز انجام می شود و مسافران برای دریافت این خدمات باید 36 یا 48 ساعت قبل از پرواز، در هنگام خرید بلیط هواپیما نسبت به تهیه غذای مورد علاقه خود اقدام نمایند.

سرویس بهداشتی 

در تمام قطارهایی که در حال حاضر فعالیت می کنند، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وجود دارد که در برخی از آنها در کنار سرویس بهداشتی، حمام نیز قرار داده شده است. قطار توربون مشهد یکی از این قطار هاست.

 کتابخانه 

با اینکه آمارها نشان می دهد در کشور ما سرانه مطالعه و کتابخوانی بسیار پایین است، اما هنوز هم افرادی هستند که اوقات فراغت خود را با کتاب پر می کنند. برای افراد علاقه مند به مطالعه و کتابخوانی، هیچ چیز به اندازه این خبر نمی تواند خوشحال کننده باشد که در قطارها کتابهای رایگانی در اختیار آنها قرار داده می شود. بنابراین در طول مسیر می توانند از این امکان به خوبی بهره ببرند.

کوپه مخصوص بانوان

بعضی از بانوان تمایل دارند با دوستان خود به سفر بروند. برای این دسته از مسافران امکان رزرو کوپه دربست مخصوص بانوان وجود دارد. آنها با خیال آسوده می توانند در کوپه خود به همراه دوستانشان سفر کنند. البته شایان ذکر است که کوپه مخصوص آقایان هم وجود دارد.

این روزها با پیشرفت صنعت حمل و نقل ریلی و گسترش ناوگان ریلی کشور، امکانات بی نظیر دیگری هم در جهت رفاه بیشتر وجود دارد که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وب سایت تیک بان مراجعه کنید. با مراجعه به تیک بان با بهترین قیمت بلیط قطار آشنا شده و در عرض لحظاتی کوتاه، خرید بلیط قطار را انجام دهید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.