چگونه اینستاگرام از هوش مصنوعی برای پیشنهادن دادن محتوا در بخش اکسپلور استفاده می‌کند؟

0

من شخصا به داستان پیشنهادهای خودکار خیلی علاقه دارم و زوایای مخنلف آن را همیشه مطالعه می‌کنم.

کلا در دنیای کنونی، اپلیکیشن‌ها، سرویس‌ها و سایت‌های ارائه‌دهنده کالا و محتوا، اگر بخش پیشنهاد خودکار به صورت هوشمند نداشته باشند، بسیار عقب می‌افتند.

تصور بفرمایید که یوتیوب، اسپاتیفای، اینستاگرام، فروشگاه آمازون و حتی سرچ گوگل، نتوانند به صورت‌های مختلف پیشنهادهای خودکار ارائه بدهند، در این صورت به میزان زیادی بازدید و سودشان سقوط می‌کند.

مکانیسم ارائه پیشنهاد باید طوری باشد که شناخت خوبی از هر کاربر و نیازهای او داشته باشد، محتواهای کاذب را به او نمایش ندهد و جذاب باشد.

البته قبلا در یک پزشک نوشته بودیم که همین پیشنهادهای خودکار و به اصطلاح هوشمند، خطرهایی هم دارند، مثلا ممکن است ما را به سمت یکنواختی ببرند و همیشه محتواهای ساده و سهل‌الهضمی را پیشنهاد کنند. خودتان تست کنید: مدتی در اینستاگرام مطالب صفحات سرگرمی را لایک و سیو کنید، بعد از مدتی اینستاگرام به ندرت به شما مطالب صفحاتی خارج از این حوزه به شما نشان می‌دهد.


اما در این پست می‌خواهیم ببینیم که این بخش اکسپلور اینستاگرام چطور مطلب به شما پیشنهاد میکند.

ما از پشت پرده فرایند این کار آگاهی نداشتیم؛ اما به تازگی خود اینستاگرام، مطلبی در این مورد منتشر کرده است.

همه می‌دانیم که تعداد مطالبی که در اینستاگرام منتشر می‌شوند سر به فلک می‌کشند و از نظر محتوا هم بسیار متنوع هستند. پس چطور گاهی (و نه همیشه) در اکسپلور چیزهایی پیدا می‌کنیم که باب طبع ما هستند؟

اینستاگرام با شیوه‌ای موسوم به word embedding ابتدا متوجه می‌شود که محتوای چه صفحاتی شبیه هم هستند. در این شیوه اینستاگرام کپشن‌ها را می‌خواند و بعد به صورت منطقی حدس می‌زند که چه کلیدواژه‌هایی به احتمال بیشتری، امکان دارند که با کلیدواژه استفاده شده، نزدیکی داشته باشند.

مثلا تصور کنید که کلیدواژه آتش، با آلارم یا هشدار و نیز آتشنشانی قرابت دارد. به این ترتیب اینستاگرام صفحاتی را که نزدیکی معنایی خوبی با هم دارند، گردآوری می‌کند.

در گام بعدی اینستاگرام تعامل شما را بررسی می‌کند و صفحات seed شما را پیدا می‌کند. منظور از این صفحات آن صفحاتی هستند که شما در قالب لایک و ذخیره‌سازی با آنها تعامل می‌کرده‌اید.

در گام بعدی برای هر کاربر حدود 500 مطلب از صفحات مختلفی را نامزد نمایش می‌کند و بعد با مکانیسم‌های مطالبی اسپم شده یا آنها را که با قوانین اینستاگرام تاطبق ندارند و نیز آنها را که حاوی اطلاعات نادرست هستند، حذف می‌کند و نهایتا 25 عدد از مطالب برتر را در اکسپلور نمایش می‌دهد.

البته شاید شما هم جزو آن کاربرانی باشید که از اکسپلور و مطالب زرد آن متنفر هستید و حس می‌کنید که این بخش هنوز مطابق سلیقه شما نیست. اینستاگرام هر روز در حال بهتر کردن بخش اکسپلور است. در ضمن شما می‌توانید با با تپ کردن روی سه نقطه گوشه هر مطلب، به اینستاگرام بگویید که از این به بعد از این دست مطالب کمتر به شما نمایش بدهد.


کلا الگوریتم‌های پیشنهاددهنده فعلی باید جنبه انسانی‌تری به خوبی بگیرند. پیشرفت هوش مصنوعی و مقید شدن شرکت‌ها به احترام بیشتر به ذهن کاربران و نه فقط برنامه‌ریزی برای گردش دادن بی‌هدف آنها در ابراپلیکیشن‌ها، شاید روزی دنیای آنلاین بهتری برای ما بسازند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.