چگونه اینستاگرام از کلان داده و هوش مصنوعی برای بهبود کسب‌وکارش و افزایش رضایت‌مندی کاربران استفاده می‌کند

1

روزانه ۷۰ میلیون عکس روی اینستاگرام آپلود می‌شود. بیش از ۸۰۰ میلیون نفر عضو این شبکه اجتماعی هستند و هر روز از طریق پست‌ها، لایک‌ها، کامنت‌ها، هشتک‌ها و استیکرها سعی می‌کنند عشق و علاقه خود را بروز دهند.

پس؛ طبیعی است اینستاگرام یک شرکت کلان داده (Big Data) باشد. حجم اطلاعات وارد شده و ذخیره شده روی این پلتفرم آن‌قدر هست که پیشرفته‌ترین الگوریتم‌های هوش مصنوعی فیسبوک تلاش کنند با تحلیل و آنالیزشان؛ نتایچ مفیدی استخراج کنند.

در ادامه به چندین روش استفاده اینستاگرام از هوش مصنوعی و کلان داده در کسب‌وکارش اشاره می‌کنیم:

یافتن نتایج و جست‌وجوهای خاص در صفحات

کاربران اینستاگرام می‌توانند از طریق تگ‌ها و اطلاعات ترند دیگر به راحتی دنبال عکس‌ها یا پست‌های مورد علاقه‌شان باشند. اکنون، به‌راحتی می‌توان در اینستاگرام موضوع‌های خاص مانند رستوران، غذاهای جدید، تجربیات جدید کاربران، مکان‌ها و رویدادهای مشخصی را در سراسر جهان دنبال و کشف کرد.

با استفاده از تگ‌ها می‌توان در میان میلیون‌ها پست و عکس، سریعا تصاویر آپلود شده جدید درباره یک موضوع خاص را پیدا کرد.

تبلیغات هدف‌مند

وقتی این حجم از اطلاعات برای اینستاگرام ارزش پیدا می‌کند که بتواند از درون‌شان یک سری اطلاعات مفید درباره مشتریان استخراج کند. اینستاگرام با استفاده از جست‌وجوهای کاربران  و علاقه‌مندی‌هایی که از خود نشان می‌دهند؛ می‌تواند تبلیغات هوش‌مند و هدف‌مندی را به شرکت‌های تبلیغاتی بفروشد.

شرکت‌های تبلیغاتی به دنبال مشتریان خاص خود هستند و برایشان بسیار اهمیت دارد که بازاریابی هدف‌مندی انجام دهند. این همان چیزی است که اینستاگرام قادر به انجام‌اش است. فیسبوک با ۱.۸ میلیارد کاربر به عنوان صاحب اینستاگرام؛ شبکه‌ای قدرت‌مند برای تحلیل اطلاعات و کمک به بازاریابی و تبلیغات هدف‌مند براساس چیزهایی که مردم لایک، دنبال و ذخیره می‌کنند؛ تشکیل داده است.

بهبود تجربه کاربری

اینستاگرام با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی به دنبال این هدف است که کاربران چیزهایی که دوست دارند را بیشتر و بهتر ببینند. به مرور؛ این شبکه اجتماعی دارد یاد می‌گیرد چه چیزی برای کاربران ارزش‌مند است و برای هریک کدام تصاویر، پست‌ها و خوراک‌ها باید نمایش داده شود.

اینستاگرام با افزایش حجم محتوا روی این شبکه اجتماعی، متوجه شده که باید محتواهای مرتبط و مورد علاقه هر کاربر را برایش به نمایش بگذارد و در ماه‌های اخیر شاهد گام‌های بزرگی در این زمینه بودیم. دیگر نمایش سنتی مطالب براساس تاریخ انتشار یا دنبال‌کننده‌ها جواب‌گو نیست.

فیلتر اسپم‌ها

یکی دیگر از کارهایی که اینستاگرام با کمک هوش مصنوعی انجام می‌دهد؛ مبارزه با هرزنامه‌ها یا اسپم‌ها است. با استفاده از فیلترهایی که طراحی شده می‌تواند پیام‌های جعلی را از روی حساب‌های کاربری با زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی، چینی، روسی، عربی و غیره حذف کند.

این فیلترها وقتی یک پیام جعلی یا هرزنامه را کشف می‌کنند؛ به طور خودکار پاک خواهند کرد. اینستاگرام در این زمینه از الگوریتم هوش مصنوعی DeepText فیسبوک استفاده می‌کند. این الگوریتم می‌تواند یک پیام متنی را به اندازه انسان درک کند.

مبارزه با زورگیری مجازی و حذف کامنت‌های اهانت‌آمیز

اینستاگرام به پلتفرمی برای زورگویی، اهانت و اعمال خشونت‌آمیز تبدیل شده است. این موضوع را یک نظرسنجی از ۱۰ هزار جوان بین سنین ۱۲ تا ۲۵ سال می‌گوید. بیش از ۴۲ درصد این جوانان اعتقاد دارند اینستاگرام جایی برای زورگویی است.

برهمین‌اساس؛ اینستاگرام با استفاده از یادگیری ماشینی؛ الگوریتم DeepText و انواع روش‌های دیگر تحلیل اطلاعات سعی می‌کند پیام‌ها و هرزنامه‌های اهانت‌آمیز، زورگویانه و خلاف Instagram Community Guidelines را یافته و حذف کند.

یک تیم انسانی به طور مرتب در حال آموزش دادن به این الگوریتم‌ها است تا براساس تگ‌ها بتوانند مطالب توهین‌آمیز را یافته و پاک‌سازی کنند. البته، در این میان شاید برخی اشتباهات هم اتفاق بیفتد و الگوریتم DeepText هنوز کامل و کارآمد نیست ولی توانسته در این زمینه به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند.

مطالعه روی انسان

در یک مطالعه، از ۱۰۰ میلیون عکس اشتراک‌گذاری شده روی اینستاگرام برای آموزش طراحی‌های لباس جهانی استفاده شده است.

با کمک یادگیری ماشینی می‌توان هر نوع اطلاعاتی را درباره جنبه‌های مختلف بشر و انسان از روی اینستاگرام استخراج کرد. شرایط و وضعیت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جوامع و کشورهای مختلف، آشنایی با عادت‌ها و تفکرات کاربران، مطالعه پدیده‌های خاص و عوامل بروز بیماری‌های روانی و بسیاری جنبه‌های دیگر مربوط به انسان را می‌توان با تحلیل اطلاعات روی این شبکه اجتماعی کسب کرد.

هوش مصنوعی با همکاری کلان داده اجازه می‌دهند حجم عظیمی از اطلاعات تولید شده توسط کاربران مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و نتایج خوبی برای درک جهان و محیط اطراف ما به دست آید.

در یک جمع‌بندی می‌توان گفت، اینستاگرام با انواع روش‌ها و تکنیک‌ها از هوش مصنوعی و کلان داده برای بهبود رابط کاربری، حذف اسپم‌ها، تبلیغات هدف‌مند و مطالعات بنیادی روی انسان‌ها استفاده می‌کند. این شبکه اجتماعی دریافته است میلیون‌ها عکسی که هر روز روی این پلتفرم آپلود می‌شوند؛ چه ارزش بالایی داشته و چقدر می‌توانند موجب ارتقای رضایت‌مندی کاربران و افزایش سود شوند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. علیرضا پورعابدین می گوید

    بیگ دیتا به یکی از بحث‌های روز دنیا تبدیل شده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.