سایت الکسا چیست و برای رتبه دهی از چه شاخص هایی استفاده می کند؟

0

رپورتاژ

الکسا Alexa یا الکسا اینترنت، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آمازون Amazon است که سایت های مختلف بر أساس ترافیک را جمع آوری و بر أساس آن رتبه بندی می کنه. الکسا رو میشه به عنوان شاخص ارزیابی عملکرد سایت در نظر گرفت. اگر به دنبال کاهش رتبه الکسا سایت خود هستید، باید از سریعترین و موثرترین روش برای بهبود الکسا در سایت خود استفاده کنید تا شاهد ارتقا و بهبود رتبه خود در این سایت باشید.

تاریخچه الکسا

سایت الکسا در سال 1996 تأسیس شد و یک پیشگام در تحلیل سرنخ ها است. که با گذشت زمان و از سر گذراندن انواع مشکلات توانست به یکی از ابزارهای قدرتمند آنالیز و تحلیل سایت و رقبا و یا سایت های مشابه در پارامترهای انتخابی شما تبدیل شود. این سرویس در ابتدا توسط الکسای اینترنت عرضه شد که چند سال بعد توسط شرکت آمازون خریداری شده و تاکنون نیز مالکیت آن را برعهده داشته است.

پیش نیاز مطالعه مقاله چیست؟

برای اینکه درک بهتری نسبت به مطالب گفته شده در این مقاله داشته باشید بهتر است که وارد سایت الکسا به آدرس alexa.com/siteinfo شده و آدرس سایت خود را در کادر داده شده وارد کنید و دکمه Run Analysis را بزنید.

عددی که در سمت چپ بالای تصویر نمایش داده شده (۳۷۲۶۱۵) رنک جهانی الکسای سایت مورد نظر ما است. این عدد نشان می‌دهد که سایت مورد بررسی ما در میان کل سایت‌های جهان، رتبه ۳۷۲ هزارم را کسب کرده است. همچنین رتبه ۹۳۱۰ در کشور ایران نیز در پایین این نمودار قابل مشاهده است.

کاهش رتبه سایت یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران است. عددی که در پایین تصویر سمت چپ می بینید، رتبه سایت را در میان سایت های ایرانی نشان می دهد. همه سایت ها تمایل به کاهش رتبه الکسا خود دارند. با استفاده از روش های جدید و موثر برای بهبود رتبه الکسا در سایت خود می توانید ضمن ارتقای رتبه الکسا در این نمودار میزان رشد رتبه سایت مورد نظر را در دوره سه ماهه مشاهده کنید.

وب سایت الکسا چیست؟

سایت الکسا اینترنت یک سرویس رتبه بندی برای ارزیابی وب سایت ها است که بر اساس تعداد دفعات بازدید و تعداد بازدیدکنندها کار می کند. اطلاعات لازم برای آن از کاربرانی که Alexa Toolbar را در مرورگر خود نصب کرده اند، بدست می آید. رتبه فعلی یک وب سایت با توجه به میزان حضور و نمایش این سایت به دیگران تعیین می شود. هر چه این شاخص پایین تر باشد، محبوبیت سایت بیشتر است.

به طور کلی اطلاعات بسیار با ارزش و قدرتمند هستند، اگر شما ابزار مناسب تحلیلی را داشته باشید. سایت الکسا با استفاده از محصولات تحلیلی بصری، داده ها را به سرنخ های معناداری تبدیل می کند که منجر به مزیت رقابتی برای شرکت شما می شود.

چه پارامترهایی در سایت الکسا بررسی می شوند؟

  • ترافیک حاصل از جستجو
  • تعداد مراجعه به صفحات
  • زمان صرف شده
  • تعداد کل صفحات مشاهده شده
  • نرخ پرش یا bounce rate

اما تنها تعداد بازدیدها و بازدیدکنندگان یکتا در رتبه بندی موثر هستند و از بقیه شاخص ها به طور مستقیم استفاده نمی شود.

هدف سایت الکسا

این ابزار منحصراً روی ارائه غنی ترین و پر معنی ترین ابزار تجزیه و تحلیل برای مشتریان خود تمرکز می کند. آن ها می خواهند مشتریان را از طریق سرنخ های قانع کننده و عملی که نتایج قابل اندازه گیری را برای تجارت خود به دنبال دارد، توانمند سازند. در سایت الکسا شما می توانید بدون پیمایش مستقیم محتوا، اطلاعات لازم برای توسعه وب سایت خود را به دست آورید.

سایت الکسا چگونه کار می کند؟

برای کسب رتبه در سایت الکسا، جمع آوری داده ها به صورت مداوم انجام می شود که به روز رسانی منظم اطلاعات و پویایی وب سایت ها در این رتبه بندی کمک می کند. برای به دست آوردن رتبه سایت، تنها کافی است که تولبار این سایت را روی مرورگر خود نصب کنید.

ویژگی های ابزار چک رتبه Alexa:

حالا شما کاملاً خواهید فهمید که چرا به کسب رتبه در سایت الکسا احتیاج دارید؟ در مرحله اول، این یک ابزار عالی است، زیرا داده هایی که می توانید برای تجزیه و تحلیل رقبا استفاده کنید در اختیار شما قرار می دهد. به راحتی می توان فهمید که ماهانه چه میزان کاربران به صورت کاملا ارگانیک از وب سایت بازدید می کنند. با یک کلیک می توانید تمام اطلاعات لازم در مورد وب سایت خود را داشته باشید.

اطلاعاتی که سایت الکسا در اختیارتان قرار می دهد

تجزیه و تحلیل وب سایت شما:

برای صاحبان وب سایت، مهمترین چیز این نیست که بخواهند بدانند روزانه وب سایت شما چقدر کاربر را به خود جلب کرده است، بلکه محبوبیت وب سایت شما است. برای جلوگیری از کاهش محبوبیتان می توانید روزانه رتبه خود را در سایت الکسا مانیتورینگ کنید.

تجزیه و تحلیل رقبا

این یک شانس عالی برای مقایسه وب سایت خود و رقبا در سایت Alexa است. می توانید وب سایت ها را با پارامترهای “جهانی” ، “کشور” و “دسته” طبقه بندی کنید. همچنین می توانید از جستجوی سایت مشابه استفاده کنید تا رقبای خود را با پارامترهای برابر پیدا کنید.

تحلیل ترافیک

شما به راحتی می فهمید که وب سایت شما بیشترین درصد کاربران را از چه کشورهایی کسب می کند. همچنین فرصتی اضافی برای بررسی رقبا و پذیرش منابع جدید ترافیکی برای وب سایتتان خواهد داشت.

الکسا چه قابلیت هایی را در اختیارتان قرار خواهد داد؟

فرصتی برای سئو کلمات کلیدی؛

از جمله کلمات کلیدی که باعث ترافیک سایت های رقیب شده اند، اما شما تاکنون از آن کلمات استفاده نکرده اید. بنابراین شما با اینکار ایده محتوای بعدی خود را پیدا خواهید کرد و آن را در استراتژی محتوای خود می گنجانید.

معیار رقابتی؛

از جمله نحوه بازدید از سایت شما در جستجو، کلمات کلیدی و بک لینک هایتان با بزرگترین رقبای آنلاینتان مقایسه می شود.

آمار ترافیک وب سایت؛

از جمله رتبه الکسا، معیارهای اینگیجمنت ها، منابع ارجاع و موارد دیگر برای هر سایتی در پایگاه داده ما.

درک مخاطب؛

از جمله سایت هایی که مخاطب خود را با سایت شما به اشتراک می گذارد، موضوعاتی که مخاطبان شما بیش از همه به آن ها اهمیت می دهند و کلمات کلیدی که آن ها جستجو می کند.

 Alexaشاخصی برای عملکرد سایت شما است؟

در صورتی که به الگوریتم های گوگل توجه کنید، معیارهای سئو را در سایت خود رعایت کنید، به مرور سئو سایت شما بهبود خواهد یافت. با ادامه روند بهینه سازی سایت، ترافیک سایت شما نیز افزایش خواهد یافت. زمانی که ترافیک ورودی به سایت شما افزایش یابد، رتبه الکسای شما هم کاهش خواهد یافت. بنابراین، بله رتبه الکسا می تواند یکی از معیارهای نحوه عملکرد سایت شما محسوب شود. البته عکس این موضوع صادق نخواهد بود.

چه زمانی رتبه الکسا مهم خواهد بود

  • زمانی که در بین رقبایتان مخاطبین بیشتری داشته باشید
  • بخواهید در سایت خود فضایی برای تبلیغات در نظر بگیرید
  • برای نشان دادن میزان اعتبار به کاربرانتان

چگونه می توان رتبه الکسای سایت را کاهش داد

در اینجا به برخی از تکنیک ها اشاره خواهیم کرد اما شما می توانید با مراجعه به همین مقاله پایین آوردن رنک الکسا به طور جدی تری در مورد آن یادبگیرید.

تکنیک های کاهش رنک الکسا

به فکر داشتن صفحه ای با عنوان وبلاگ در سایت خود باشید؛ باعث افزایش ترافیک ورودی به سایت شما می شود. می توانید در وبلاگ خود از انتشار مطالب سریالی استفاده کنید. این مطالب می توانند مخاطب شما را به مشاهده صفحات دیگر ترغیب کند.

گرفتن بک لینک های قوی از سایت های معتبر (می توانید اعتبار آن ها را توسط سایت moz بررسی کنید). البته لینک سازی داخلی سایت خود را بررسی کنید و حتما به مطالب مرتبط دیگر لینک دهی را انجام دهید، اینکار به شدت در رتبه الکسا تاثیر گذار است.

روی سئو سایت خود کار کنید؛ گرچه الکسا نمی تواند روی سئو سایت تاثیر بگذارد، اما با سئو خوب و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو گوگل می توانید ترافیک سایت را افزایش داده و به این ترتیب رتبه اکسای خود را کاهش دهید. برای بهینه سازی سایت خود از روش های سئو کلاه سفید استفاده کنید.

در شبکه های اجتماعی حتما فعالیت داشته باشید.

مرور اجمالی

با ورود به صفحه رنک الکسای سایت خود می توانید موارد زیر را مشاهده کنید:

معیارهای مقایسه COMPARISON METRICS

این معیارها نحوه مقایسه این سایت با رقبای خود را نشان می دهد. لیست رقبا را می توانید در کنار قسمت ورودی جستجو در بالا پیدا کنید.

  • میزان ترافیک جستجو
  • نرخ پرش
  • تعداد لینک های ورودی به سایت

سایت های مشابه با مخاطب مشترک SIMILAR SITES BY AUDIENCE OVERLAP

سایت هایی که با کلمات جستجو شده مخاطبین مشترکی با شما دارند، مرتب سازی اطلاعات این بخش بر اساس میزان همپوشانی است.

کلمات کلیدی تاپ TOP KEYWORDS BY TRAFFIC

کلمات کلیدی که با جستجوی ارگانیک ترافیک را وارد سایت شما می کنند.

رنک الکسای 90 روزه

این بخش شامل رتبه جهانی کنونی سایت و میزان زمان ماندگاری در سایت (میانگین زمان در دقیقه و ثانیه ای که هر بازدید کننده هر روز در این سایت می گذراند) است.

این شاخص های الکسا رایگان هستند، برای بهره مندی از سایر شاخص ها و ویژگی های وب سایت الکسا باید اشتراک این ابزار را تهیه کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.