دنیای ناشناخته و جذاب ارز دیجیتال

0

رپورتاژ

تاریخچه­‌ی جهان مدرن سرشار از قدم‌های رازآلودی است که سرنوشت انسان را به سمت آینده­ای نامعلوم گره‌زده‌اند. ظهور بلاکچین و ارزهای دیجیتال یکی از این قدم­هاست. در دهه­ی 1990 جرقه­ی تولد ارزهای دیجیتال خورده شد زمانی که یک وبسایت در سال 1996 به ایده­ی ارزهای دیجیتالی تا حدی جامه­ی عمل پوشاند و ارزهای دیجیتالی با پشتوانه طلا ارائه کرد.

پس‌ازآن در سال 2006 سروکله‌ی ارز دیجیتال دیگری به نام رزرو آزادی پیدا شد که به خریداران خود این امکان را می‌داد که دلار یا یورو خود را با خرید رزرو آزادی و با پرداخت کارمزد یک درصد به‌راحتی بین یکدیگر ردوبدل کنند. اما سرنوشت هردوی این ارزهای دیجیتال درنهایت به یکدیگر در نقطه­ی پایان کارشان گره خورد. زمانی که آمریکا به دلیل فساد و پول‌شویی که در این ارزها صورت می‌گرفت تصمیم به تعطیل کردن آن­ها گرفت.

اما این پایان کار نبود داستان از جایی شروع به اوج گرفتن و ماندگار شدن در تاریخ کرد که گروهی با هویتی رازآلود به نام «ساتوشی ناکاموتو» پرده­ی دیگری از سرنوشت ارزهای دیجیتال را به نمایش گذاشتند. که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اما پیش از آن با یک پرسش اساسی روبرو هستیم.

ارز دیجیتال چیست؟

شاید جذاب‌ترین ویژگی ارز دیجیتالی غیرمتمرکز بودن است. ویژگی که به این ارزهای الکترونیکی این امکان را می­دهد تا از زیر سایه­­ی نهادها و سازمان‌های دولتی خارج شوند. به‌این‌ترتیب، در بستر فعالیت این رمز ارزها دیگر اجازه­ی دخالت به دولت­ها داده نمی­شود. شاید به این دلیل است که بسیاری از دولت­ها از به رسمیت شناختن این ارز امتناع می‌کنند. علاوه بر رهایی از نظارت دولت‌ها، خلاص شدن از دست مالیات که همیشه همچون کابوسی ناراحت‌کننده صاحبان کسب‌وکار و درآمد را آزار می­دهد نیز بر جذابیت این ارز بیش‌ازپیش می‌افزاید.

دیگر ویژگی برجسته این پول­های دیجیتالی امنیت آن­هاست. این ویژگی در نامی که به این سبک­ پول­ها اطلاق می­شود نیز خود را نشان می­دهد «رمز ارزها» و یا «پول‌های رمزنگاری‌شده».

جعل و تقلب در اسکناس­ همواره یکی از معضلات مردم و دولت­ها بوده است این اتفاق در ارزهای دیجیتالی به دلیل الگوریتم‌ها و پروتکل­های پیچیده­ای که برای رمزنگاری به کار گرفته­ می­شود تقریباً غیرممکن است. البته توجه به این نکته ضروری است که اعتبار برندی که از آن رمز ارز خریداری می­شود بسیار حائز اهمیت است. دیگر خصوصیتی که می­تواند این ارزها را برای عده­ی زیادی از کاربران محبوب کند مخفی و ناشناس بودن اطلاعات افراد در بازار رمز ارزهای دیجیتالی است.

اطلاعات دو طرف در عملیات انتقال مخفیانه است و تراکنش­ها غیرقابل‌بازگشت هستند. برخلاف ارزهای بانکی و سنتی که تراکنش­های آن­ها توسط بانک­ها رصد می­شود و برای برگرداندن یک تراکنش اشتباه طی کردن مسیر قضایی و مراجعه به بانک الزامی است، در بازار ارزهای دیجیتال تنها در یک صورت می­توان مبلغ تراکنش اشتباه را برگرداند و آن‌هم رضایت مقصد تراکنش است.

پرچم‌داران سرزمین رمزارز­ها

علی‌رغم این‌که اولین تلاش­ها برای ایجاد ارز­های دیجیتالی به قبل از سال 2009 برمی­گردد. اما ظهور بیت کوین توسط نام سری «ساتوشی ناکاموتو» نقطه­ی تاریخی پیدایش ارز­های دیجیتالی است. ایده­ی بیت کوین به سال 2008 برمی­گردد اما سال 2009 امکان استخراج آن­ها فراهم شد. به‌جز بیت کوین که اولین پرچم­دار مسیر پرپیچ‌وخم ارزهای دیجیتالی است می‌توان به ریپل، مونِرو، اتریوم و لایت کوین هم به‌عنوان ارزهای دیجیتالی معتبر اشاره کرد.

رمز ارز­ها چگونه کار می­کنند؟

تراکنش‌ها در بازار ارز­های دیجیتالی در بستر شبکه­ای به نام بلاک چین انجام می­گیرند. بلاک چین همچون یک دفترکل حسابداری است که تمامی جزئیات تراکنش­ها را در خود ثبت می­کنند و در اختیار تمامی استفاده‌کنندگان آن قرار می­دهد. بدین ترتیب امکان تغییر و دست‌کاری در اطلاعات ثبت‌شده به‌صورت کامل از بین می­رود. هم‌چنین تراکنش­های جدید باید توسط کاربران بلاک چین تائید شوند.

فرایند انجام تراکنش­ها به‌این‌ترتیب است که وقتی یکی از کاربران بلاک چین بخواهد ارز دیجیتالی خود را به دیگری بفرستد، درخواست تراکنش خود را ارسال می­کند، سپس نودهای بلاک چین اطلاعات ثبت‌شده را بررسی می­کنند تا پس از به دست آوردن موجودی فرستنده از امکان یا عدم امکان انجام تراکنش اطمینان حاصل شود. به‌این‌ترتیب امنیت تراکنش­ها بسیار بالا خواهد بود و امکان تقلب در آن­ها وجود ندارد.

ارز­های دیجیتالی چگونه تولید می­شوند؟

همان‌طور که برای به دست آوردن طلا لازم است آن را استخراج‌کنیم برای رسیدن به رمز ارز نیز باید برای استخراج آن دست‌به‌کار شویم، با این تفاوت که این بار به‌جای کار در معدن باید تلاش کنیم که بلوک­هایی در بلاک چین بسازیم و ابزار و وسایلمان هم کامپیوتر­های پیشرفته­ای هستند که مصرف برق بسیار زیادی دارند.  ازآنجایی‌که این کامپیوترهای مجهز و پیشرفته در اختیار همگان قرار ندارند، برای استخراج و یا به عبارتی ماینینگ رمز ارز­ها می­توان از سایت­های معتبر استفاده کرد که همیار ماینر سایتی است که ما به شما پیشنهاد می­دهیم.

کیف پول­های دیجیتال

اگر قصد سفر به دنیای ارز­های دیجیتال را داشته باشید باید ابزار و لوازم ضروری را با خود به همراه ببرید. کیف پول­های دیجیتال یکی از این ابزار­هاست. همان‌طور که در سیستم‌های ارزی سنتی و بانکی برای ثبت اطلاعات و تراکنش­های خود به حساب­های بانکی نیاز داریم، برای ذخیره و نگهداری از کلیدهای عمومی و خصوصی و جزئیات تراکنش­های خود در سیستم­های ارزهای دیجیتال نیز به یک کیف پول امن نیاز داریم.

کلید عمومی در کیف پول دیجیتال مانند حساب بانکی و کلید خصوصی همانند رمز برای ورود به‌حساب عمل می­کند.

این کیف پول­ها در دو نوع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارند. همواره دسته‌بندی‌های مختلفی برای این کیف پول­ها وجود دارد که برای استفاده­­ی کاربران با نیاز­های مختلف طراحی‌شده‌اند، شما هم می­توانید با توجه به نیاز خود کیف پول خود را انتخاب کنید. برای مثال کیف پول بیت کوین کیف پولی امن و محبوب است که می­تواند برای همراهی شما در سرزمین ارز­های دیجیتال مناسب باشد.

کلود ماینینگ همیار ماینر، همراهی مناسب برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز­های دیجیتال

سایت همیار ماینر دارای مجوز استخراج رمز ارز از وزارت صنعت، معدن و تجارت است. این اولین نکته­ای است که شما باید در گام اول برای انتخاب مسیر درست مدنظر بگیرید؛ قانونی بودن وب‌سایت.

در گام دوم باید به این نکته توجه کرد که برای گام­های اول در مسیر سرمایه‌گذاری در ارز­های دیجیتال نیاز به همراهی یک مشاور کاردان و راه‌بلد به‌شدت احساس می­شود. همیار ماینر دارای تیمی متشکل از مشاورانی صبور و متخصص است که به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات شما هستند.  این شرکت باسابقه طرح­های متنوعی برای سرمایه‌گذاری به کاربران خود ارائه می‌کند که شما می­توانید با مشورت با متخصصان خود شرکت طرح مطلوب و مناسب خود را انتخاب کنید.

سخن نهایی در خصوص کلود ماینینگ همیار ماینر

اگر شما هم به دنبال یک سرمایه­گذاری منحصربه‌فرد در بازار جهانی هستید ارز­های دیجیتال گزینه­ی خوبی برای شما به شمار می­رود. همان‌طور که گفته شد این سرمایه­گذاری شمارا از مالیات و هم‌چنین محدودیت­های که از طرف دولت­ها اعمال می­شود رها می­سازد به‌خصوص با توجه به وضعیت کنونی ایران و تحریم­های شدید که سرمایه‌گذاری در بازار­های خارجی را دشوارتر از همیشه کرده است. با مراجعه به وبسایت کلود ماینینگ همیار ماینر می­توانید پس از به دست آوردن اطلاعات کاربردی ارز­ دیجیتال خریداری کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.