آشنایی با دستگاه‌های زیبایی مدرن – زیبایی در دستان شماست

0

رپورتاژ

مقدمه

با پیشرفت علم و فناوری زندگی انسان بسیار ساده شده است. در دهه‌های گذشته شاهد رشد انسان در زمینه‌های مختلف تکنولوژی بوده‌ایم. در زمینه‌ی درمان و زیبایی نیز محققان در تلاش هستند تا سرعت افزایش سن در انسان را کند کنند و دستگاه‌های زیبایی را طراحی می‌کنند تا به افراد کمک کند تا با کمترین تلاش بهترین نتیجه و زیباترین اندام را به دست بیاورند. دستگاه‌های زیبایی انواع مختلفی دارند و برای قسمت‌های متفاوت بدن قابل‌استفاده هستند.

با استفاده از دستگاه‌های زیبایی مدرن می‌توان روند پیری پوست و چین‌وچروکی که پوست دچار آن می‌شود را از بین برد و برای بسیاری از کاربردهای دیگر نظیر لاغری هم از این دستگاه‌ها استفاده کرد. همچنین دستگاه‌های زیبایی راه‌حلی ساده برای از بین بردن سلولیت و چربی‌های موضعی بدن هستند. این دستگاه‌ها به فرم دهی بدن نیز کمک می‌کنند و راه‌حلی کم دردسر برای کاهش وزن هستند. در این مطلب توضیحاتی درباره برخی از معروف‌ترین دستگاه‌های زیبایی ارائه خواهد شد.

معرفی دستگاه RF

یکی از دستگاه‌های زیبایی محبوب، دستگاه RF کویتیشن مدکس (یا دستگاه رادیو فریکوئنسی) است که دارای کاربردهای گوناگونی است. این دستگاه در سیستم خود یک ابزار تولیدکننده امواج الکترونیکی دارد که امواجی با طول‌موج فرکانس‌های رادیویی را منتشر می‌کند. این امواج که فرکانس بالایی نیز دارند از قسمت‌های مختلف و اندام‌های متفاوت بدن عبور می‌کنند و باعث می‌شوند در عمق اندام‌ها حرارتی با درجه‌ی سی‌وهشت تا چهل‌وسه درجه سانتی‌گراد ایجاد شود. این امواج در بدن سلولیت، چربی‌های اضافه و تجمع چربی‌ها را از بین می‌برند و معمولاً در لاغری موضعی و از بین بردن چین‌وچروک‌های روی صورت و تخریب جوش‌ها استفاده می‌شوند.

در بین دستگاه‌های زیبایی، دستگاه RF کاربردهای بسیاری دارد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این دستگاه، استفاده از آن برای از بین بردن چربی‌های جمع شده و سلولیت است. درواقع دستگاه RF برای لاغری موضعی استفاده می‌شود و معمولاً از آن برای کم کردن حجم بازو، شکم، پهلوها و ران‌ها استفاده می‌شود.

کاربرد دیگر دستگاه RF از بین بردن چین‌وچروک‌ها و زخم‌های سطح پوست است. این دستگاه کلاژن سازی را در پوست تحریک می‌کند و چین‌های دور چشم و سیاهی زیر چشم را نیز ترمیم می‌کند. برای برداشت خال‌های صورت یا قسمت‌های مختلف بدن نیز می‌توان از این دستگاه استفاده کرد. برای جوان‌سازی پوست نیز در کلینیک‌های زیبایی این دستگاه توصیه می‌شود.

دستگاه RF و پوست

یکی از بهترین کارکردهای دستگاه RF کمک این دستگاه به جوان کردن و کشیدن پوست است. در این روش امواج رادیویی به جوان‌سازی پوست کمک می‌کنند. امواج رادیویی اثرشان را بر لایه‌ی بیرونی و لایه‌ی میانی پوست می‌گذارند و سلول‌های پوستی را تحریک می‌کنند تا تقسیم شده و با این کار لایه‌ای جوان و جدید روی پوست تشکیل می‌دهند. همچنین کلاژن پوست با این روش افزایش می‌یابد و فرد پوستی شاداب‌تر خواهد داشت. در استفاده از دستگاه RF شما دردی را احساس نخواهید کرد و تنها گرمای مناسبی در سطح پوست ایجاد می‌شود. تغییرات پوستی حتی بعد از یک‌بار استفاده از این دستگاه کاملاً واضح و مشخص هستند.

RF با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید خود، تمام بافت‌های پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود منقبض شوند. در این روش نیازی به خنک کردن سطح پوست نیست و تمام انرژی به‌صورت بهینه صرف کار درمانی می‌شود. دستگاه RF مجهز به سوزن‌هایی ریز است که وارد سطح پوست می‌شوند. می‌توان میزان ورود سوزن‌ها را تنظیم کرد تا در نقاط مختلف پوست عملکردی مناسب داشته باشند. مثلاً پوست دور چشم بسیار نازک است و بهتر است زیاد سوزن‌های دستگاه بلند نباشند. در کل برای هر قسمت از پوست سطح مناسبی از نفوذ امواج وجود دارد که پزشک آن را تنظیم می‌کند.

مراحل انجام مراقبت‌های پوستی با دستگاه RF

در روز درمان بهتر است سطح پوست پاکیزه باشد و آقایان باید صورت خود را کاملاً اصلاح کنند. ناحیه‌ی مناسب درمان انتخاب می‌شود و سطح آن با کرم بی‌حسی موضعی پوشانده می‌شود. بسته به سطح و عمق موردنیاز برای درمان پوستی، جلسه‌ی درمانی می‌تواند بین ده تا بیست دقیقه زمان لازم داشته باشد. بعد از پایان جلسه معمولاً پوست ضدعفونی می‌شود.

می‌توان روی پوست کمپرس آب یخ گذاشت تا التهابش کاهش یابد. ممکن است پس از انجام جلسه تا دو روز بعد کمی قرمزی یا تورم در نقطه‌های مختلف پوست خود مشاهده کنید اما به‌تدریج پوست شفافیت خود را به دست می‌آورد. اگر قصد خارج شدن از منزل را دارید حتماً از کرم ضد آفتاب قوی استفاده کنید. بهتر است تا یک روز بعد از عمل حمام نکنید و صورتتان را تنها با آب ولرم شست‌وشو دهید.

دستگاه RF و لاغری موضعی

در بین دستگاه‌های زیبایی، RF به لاغری موضعی نیز کمک می‌کند. این دستگاه اشعه‌ی رادیویی را به سلول‌های چربی می‌تاباند و یون‌های درون این سلول‌ها را تبدیل به انرژی می‌کند. درواقع سلول‌های چربی توسط امواج این دستگاه شکسته شده و تبدیل به مولکول‌های کلاژن و الاستین می‌شوند که برای شادابی پوست مفید هستند. به همین دلیل علاوه بر لاغری موضعی، فرم دهی به قسمت‌های مختلف بدن نیز اتفاق می‌افتد. معمولاً برای آب‌کردن چربی‌های شکم و پهلو از این دستگاه استفاده می‌شود. زیرا اولین قسمتی که در بدن چربی در آن تجمع می‌کند، شکم و پهلوهاست.

با استفاده از دستگاه RF می‌توانید مطمئن باشید که پوست بدنتان شل نمی‌شود. همچنین با هزینه‌ای نسبتاً پایین و مدت‌زمان کوتاه می‌توان نتایج عالی این روش درمانی را در بدن مشاهده کرد. معمولاً برای ایجاد نتیجه‌ی موردنیاز، نیاز است 8 تا 12 جلسه از این روش درمانی استفاده کنید. معمولاً پس از 4 جلسه تغییرات بدنی قابل‌توجه را مشاهده خواهید کرد.

معرفی دستگاه کویتیشن

یکی از دستگاه‌های زیبایی پرطرفدار، دستگاه کویتیشن است. کویتیشن روشی است که بدون جراحی به ما کمک می‌کند تا چربی‌های تجمع یافته در قسمت‌های بدن را از بین ببریم. این دستگاه امواج فراصوت از خود متصاعد می‌کند و این امواج با فرکانس بالایی که دارند موجب تکان خوردن چربی‌ها و شکسته شدن آن‌ها می‌شود. درواقع این دستگاه چربی‌ها را  تبدیل به موادی می‌کند که شکل مایع دارند. این مواد مایع به کبد رفته و به‌وسیله‌ی ادرار دفع می‌شود تا در ماهیچه‌های بدن سوزانده می‌شوند.

با استفاده از انواع دستگاه کویتیشن می‌توان فقط چربی‌های ناحیه‌ی دلخواه بدن را از بین برد. البته لازم است پس از انجام عمل با دستگاه کویتیشن، رژیم غذایی مناسب رعایت شود تا برگشت اتفاق نیفتد. دستگاه کویتیشن فقط چربی‌ها را از بین نمی‌برد بلکه می‌تواند به آن‌ها فرم مناسبی دهد. از این خاصیت دستگاه برای فرم دهی به اجزای مختلف صورت استفاده می‌شود. برای از بین بردن چروک‌ها و گودی زیر چشم یا بالا بردن گونه‌ها نیز می‌توان از دستگاه کویتیشن استفاده کرد.

انجام لاغری موضعی با استفاده از دستگاه کویتیشن

مدت‌زمان لازم برای کار با دستگاه کویتیشن برای هر فرد متفاوت است. بسته به ناحیه‌ی موردنظر و قطر چربی، زمان یک جلسه‌ی درمان می‌تواند بین نیم ساعت تا یک ساعت کامل باشد. دستگاه کویتیشن را روی محل قرار می‌دهند و پزشک آرام دستگاه را روی بافت موردنظر حرکت می‌دهد تا فرکانس‌های لازم به سلول‌های چربی آن ناحیه منتقل شوند. در این روش درمان‌جو هیچ دردی را حس نخواهد کرد و کار با دستگاه کویتیشن کاملاً غیرتهاجمی است. میزان قدرت و مقدار زمان لازم برای هر فرد را باید پزشک معالج تعیین نماید تا به بافت‌های دیگر بد آسیبی وارد نشود.

معمولاً بدن بیشتر افراد به درمان با دستگاه کویتیشن پاسخ مثبتی می‌دهد. برای مشاهده‌ی نتیجه‌ی مطلوب لازم است بین هشت تا دوازده جلسه از این دستگاه استفاده شود. معمولاً جلسات درمانی در هفته یک یا دو جلسه هستند. درصورتی‌که بافت چربی بدنی‌تان مقاوم نباشد، از جلسه‌ی سوم درمانی می‌توانید نتیجه‌ی کار با دستگاه را روی بدن مشاهده کنید. می‌توان با استفاده از کویتیشن تا چهار سایز در ناحیه شکم و پهلوها کاهش سایز را تجربه کرد. معمولاً بعد از کار با دستگاه کویتیشن لازم است رژیم بگیرید و روزانه آب فراوانی بنوشید زیرا تنها راه دفع چربی‌های شکسته شده، حل شدن آن‌ها در آب و دفع از طریق ادرار است. برای نتیجه‌ی بهتر می‌توان این دستگاه را با دستگاه RF هم‌زمان استفاده نمود.

موارد احتیاط در استفاده از دستگاه کویتیشن

دستگاه کویتیشن برای از بین بردن چربی‌ها از امواج فراصوت استفاده می‌کند که قوی هستند و غشای سلولی چربی را از بین می‌برند اما این خطر وجود دارد که به سلول‌های مختلف دیگر نیز آسیب‌های خاصی وارد کنند. همچنین چربی‌های آب‌شده ممکن است وارد جریان خون شوند و موجب افزایش فشارخون یا ایجاد گرفتگی‌های عروقی شوند. البته دستگاه‌های جدید این خطرات را به حداقل رسانده‌اند و در حال حاضر در تمام دنیا از دستگاه کویتیشن به‌عنوان روشی امن برای لاغری استفاده می‌کنند.

دستگاه‌های جدید کویتیشن می‌توانند به‌طور اختصاصی بافت چربی را از دیگر بافت‌های فرد تشخیص دهند و نیروی خود را تنها بر بافت چربی مضر بدن وارد کنند. با شکستن چربی به قطعات چربی ریزتر، دیگر خطر گرفتگی رگ‌ها نیز وجود نخواهد داشت بلکه می‌توان به‌سادگی چربی‌های ریز شده را فرم دهی کرد و سلولیت‌های پوستی را از بین برد. بهتر است خانم‌های باردار یا خانم‌هایی که در دوره‌ی قاعدگی خود هستند از این روش استفاده نکنند. همچنین اگر فشارخون بالایی دارید یا از مشکلات قلبی مختلفی رنج می‌برید، استفاده از روش برایتان مناسب نخواهد بود.

معرفی دستگاه وکیوم سینه

یکی دیگر از دستگاه‌های زیبایی بسیار پرطرفدار، دستگاه وکیوم سینه نام دارد. دستگاه وکیوم سینه معمولاً برای خانم‌ها استفاده می‌شود و کارکرد اصلی آن از بین بردن افتادگی و حجم کم سینه‌هاست. این دستگاه دارای دو پمپ است که برای افزایش حجم سینه‌ها استفاده می‌شود. دستگاه وکیوم سینه هیچ عارضه‌ی جانبی یا دردی ندارد و برای افرادی مفید است که نمی‌خواهند برای افزایش سایز سینه عمل زیبایی انجام دهند. به‌طورکلی دستگاه وکیوم سینه از دو پمپ بادکشی تشکیل شده است که به تجهیزاتی متصل می‌شوند. این پمپ‌ها فشارهای ملایمی روی بافت سینه می‌آورند و به‌مرور باعث می‌شوند حجم آن بافت افزایش یابد.

دستگاه وکیوم سینه دارای دو مدل مختلف دستی و الکتریکی است. پمپ‌های دستی دارای دو بادکش لیوانی شکل هستند که به پمپی دستی متصل شده‌اند، پمپ در فضای لیوان‌ها خلأ ایجاد می‌کند و با بیرون کشیدن هوای درون بادکش‌ها موجب ایجاد فشار روی سینه‌ها می‌شود. مدل دیگر دستگاه وکیوم سینه، دارای پمپ‌های الکتریکی است. پمپ‌های الکتریکی عملکردی مشابه با پمپ دستی دارند اما به علت ایجاد فشار بیشتر، در زمان کمتری تغییرات را ایجاد می‌کنند.

عملکرد دستگاه وکیوم سینه

نحوه‌ی عملکرد دستگاه وکیوم سینه بسیار ساده است. با ایجاد فشارهای ملایم روی بافت، این دستگاه باعث می‌شود خون‌رسانی به سلول‌های بافت سینه افزایش یابد و بافت سینه کشیدگی پیدا کند. درنتیجه‌ی این کشیدگی، سلول‌های جدیدی در بافت ایجاد می‌شوند و فرد افزایش سایز را تجربه خواهد کرد. دستگاه وکیوم سینه با جریان دادن خون در سینه‌ها از سرطان سینه نیز جلوگیری می‌کند. درواقع این دستگاه عضلات بافت سینه را ورزش می‌دهد تا رشد این بافت افزایش یابد.

با استفاده از دستگاه وکیوم سینه می‌توان بین یک سایز تا دو سایز افزایش حجم سینه را تجربه کرد. برای گرفتن سریع‌ترین نتیجه بهتر است روزی چند بار و برای مدت حداقل سه ماه به‌طور مداوم از این دستگاه استفاده کنید. ممکن است پس از استفاده از این دستگاه در نواحی سینه قرمزی یا تورم مشاهده کنید که معمولاً پس از چند بار استفاده از این وسیله از بین خواهد رفت.

میزان تأثیر عملکرد دستگاه وکیوم سینه در افراد مختلف متفاوت است. اگر قصد استفاده از این دستگاه را دارید بهتر است بدانید باید صبر زیادی داشته باشید و در استفاده از این دستگاه مداومت به خرج دهید. درواقع دستگاه وکیوم سینه خطر خاصی برای بدنتان ندارد اما روش‌های طبیعی معمولاً به چند ماه استفاده برای پاسخ دادن احتیاج دارند. برای مشاهده‌ی نتیجه‌ی بهتر می‌توانید این روش را با روغن‌های گیاهی و ماسک‌های حجیم کننده‌ی سینه همراه کنید. اگر قصد استفاده از دستگاه وکیوم سینه را دارید بهتر است توجه داشته باشید که افزایش میزان فشار پمپ‌ها تأثیری در نتیجه ندارد و ممکن است باعث پاره شدن بافت سینه‌ها شود. بهترین سطح فشار، فشاری ملایم است که موجب درد در نواحی سینه یا کبودی نشود.

سخن آخر

علم همیشه به کمک انسان آمده است تا زندگی را ساده‌تر کند. حیطه‌های مختلف دانش به کمک فرد می‌آیند تا از او در برابر بیماری‌ها محافظت کنند یا زندگی ایده‌ آل‌تر و راحتی را برایش به‌وجود بیاورند. دانشمندان و طراحان تکنولوژی دستگاه‌های متعددی را طراحی می‌کنند تا مشکلات و معضلات اصلی زندگی انسان‌ها را حل کنند. برای زیباتر شدن و داشتن اندام زیبا نیز دستگاه‌های زیبایی متعددی طراحی شده است که با روش‌های بدون درد و غیرتهاجمی به فرد کمک می‌کنند ظاهر ایده آل خود را حفظ کند.

نکته‌ای که لازم است به آن توجه کنید این است که برای استفاده از این دستگاه‌ها از خدمات مراکز درمانی معتبر استفاده کنید یا آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر مثل رابوطب تهیه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.