اسمارت‌فون‌های اندرویدی نمی‌توانند با این ۷ ویژگی آیفون رقابت کنند

0

اسمارت‌فون‌های اندرویدی قابلیت‌های زیاد و بی‌نظیری دارند. برخی از این ویژگی‌ها منحصربه‌فرد هستند و کاربران اپل باید در رویای دیدن‌شان روی آیفون باشند. مانند سازماندهی و سفارشی‌سازی صفحه اصلی، مزایای دستیار اسیستنت گوگل و قابلیت‌های چندوظیفه‌گی برتر این سیستم‌عامل!

اما این‌طور نیست که همیشه اندرویدی‌ها برتری مطلق داشته باشند و کاملا برتر از آیفون‌ها باشند. اسمارت‌فون‌های اندرویدی هم از ویژگی‌ها و فناوری‌هایی رنج می‌برند که کاربران آیفون سال‌ها است ازشان استفاده می‌کنند. برای مثال می‌توان به فیس‌تایم، آی‌مسج و به‌روزرسانی‌های منظم و پشت‌سرهم آیفون اشاره کرد.

اگر کاربر آیفون هستید؛ می‌توانید به ۷ ویژگی زیر ببالید؛ چون کاربران اندروید هرگز دست‌شان به آن‌ها نمی‌رسد:

ویژگی‌های سرگرم‌کننده پیام‌رسان iMessage

شاید یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های آیفون که کاربران اندرویدی از آن محروم هستند و احتمالا هم هرگز مشابه آن را نخواهند داشت؛ پیام‌رسان آی‌مسج است. یک بستر پیام‌رسانی یکپارچه و همگام برای تمام دستگاه‌های اپل، کاملا رمزنگاری شده و دارای مجموعه بی‌شماری از ویژگی‌های سرگرم‌کننده مانند میموجی‌ها که هر کاربری را به وجد می‌آورند.

کاربران آیفون با iMessage برای یکدیگر پیام متنی، عکس، ویدیو، استیکر و انبوهی چیزهای دیگر می‌فرستند. امکان اشتراک‌گذاری عکس‌ها و فیلم‌ها با حجم و رزولوشن بالا را دارند؛ می‌توانند از طریق وای‌فای با یکدیگر گفت‌وگو کنند و با Apple Pay درخواست پول داشته باشند.

اخیرا گوگل برخی از ویژگی‌های آی‌مسج را وارد پیام‌رسان اختصاصی خود کرده است. مثلا، می‌توانید عکس و فیلم با کیفیت بالا ارسال کنید یا همیشه وضعیت کاربر دیگری را نشان می‌دهد که چه‌کاری انجام می‌دهد و در حال تماس یا پاسخ‌گویی متنی است ولی هنوز فاصله زیادی با iMessage دارد.

تنظیمات و استفاده از هدفون و ایربادز بی‌سیم

جفت شدن ایرپادهای بی‌سیم ۲۰۱۹ اپل با آیفون یک نمونه کامل از تجربه کاربری یکپارچه‌ای است که اندروید گوگل از آن بی‌بهره است ولی اپل به آن می‌بالد.

برای مثال، شما می‌توانید بدون نیاز به شناسایی و تنظیم دوباره، از ایرپاد برای دستگاه‌های مک یا اپل واچ استفاده کنید. سادگی در اتصال و تنظیمات این ایرفون‌های بی‌سیم را نمی‌توان در دستگاه‌های رقیب دید.

در سامسونگ گلکسی بادز سعی شده یک تجربه کاربری تازه و بسیار نزدیک به ایرپادزهای اپل استفاده شود ولی آن سادگی در جفت شدن دستگا‌ه‌ها را ندارد. پیکسل بادز ۲ هم یکی از بهترین نمونه‌های اندرویدی است ولی تاخیر زیادی دارد و برای هر دستگاه باید از ابتدا تنظیم شود.

ایرپادز اپل ویژگی‌ها و ترفندهای زیادی مانند اشتراک‌گذاری صدا یا صدا زدن سیری دارد در حالی‌که ایرپادز پرو کارهای بیشتری هم انجام می‌دهد.

به‌روزرسانی همزمان همه آیفون‌ها

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری یکی از ضعف‌های پلتفرم اندروید گوگل است. اگر صاحب یکی از گوشی‌های اختصاصی خود گوگل نباشید؛ دقیقا نمی‌دانید چه زمانی یک به‌روزرسانی امنیتی یا ارتقا به نسخه بعدی اندروید را دریافت خواهید کرد.

هر برند یک زمان‌بندی و دوره آماده‌سازی بسته‌های به‌روزرسانی خاص خودش را دارد ولی آیفون از یک بستر یکپارچه سود برده و به‌روزرسانی همه آیفون‌ها در یک زمان منتشر می‌شود. هر کاربر سریعا می‌تواند آیفون خود را به‌روزرسانی کند یا برای روزهای بعد بگذارد.

تماس‌های ویدیویی  اپل به سادگی یک تماس تلفنی عادی

یکی دیگر از ویژگی‌های موفق آیفون و اپل، نرم‌افزار FaceTime است. گوگل تلاش‌های زیادی برای دسترسی به تماس‌های ویدیوهای با کیفیت و ساده در اپلیکیشن Duo داشت ولی هنوز نتوانسته است به هماهنگی و سادگی FaceTime برسد.

همانند iMessage، به طور پیش‌فرض تماس‌های ویدیویی فیس‌تایم هم برای همه کاربران آیفون رمزنگاری شده و دیگر نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث یا وارد کردن مخاطبین و جست‌وجو در آن‌ها نیست.

همه‌چیز ساده و به طور خودکار انجام می‌شوند. بسیاری از خانواده‌های از FaceTime برای تماس ویدیویی استفاده می‌کنند و یکی از دلایل ماندن در گروه‌های خانوادگی است.

پشتیبان‌گیری و بازیابی تمیز و بی‌دردسر

یکی از مشکلات گوشی‌های اندرویدی، پروسه پشتیبان‌گیری و بازیابی است. تجربه پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات روی صدها گوشی اندرویدی نشان می‌دهد آیفون از همه آن‌ها بهتر عمل می‌کند.

وقتی یک آیفون جدید خریداری می‌کنید؛ کافی است وارد حساب کاربری آی‌کلاود خود شده و بعد روی گزینه Restore ضربه بزنید و حدودا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا همه‌چیز به روز اول برگردد.

سرویس پشتیبان‌گیری و بازیابی گوگل هم تا حدودی خوب عمل می‌کند اما بیشتر اوقات به اپلیکیشن‌هایی برخورد می‌کنید که باید دوباره نصب شوند یا به آن‌ها لاگین کنند. یعنی دردسرهای زیادی را باید متحمل شوید تا تنظیمات گوشی انجام شوند در حالی‌که قرار است پروسه بازیابی روال‌ها را ساده‌تر و موجب صرفه‌جویی شود.

سیستم‌عامل iOS در آیفون هر شب به شرط اتصال به وای‌فای و داشتن شارژ باتری کافی، به طور خودکار از همه اطلاعات روی سرویس آی‌کلاود پشتیبان‌گیری می‌کند تا کاربران همیشه بتوانند به آخرین نسخه از اپلیکیشن‌ها، اکانت‌ها، صفحه اصلی و تنظیمات گوشی دسترسی اپل اپلیکیشن داشته باشند.

اپلیکیشن Shortcuts + سیری = صرفه‌جویی زمان

اپل اپلیکیشن Shortcuts را به طور پیش‌نصب روی آیفون قرار داده تا کاربران بتوانند میانبرهایی برای خودکارسازی برخی وظایف مانند بررسی املا، مشاهده تاریخچه قیمت سایت آمازون یا تبدیل ویدیو به GIF بسازند و بعد با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند.

ترکیب سیری و اپلیکیشن Shortcuts می‌تواند بهترین کارها را برای شما انجام دهد. بسیاری از کارهای روزانه‌ای که نیاز به چندین لمس دارند یا باید وارد اینترنت و سایت مشخصی شد؛ توسط دستورات سیری و بعد میانبرهای آیفون به سادگی و سریعا انجام می‌شوند.

سال‌ها بود که سیری اپل نسبت به اسیستنت گوگل یا الکسای آمازون وضعیت نسبتا خوبی نداشت ولی کم‌کم دستیار اپل دارد کاربردی‌تر می‌شود و ترکیب آن با Shortcuts نتایج بسیار مفیدی به دست می‌دهد.

اپلیکیشن‌های Bloatware

روی آیفون از نرم‌افزارهای Bloatware یا crapware خبری نیست و شما هیچ‌گونه اپلیکیشن شخص ثالث یا اضافی مشاهده نمی‌کنید. برخلاف اندروید که انواع نرم‌افزارهای پیش‌نصب روی گوشی جدید دارد و کاربران باید در همان اولین روز خرید گوشی، شروع به پاک و حذف کردن آن‌ها کنند.

محققان دریافتند بسیاری از این نرم‌افزارهای پیش‌نصب روی اندروید مستعد آسیب‌پذیری‌های امنیتی هستند. ضمنا حافظه گوشی را اشغال کرده و عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

کاربران آیفون نیازی به نرم‌افزارهای شرکت‌های دیگر روی گوشی خود ندارد و اگر در ادامه چنین نیازی پیدا شود؛ به راحتی می‌توانند وارد اپ‌استور شده و یک نرم‌افزار را با اختیار خودشان نصب کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.